פרסום בפייסבוק לעסקים
איך עושים זאת נכון?
פייסבוק היא כבר מזמן לא רק רשת חברתית. היא הרשת. כמו בסרט.
התאגיד הענק של מארק צוקרברג עם היכולות המטורפות של פייסבוק, אפלקציית המסנג'ר, אינסטגרם ואפליקציית המסרים של וואטסאפ, הם כיום התאגיד החזק ביותר ברשת. אפשרויות הפרסום בפלטפורמה הן בלתי מוגבלות.
פייסבוק בשנת 2022
פלטפורמת פייסבוק ממשיכה להתרחב גם ברבעון השני של שנת 2022, עם מעל 2.93 מליארד משתמשים פעילים (ללא חשבונות בוטים או מזויפים).
זה אומר שהיא עדיין חיה ובועטת למרות כל העדכונים של IOS14 שפגעו רבות באיכות של הטרגוט של המפרסמים.
הצלבה של 2 הנתונים האחרונים, אומרת שאם מפרסמים רבים נוטשים את פייסבוק בגלל שהפרסום שלהם לא אפקטיבי מבעבר, אבל כמות המשתמשים עדיין עולה. זה אומר שהמפרסמים שידעו להתאים את עצמם למגבלות החדשות, ירוויחו שוק עצום שעדיין צמא לנותני שירותים איכותיים.
כעת עוד יותר מבעבר, יש לשים את הדגש על 3 מימדי פרסום קריטיים להצלחה בפרסום בפייסבוק:
א. קריאטיב – תוכן מצוין הוא חשוב, אבל איך הוא נראה לעין וכמה הוא מושך את תשומת הלב, היום עוד יותר חשוב. בגלל ריבוי התחרות, רק מי שנראה מקצועי או מרענן יותר מבחינה וויזואלית, יקבל ציוני איכות גבוהים, שיכולים להכיל את עלויות החשיפה הגבוהות.
ב. אנליטקס והמרות – יש חשיבות עצומה למדוד כראוי את האיוונטים ולייצר קהלים חדשים על בסיס הפעולות באתר, של אנשים שהם מתעניינים במוצר.
ג. בחירה נכונה של אובייקטים פרסומיים ושילוב של מספר קמפיינים שפועלים במקביל.
פייסבוק הוכיחו שאין גבול ליכולת של הפלטפורמה להשתדרג ולהמציא את עצמה מחדש.
מהפכת הפרסום של פייסבוק יצרה מצב שלאורך כל שרשרת ההמרה, מהחשיפה הראשונית, לקליק הראשון באתר ועד אינג'מנט הסופי לפני ההמרה, פייסבוק נמצאת שם ומלווה את הלקוח במבחר הצעות ערך.
איך האלגוריתם של פייסבוק עובד?
למי מתאים פרסום בפייסבוק?
א. פרסום בפייסבוק לאתרי איקומרס
ב. פרסום בפייסבוק לנותני שירותים ומקצועות חופשיים
ג. פרסום בפייסבוק לטובת מיתוג
ד. פרסום בפייסבוק לטובת שיחה ישירה במסנג'ר ו/או וואטסאפ
ה. פרסום בפייסבוק למטרות רימרקטינג
א. פרסום באתרי איקומרס
אתרי איקומרס היום הם אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של מכונת הפרסום של מארק צוקרברג. פייסבוק הבינה ראשונה כבר מעל לעשור העולם עבר למובייל והיא הייתה הראשונה לייצור עשרות של התאמות בפלטפורמת הפרסום שלה לעולם החדש.
הצעד הראשון של פייסבוק היה יצירה של דפי נחיתה בתוך פלטפורמת הפייסבוק על מנת לחסוך מהגולשים את הצורך להגיע לאתרים שהיו בזמנו לא מותאמים למובייל. הרעיון היה פשוט, רצון ליצור חווית משתמש קלה ופשוטה ללא הפרעות במובייל , אך שתהיה מעוצבת היטב .
הצעד השני היה יצירת מודעות חכמות בפורמטים שונים שהיו ייחודיים לפייסבוק באותם ימים. כולגכם בוודאי מכירים את קרוסלת המוצרים שהייתה חדשה לפני 7-8 שנים, ולאחר מכן מודעות הקולקציה, המציגות מספר רב של מוצרים על ידי גלילה מהירה ימינה ושמאלה של האצבע.
הצעד השלישי בכיבוש היעד היה פיתוח של קמפיין הקטלוג , בו ניתן לקבץ קבוצה של מוצרים (בעלי מאפיין מסוים או על ידי בחירה סלקטיבית מתוך רשימה), ואז להציג אותן לגולש באופן יזום.
הטמעת הפיקסל של פייסבוק בכל האתרים כמעט בעולם יחד עם יצירת ה-standart events לאורך שרשרת ההמרה של הגולש הייתה הבשורה הגדולה ביותר, כי היא איפשרה לכל מפרסם להציג תוך מספר שניות בודדות לגולש מודעות רספונסיביות עם דגש על מודעות רימרקטינג , לגולש על מוצרים שראה זה מכבר.
היכולת הזו של קאסטומיזציה (התאמה אישית)של פרסום להעדפות הצרכן הבודד, יצרה את אפקט כדור השלג שפייסבוק ניסתה להשיג במלחמה על תקציבי הפרסום מול גוגל ולאט לאט רוב תקציבי חברות האיקומרס עברו לפייסבוק כי פייסבוק ידעה לייצר גם ביקושים.
בהמשך אחרי שמפרסמים רבים נהרו לפייסבוק , הפלטפורמה הפכה להיות יקרה מאוד ויש מלחמת עולם על הקהלים הטובים למפרסמים רבים.
פתאום מפרסמים רבים לא מצליחים להשיג את התוצאות של פעם וההחזר על השקעה התחיל לרדת בצורה דרסטית. ואז הגיע העדכון של אפל על גרסה 14.5 ועוד הרבה מפרסמים , לא הצליחו לעמוד ביעדים העסקיים שלהם בפייסבוק והתחילו לנטוש את הפלטפורמה.
ב. פרסום בפייסבוק לנותני שירותים
אמרתם נותני שירותים, אמרתם אנחנו צריכים מאות של לידים בחודש. אז איך רופאי שיניים, עורכי דין , מורים לקורס אונליין וכו' מקבלים כל כך הרבה פניות בחודש? יש לזה כמה מאפיינים משותפים.
1. המפרסם חייב לתת ערך גבוה ואמיתי לבעיה שמפריעה להרבה אנשים. כך שהוא יוכל לטרגט קבוצות גדולות של מעל 20 אלף איש לפחות.
2. צריך ליצור מודעה פרסומית( תמונה או וידיאו ) שיודעת לייצר אפקט וואו או מסבה את תשומת הלב של אנשים בפיד במהירות. מצד אחד מודעה שמושכת את העין ולכן היא תהיה מאוד מאוד מפתה. ומצד השני הצעת הערך חייבת להיות ברורה מאד . תוך 5-6 שניות שיבינו מה המוצר ומה הערך.
3. צריך לדעת איך קהל היעד רוצה/מעדיף ליצור איתך קשר. האם הוא רוצה להשאיר פרטים בטופס ושיחזרו אליו או אולי לקבל טלפון ולשאול פרטים בעצמו?
כמה אינפורמציה צריך הגולש לקבל על מנת להניע את עצמו לפעולה? לדוגמא רואה חשבון ינסה להדגיש במהירות כמה כסף הוא יכול להחזיר לכל העצמאיים אם ינהלו אצלו את הספרים. הקריאה פה תהיה מאוד קצרה וברורה – בוא לחסוך מאות שקלים בשנה. ואם הוא יהיה מאוד אמיץ הוא אף יגדיל להציע בדיקת זכאות חינם.
4. צריך לדעת לענות על כל השאלות בצורה מפורטת ועניינית בדף נחיתה או באתר . כמה עולה טיפול? איפה יש לכם קליניקות בארץ? כמה זמן לוקח הטיפול? וכן הלאה.
קיראו את ה- CASE STUDY שלנו איך ייצרנו מאות אלפי שקלים ל"עץ החשיבה" בעזרת עשרות לידים בפייסבוק.
ג. פרסום בפייסבוק לטובת מיתוג.
מעט מאוד בתי עסק וחברות משתמשים בפייסבוק על מנת לייצר עניין ומעורבות במעלה משפך ההמרה וזה חבל מאוד. בדרך כלל עסקים לא שמים מספיק דגש על העלאת המודעות למותג או יצירת ביקוש אלא הם מרוכזים בקצירת ביקושים והמרות לקוחות שכבר מתעניינים למכירות.
אבל ככל שהמותג שלך יותר גדול מבחינת קהל לקוחות פוטנציאלי או ככל שהעסק שלך יותר מכוון שיווק לעסקים אחרים , אתה מחוייב לפעול ולפרסם את המותג בצורה אגרסיבית.
אם נשתמש בלקוח שניהלנו בעבר ,טרמינל X כדוגמא , אז מדובר פה בפנייה לכל אישה או נערה בגילאי 15- 40 בתור הקהל יעד העיקרי של טרמינל X וחייבים לפעול בקמפייני חשיפה ויראליים כמו מודעות וידיאו , מודעות חשיפה של פוסטים וקמפייני מסוג REACH.
דוגמא לקבוצה השנייה של עסקי B2B , ניקח חברה כמו WALKME או NAYAX שמתחרה בפתרונות סליקה במגרשי חנייה /מכונות אוטומטיים .
אם NAYAX רוצה להגיע לשווקים חדשים נניח בקליפורניה , חברות חייבות להכיר את הפתרונות שלה לבעיית התשלומים הפיזיים . אז נשתמש בקמפייני מיתוג כמו סרטון מושקע של 20 שניות בפייסבוק.
ד. פרסום בפייסבוק לטובת שיחה ישירה במסנג'ר ו/או וואטסאפ
פרסום אקטיבי להשארת לידים או לטובת התחלת שיחה במסנג'ר או וואטספ , מאוד אפקטיבי לנותני שירותים כמו מנעולנים , עורכי דין , רופאים , משרדי פרסום וכו'.
כל הרעיון בבחירה באסטרטגיה של פרסום זה הוא זמינות ומענה מיידי ללקוח הקצה או שהלקוח ימצא את השירות אצל ספק אחר.
נניח שאתה צריך חילוץ לרכב שלך , אתה תרצה שמישהו יענה לך מיידית כי אתה תקוע באמצע הדרך. בית עסק שזמין בפייסבוק או בוואטספ יכול לנצח בתחרות על לקוח אם הוא יודע למצל את הטכנולוגיה לטובתו.
ה. פרסום בפייסבוק למטרות רימרקטינג
טוב , לא נדקדק ונסביר את ההבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג אבל נאמר ששניהם זה היום כמעט אותו מושג.
מה שכן החשיבות של קמפיין מסוג רמרקטינג היא עצומה. רוב העסקים ניזונים ומרוויחים מלקוחות חוזרים ולא ממכירות חד פעמיות כמו שיש בעסק לעסק.
לכן למכור מוצרים נוספים נניח בחנות אופנה על ידי רימרקטינג או לסגור את הרכישה הראשונה על יד החזרת אותו לקוח מספר פעמים להצעות מכר שונות , זה הדבר כמעט הכי חשוב של העסק.
פייסבוק מציעים מספר רב של טרגוטים או על יד מיילים או על ידי טלפונים או על ידי הפיקסל באתר . כל זאת ועוד מאפשר לכם להחזיר את היוזרים פעם ועוד פעם לאתר ולהגדיל את המכירות.
אז איזה סוג קמפיין לבחור?
על מנת להצליח להגיע ליעדים העסקיים של העסק שלכם, חשוב מאוד להקפיד על כל השלבים הבאים ביצירת הקמפיין הפרסומי:
✔️הגדרה נכונה של קהל היעד של המוצר, כולל בחינה של מסרים שיווקים שונים שיתאימו לרצונות של אותו קהל. הבחינה של המסרים יכולה להתבסס על מידע היסטורי, שאלונים, מחקר שוק מעמיק או קמפיין ניסיון עם A/B TESTING.
במידה ולא יודעים מיהו קהל היעד או חושבים שיש מספר רב של קבוצות באוכלוסיה שיכולות להיות צרכן של המוצר, ניתן להתחיל רחב עם מאפיינים דמוגרפיים שונים ולצמצם את הקהל על בסיס ההמרות הראשוניות.
✔️ בניית הדף העסקי או התאמתו לקהל היעד. חשוב מאוד לעבור על הדף העסקי, להוסיף תכנים רלוונטיים, תמונות, קטעי וידאו, תיאורים על בית העסק, חוות דעת מלקוחות ושעות פעילות.
הרבה מאוד מהגולשים שנחשפים לבית העסק בפעם הראשונה, יצטרפו אל הדף העסקי ויחלו את המסע שלהם למציאת הפתרון בדף העסקי. רק אחר כך הם ימשיכו לאתר שלכם.
✔️ יצירת חומר פרסומי מתאים לאסטרטגיה.
מומלץ, לפחות בהתחלה, לא להיות מקובעים ולהפיק כמה פורמטים שונים של מודעות. גם מודעות תמונה, גם מודעות וידאו ואולי אף מודעות וידאו תלת מימד.
רק כשיש לכם 3-4 מודעות שונות לכל אד סט, אפשר להתחיל לחשוב על פתיחת הקמפיין.
במחקרים שביצעו אנליסטים בפייסבוק נמצא שמעל 50% מההצלחה של קמפיין, נובעת מהיכולת לתרגם בצורה נכונה קריאטיבית את המענה שנותן המפרסם לבעיה או הצורך שיש לגולש.
לסיכום, כאשר יש כל כך הרבה אפשרויות פרסום, גם השילוש הקדוש של מסר, קהל יעד ודף נחיתה, מקבל משמעויות חדשות כל פעם, כתלות של רצון המפרסם. החוכמה היא לדעת איך ומתי.
אז איך אפשר להמשיך לפרסם בפייסבוק למרות התחרות ולנצל את העובדה שהזירה נשארה למפרסמים המקצועיים והטובים ביותר? השאירו פרטים בטופס צור קשר למטה ואנחנו בטומהוק סוכנות פרסום דיגיטלית ניתן לכם את כל התשובות!