fbpx

קידום ממומן בגוגל
מכוון תוצאות

Google ממומן
Search Bar

פרסום ממומן בגוגל או קידום ממומן בגוגל הוא מנוע צמיחה לכל עסק. צריך להסתכל עליו כאל מנוף פיננסי. מצד אחד מושקע הון כספי ומצד שני בעזרת פרסום יעיל מייצרים הכנסות ורווחים.

מה זה פרסום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל הוא למעשה מכרז פתוח עם הצעות מחיר מטעמם המפרסמים על מיקומים ברשת החיפוש של גוגל/שותפים או באתרי התוכן של גוגל . הזוכה במכרז יופיע במיקום מסוים ידוע מראש (הנשמר לפרסום עבור מודעות גוגל) ומיקומו יקבע על פי התוצאה של המכרז שמתרחשת בחלקיק השנייה. 

מהי בעצם רשת הפרסום של גוגל?

רשת הפרסום של גוגל מחולקת למיני רשתות פרסום שונות:

א. רשת החיפוש של גוגל והשותפים– פרסום על פי מילות מפתח המפעילות מודעות טקסט המוגבל מראש בכמות התווים (כותרת 30 תווים, תיאור בעל 90 תווים) אשר פועל במיקום גיאוגרפי מסוים.

ב. רשת הדיספליי – GDN- פרסום של מודעות באנרים ,סרטונים, GIFS , מודעות טקסט ועוד בעזרת טרגואט של התנהגות הגלישה של הגולש או על פי תחומי העניין שלו.

ג. פלטפורמות ייעודיות של גוגל כמו GMAIL או Youtube שנרכשה בעבר.

מודעת טקסט לדוגמא:

מודעת גוגל אדס

מודעת שופינג לדוגמא:

מודעות גוגל שופינג

מודעת מסוג באנר לדוגמא:

מודעת באנר רשת התוכן

מה היתרונות של פרסום ממומן בגוגל

1. פרסום בגוגל הינו פרסום מהיר ומיידי. בקמפיינים הפשוטים ביותר אפשא להרים קמפיין שלם שיאושר באותו היום וכבר יקבל פניות רלוונטיות. היתרון הכי גדול של המערכת היא הפשטות של ההפעלה והדיוק הגבוהה שיש להתאמה של צרכי קהל המטרה.

 

2. משלמים לפי יעד קבוע מראש – אפשר לשלם לפי קליק בפועל,  חשיפה , תוצאה מבוקשת כמו מחיר המרה מבוקש או אפילו לפי מיקום ספציפי. כל האפשרויות פתוחות לידי המפרסם והוא אחראי לבחור את האובייקט המתאים לפי סוג קמפיין. לקריאה נוספת על שיטות הבידים השונות עברו לבלוג.

 

3. אפשר לתזמן את הפרסום למתי שרוצים. לפי שעות , ימים , תוספת ביד לשעות מסוימות וכן הלאה.

 

4. אפשר להגדיל או להקטין תקציב מתי שרוצים. אין הגבלות לכמות השינויים החודשיים.

 

5. זהו פרסום מאוד יעיל במיוחד ברשת החיפוש בו הלקוח מחפש משהו שהוא מגדיר מראש , והפרסום עצמו מביא לגולש , את כל נותני השירותים באותו תחום הרלוונטיים אליו. 

 

6. יכולת למתג את עצמך בצורה מלאה היות ובעל המותג , כותב את המסר הפרסומי , וזה לא אלגוריתם של גוגל שבוחר בעצמו איזה טקסט מהאתר שלך יופיע על כל ביטוי.

 

7. אפשרויות רבות של פרסום : מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות וידיאו.

 

8. חשיפה כמעט אינסופית  .  חשיפה של בין 75% -90% למודעות של גוגל מבחינת כיסוי בזכות רשת השותפים והתוכן כמעט בכל מדינה.

פרסום אורגני או פרסום ממומן בגוגל?

אנחנו בטומהוק שיווק תמיד ממליצים לעבוד בשני האפיקים במקביל , אך יחד עם זאת לא כל עסק יכול לעשות זאת בגלל משאבים מוגבלים של זמן , משאבים כספיים ותחרותיות. לכן על מנת לעזור לכם למצוא את הפיתרון המתאים ביותר לעסק שלכם , ניסחנו כמה כללי אצבע שיכולים לסייע לכם:


א. קידום אורגני לוקח מספר חודשים עד שרואים התחלה של תוצאות , ובתחומים התחרותיים ביותר , זה יכול לקחת גם כמה שנים. לכן אם ברצונכם לראות תוצאות מהירות ובמיוחד בעסקים חדשים שחייבים ללקוחות רבים ומהר – פרסום ממומן זוהי התשובה.


ב. מאידך , קידום אורגני הנעשה בצורה מקצועית כמו בחברת טומהוק, הוא נכס לשנים רבות. ברגע שהאתר שלכם מגיע לעמוד הראשון בגוגל על מספר ביטויים רבים או על מספר  ביטויים מצומצם אבל שיש להם המון חיפושים , התנועה גדלה בצורה מטאורית ומשם מגיעים הלקוחות הכי איכותיים לעסק.


ג. קידום אורגני מושפע משינויים באלגוריתם של גוגל ולכן יש תנודות מידי פעם במיקומים היכולות להשפיע על העסק החי. מאידך החשבון הפרסומי מושפע יותר על מהאורגני , בהצעות המתחרים והתחרות הגוברת במחירי ההצעות המחיר.


ד. קידום אורגני הוא קידום יקר יותר , ולכן הוא מתאים לחברות בינוניות ומעלה שיכולות לשלם לכותבי תוכן מעולים, מקדמי אתרים ומתכנתים יקרים שישפרו את מהירות האתר. מנגד בקידום ממומן סף ההתחלה של כל המפרסמים הוא זהה והבדל נובע מציוני האיכות של החשבון.

אלו טעויות נפוצות עושים בפרסום בגוגל?

A/B TESTING

יצירת כמה וראסיות של טקסטים למודעות השונות יוביל למציאת הגרסה האופטימלית ביותר, בעלת אחוזי ההמרה או החזר ההשקעה הטובים ביותר. יש לבדוק לפחות 5-8 כותרות שונות, ולפחות 4-5 תיאורים שונים במודעה וכמו כן מספר גרסאות שונות של תוספי מודעה.

תוספי מודעה

חוסר שימוש בתוספי מודעה, מצמצם את השטח הפרסומי שתופסת המודעה בדף התוצאות של גוגל. רואים בבירור בכל המחקרים של גוגל , שתוספים מעלים את אחוזי ההקלקה כל המודעות (CTR) , מה שמוביל לירידה בעלות התשלום לקליק.

ביד לא מתאים

בחירה לא נכונה בשיטת הצעת המחיר או הצעת מחיר למכירה הפומבית גבוהה מאד , תוביל לתשלום גבוהה מידי על קליק ספציפי. מפרסם חכם יוכל באותו תקציב נתון לקבל הרבה יותר קליקים וחשיפה לעסק שלך.

דפי נחיתה לא ממירים

2 טעויות פטאליות יכולות להיווצר. הראשונה דף נחיתה שלא מותאם או לא נכון לשאילתה של הגולש. הטעות הנפוצה השנייה , דף נחיתה שלא ממיר מספיק טוב ממגוון סיבות כמו : מהירות, CTA נכון וקופירייטינג.

חוסר במדידת המרות

חוסר במדידה נכונה בכמות ההמרות לעומת כמות ההמרות בפועל או מדידה בכלל  גורמת לשיבושים בפרפורמנס. ללא מדידה נכונה אי אפשר להתקדם לכלים אוטומטיים של גוגל שעוזרים לשפר את התוצאות בצורה ניכרת.

שימוש לא נכון במילות שלילה

שימוש לא נכון ומספק במילות שלילה בחשבון יכול לגרום לבזבוז כסף מיותר ללא צורך. כמו כן הופעה על מילים לא קשורות יכולה להשפיע על ירידה ב  CTR הכללי של הקמפיינים

פרסום ממומן בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר זו אומנות המזכירה קצת רכיבה על אופניים. כן, כמעט כל ילד יכול לרכב על אופניים אך מעטים יהפכו זאת בבוא הימים למקצוע ויתחרו בטובים ביותר. נניח בטור דה פראנס.

כזו היא גם פלטפורמת הפרסום גוגל אדס (בעבר Google adwords) של גוגל. מכונת פרסום משומנת, קלה מאוד להפעלה, המתאימה כמעט לכל סוגי בעלי העסקים וזה למעשה היתרון הגדול שלה. כמו בקרב רוכבי האופניים המקצוענים, כך גם בפרסום ממוקד ויעיל יש הבדלי איכויות ניכרים בין מפרסמים.

ההבדלים בתוצאות הסופיות יכולים בהמשך לאותה אנלוגיה שלנו להתבטא במספר אספקטים קריטיים:

1. מחקר

להכיר את הסביבה התחרותית ככף ידך. אין הפתעות בדרך.

2. מיומנות

לדעת להתאים את סוג האובייקט של קמפיין ליעד שרוצים להשיג.

3. שיפורים טכנולוגיים

השגת תוצאות טובות יותר בפחות משאבים על ידי שיפור היכולות.

4. אימונים בלתי פוסקים

עריכת ניסיונות רבים (“טסטים“) בצורה מבוקרת ומתודולוגית לשיפור התוצאה.

5. בניית אסטרטגיה והבלטת היתרון היחסי שלך

לדעת מתי לתקוף חזק, מתי להעלות נוכחות דיגיטלית ומתי לשמור כוחות ולחכות לפריצה.

6. עבודה מול זמנים וייעדים

אופטימיזציה מלאה למדד העיקרי שלך.

7. אסקלסציה

עמידה באתגרים גדולים יותר כל פעם. שבירת שיאים.

אז כפי שראיתם , יש בפרסום בגוגל לא מעט "סודות" ופרקטיקות שחובה לשלוט בהן. לדוגמא קידום ופרסום בגוגל בנישה תחרותית עם מספר מצומצם של מילות מפתח שונה בתכלית , מאשר פרסום בגוגל בנישה תחרותית של עשרות אלפי מילות מפתח שמקבלות קליקים כל חודש. 

החוכמה היא לדעת איפה לשים את הדגש ובמיוחד איך להדגיש את היתרון היחסי של המותג ככה שיותר לקוחות פוטנציאלים יקליקו על המודעה (מטרה ראשונה היא תמיד שיפור ה- CTR) ומשם שימשיכו עד ביצוע ההמרה שאנחנו מעוניינים.

אז אחרי שלמדנו לרכב אל היעד, הגיע הזמן לדעת לטוס.
גוגל הוא עולם ומלואו המשפיע על כלל האינטראקציות של הגולש עם המותג והשאלה אם הוא ירכוש או יתעניין במוצר.
אנחנו יודעים לגבור על התחרותיות בה ולנצח!