fbpx

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם

פייסבוק היא כבר מזמן לא רק רשת חברתית. היא הרשת. כמו בסרט. 

התאגיד הענק של מארק צוקרברג עם היכולות המטורפות של פייסבוק, אפלקציית המסנג'ר , אינסטגרם ואפליקציית המסרים של וואטסאפ הם כיום התאגיד החזק ביותר ברשת.  אפשרויות הפרסום בפלטפורמה הן בלתי מוגבלות.

אז איזה סוג קמפיין לבחור?

פייסבוק הוכיחו שאין גבול ליכולת של הפלטפורמה להתחדש ולהמציא את עצמה מחדש.

מהפכת הפרסום של פייסבוק יצרה מצב שלאורך כל שרשרת ההמרה : מחשיפה הראשונית,  לקליק הראשון באתר ועד אינג'מנט הסופי לפני ההמרה , הפייסבוק נמצאת שם ומלווה את הלקוח במבחר הצעות ערך.

סוגי קמפיינים בפייסבוק

מהן השלבים הנכונים לפרסום בפייסבוק?

על מנת להצליח להגיע ליעדים העסקיים של העסק שלכם חשוב מאוד להקפיד על כל השלבים הבאים ביצירת הקמפיין הפרסומי:

 

א. הגדרה נכונה של ק. היעד של המוצר , כולל בחינה של מסרים שיווקים שונים שיתאימו לרצונות של אותו קהל.  הבחינה של המסרים יכולה להתבסס על מידע היסטורי, שאלונים, מחקר שוק מעמיק או קמפיין ניסיון עם A/B TESTING

 

במידה ואין יודעים מיהו הקהל היעד או חושבים שיש מספר רב של קבוצות באוכלוסיה שיכולות להיות צרכן של המוצר , ניתן להתחיל רחב עם מאפיינים דמוגרפיים שונים ולצמצם את הקהל על בסיס ההמרות הראשוניות.

 

ב. בניית הדף העסקי או התאמתו לקהל היעד . חשוב מאוד לעבור על הדף העסקי, להוסיף תכנים רלוונטיים, תמונות , וידיאו , תיאורים על בית העסק, חוות דעת מלקוחות ושעות פעילות.

הרבה מאוד מהגולשים שנחשפים לבית העסק בפעם הראשונה, יצטרפו אל הדף העסקי ויחלו את המסע שלהם למציאת הפתרון בדף העסקי. רק אחר כך הם ימשיכו לאתר שלכם.

 

ג. יצירת חומר פרסומי מתאים לאסטרטגיה.

מומלץ לפחות בהתחלה לא להיות מקובעים ולהפיק כמה פורמטים שונים של מודעות. גם מודעות תמונה, גם מודעות וידיאו ואולי אף מודעות וידיאו תלת מימד. 

רק שיש לכם 3-4 מודעות שונות לכל אד סט , אפשר להתחיל לחשוב על פתיחת הקמפיין.  

במחקרים שביצעו אנליסטים בפייסבוק נמצא ש- מעל 50% מההצלחה של קמפיין נובעת מהיכולת לתרגם בצורה נכונה קריאטיבית את המענה שנותן המפרסם לבעיה או הצורך שיש לגולש.

 

איך האלגוריתם של פייסבוק עובד?

למי מתאים פרסום בפייסבוק?

א. פרסום בפייסבוק לאתרי איקומרס 

ב. פרסום בפייסבוק לנותני שירותים ומקצועות חופשיים

ג. פרסום בפייסבוק לטובת מיתוג

ד. פרסום בפייסבוק לטובת שיחה ישירה במסנג'ר ו/או וואטסאפ

ה. פרסום בפייסבוק למטרות רימרקטינג

פרסום בפייסבוק לאתרי איקומרס 

קצת רקע– אתרי איקומרס היום הם אחד ממנועי הצמיחה הגדולים של מכונת הפרסום של מארק צוקרברג. פייסבוק הבינה ראשונה כבר מעל לעשור העולם עבר למובייל והיא הייתה הראשונה לייצור עשרות של התאמות בפלטפורמת הפרסום שלה לעולם החדש.

 

הצעד הראשון של פייסבוק היה יצירה של דפי נחיתה בתוך פלטפורמת הפייסבוק על מנת לחסוך מהגולשים את הצורך להגיע לאתרים שהיו בזמנו לא מותאמים למובייל. הרעיון היה פשוט, רצון ליצור חווית משתמש קלה ופשוטה ללא הפרעות במובייל , אך שתהיה מעוצבת היטב .

 

הצעד השני היה יצירת מודעות חכמות בפורמטים שונים שהיו ייחודיים לפייסבוק באותם ימים. כולגכם בוודאי מכירים את קרוסלת המוצרים שהייתה חדשה לפני 7-8 שנים,  ולאחר מכן מודעות הקולקציה,  המציגות מספר רב של מוצרים על ידי גלילה מהירה ימינה ושמאלה של האצבע.

 

הצעד השלישי בכיבוש היעד היה פיתוח של קמפיין הקטלוג , בו ניתן לקבץ קבוצה של מוצרים (בעלי מאפיין מסוים או על ידי בחירה סלקטיבית מתוך רשימה), ואז להציג אותן לגולש באופן יזום.

 

הטמעת הפיקסל של פייסבוק  בכל האתרים כמעט בעולם יחד עם יצירת ה-standart events לאורך שרשרת ההמרה של הגולש  הייתה הבשורה הגדולה ביותר, כי היא איפשרה לכל מפרסם להציג תוך מספר שניות בודדות לגולש מודעות רספונסיביות עם דגש על מודעות רימרקטינג , לגולש על מוצרים שראה זה מכבר.

היכולת הזו של קאסטומיזציה (התאמה אישית)של פרסום להעדפות הצרכן הבודד, יצרה את אפקט כדור השלג שפייסבוק ניסתה להשיג במלחמה על תקציבי הפרסום מול גוגל ולאט לאט רוב תקציבי חברות האיקומרס עברו לפייסבוק כי פייסבוק ידעה לייצר גם ביקושים.

 

בהמשך אחרי שמפרסמים רבים נהרו לפייסבוק , הפלטפורמה הפכה להיות יקרה מאוד ויש מלחמת עולם על הקהלים הטובים למפרסמים רבים.

פתאום מפרסמים רבים לא מצליחים להשיג את התוצאות של פעם וההחזר על השקעה התחיל לרדת בצורה דרסטית. ואז הגיע העדכון של אפל על גרסה 14.5 ועוד הרבה מפרסמים , לא הצליחו לעמוד ביעדים העסקיים שלהם בפייסבוק והתחילו לנטוש את הפלטפורמה.

אז איך עדיין אפשר להמשיך לפרסם בפייסבוק למרות התחרות ולנצל את העובדה שהזירה נשארה רק למפרסמים המקצועיים והטובים ביותר? השאירו פרטים בטופס צור קשר למטה וניתן לכם את כל התשובות….

 

 

פרסום בפייסבוק לנותני שירותים ומקצועות חופשיים

אמרתם נותני שירותים, אמרתם צריכים מאות של לידים בחודש. אז איך רופאי שיניים, עורכי דין , מורים לקורס אונליין וכו' מקבלים כל כך הרבה פניות בחודש? יש לזה כמה מאפיינים משותפים.

 

1. המפרסם חייב לתת ערך גבוה ואמיתי לבעיה שמפריעה להרבה אנשים. כך שהוא יוכל לטרגט קבוצות גדולות של מעל 20 אלף איש לפחות.

 

2. צריך ליצור מודעה פרסומית( תמונה או וידיאו ) שיודעת לייצר אפקט וואו או מסבה את תשומת הלב של אנשים בפיד במהירות. מצד אחד מודעה שמושכת את העין ולכן היא תהיה מאוד מאוד מפתה. ומצד השני הצעת הערך חייבת להיות ברורה מאד . תוך 5-6 שניות שיבינו מה המוצר ומה הערך.

 

3. צריך לדעת איך קהל היעד רוצה/מעדיף ליצור איתך קשר. האם הוא רוצה להשאיר פרטים בטופס ושיחזרו אליו או אולי לקבל טלפון ולשאול פרטים בעצמו? 

כמה אינפורמציה צריך הגולש לקבל על מנת להניע את עצמו לפעולה? לדוגמא רואה חשבון ינסה להדגיש במהירות כמה כסף הוא יכול להחזיר לכל העצמאיים אם ינהלו אצלו את הספרים. הקריאה פה תהיה מאוד קצרה וברורה – בוא לחסוך מאות שקלים בשנה. ואם הוא יהיה מאוד אמיץ הוא אף יגדיל להציע בדיקת זכאות חינם.

 

4. צריך לדעת לענות על כל השאלות בצורה מפורטת ועניינית בדף נחיתה או באתר . כמה עולה טיפול? איפה יש לכם קליניקות בארץ? כמה זמן לוקח הטיפול? וכן הלאה. 

 

קיראו את ה- CASE STUDY שלנו איך ייצרנו מאות אלפי שקלים ל"עץ החשיבה" בעזרת עשרות לידים בפייסבוק.

לסיכום:

שיש כל כך הרבה אפשרויות פרסום שונות גם השילוש הקדוש של : מסר, קהל יעד, דף נחיתה מקבל משמעויות חדשות כל פעם כתלות של רצון המפרסם. החוכמה היא לדעת איך ומתי. 

לאחר פרסום במעל 5,000,000 דולר לעסקים שונים בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות, פיתחנו בטומהוק שיטות עבודה מוכחות ליצירת ההחזר השקעה גבוה במיוחד. אין חכם כבעל ניסיון. הניסיון הזה יכול לחסוך לך כמה אלפי שקלים כל שנה.

צרו איתנו קשר בהקדם ואולי גם אתם תופתעו לגלות כמו רבים וטובים כמה הפרסום יכול להיות יעיל עבורכם.