fbpx

קידום ממומן בגוגל
מכוון תוצאות

Google ממומן
Search Bar

פרסום ממומן בגוגל או קידום ממומן בגוגל הוא מנוע צמיחה לכל עסק. צריך להסתכל עליו כאל מנוף פיננסי. מצד אחד מושקע הון כספי ומצד שני בעזרת פרסום יעיל מייצרים הכנסות ורווחים.

מה זה פרסום ממומן בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל הוא למעשה מכרז פתוח עם הצעות מחיר מטעמם המפרסמים על מיקומים ברשת החיפוש של גוגל/שותפים או באתרי התוכן של גוגל . הזוכה במכרז יופיע במיקום מסוים ידוע מראש (הנשמר לפרסום עבור מודעות גוגל) ומיקומו יקבע על פי התוצאה של המכרז שמתרחשת בחלקיק השנייה. 

מהי בעצם רשת הפרסום של גוגל?

רשת הפרסום של גוגל מחולקת למיני רשתות פרסום שונות:

א. רשת החיפוש של גוגל והשותפים– פרסום על פי מילות מפתח המפעילות מודעות טקסט המוגבל מראש בכמות התווים (כותרת 30 תווים, תיאור בעל 90 תווים) אשר פועל במיקום גיאוגרפי מסוים.

ב. רשת הדיספליי – GDN- פרסום של מודעות באנרים ,סרטונים, GIFS , מודעות טקסט ועוד בעזרת טרגואט של התנהגות הגלישה של הגולש או על פי תחומי העניין שלו.

ג. פלטפורמות ייעודיות של גוגל כמו GMAIL או Youtube שנרכשה בעבר.

מודעת טקסט לדוגמא:

מודעת גוגל אדס

מודעת שופינג לדוגמא:

מודעות גוגל שופינג

מודעת מסוג באנר לדוגמא:

מודעת באנר רשת התוכן

מה היתרונות של פרסום ממומן בגוגל

1. פרסום בגוגל הינו פרסום מהיר ומיידי. בקמפיינים הפשוטים ביותר אפשא להרים קמפיין שלם שיאושר באותו היום וכבר יקבל פניות רלוונטיות. היתרון הכי גדול של המערכת היא הפשטות של ההפעלה והדיוק הגבוהה שיש להתאמה של צרכי קהל המטרה.

 

2. משלמים לפי יעד קבוע מראש – אפשר לשלם לפי קליק בפועל,  חשיפה , תוצאה מבוקשת כמו מחיר המרה מבוקש או אפילו לפי מיקום ספציפי. כל האפשרויות פתוחות לידי המפרסם והוא אחראי לבחור את האובייקט המתאים לפי סוג קמפיין. לקריאה נוספת על שיטות הבידים השונות עברו לבלוג.

 

3. אפשר לתזמן את הפרסום למתי שרוצים. לפי שעות , ימים , תוספת ביד לשעות מסוימות וכן הלאה.

 

4. אפשר להגדיל או להקטין תקציב מתי שרוצים. אין הגבלות לכמות השינויים החודשיים.

 

5. זהו פרסום מאוד יעיל במיוחד ברשת החיפוש בו הלקוח מחפש משהו שהוא מגדיר מראש , והפרסום עצמו מביא לגולש , את כל נותני השירותים באותו תחום הרלוונטיים אליו. 

 

6. יכולת למתג את עצמך בצורה מלאה היות ובעל המותג , כותב את המסר הפרסומי , וזה לא אלגוריתם של גוגל שבוחר בעצמו איזה טקסט מהאתר שלך יופיע על כל ביטוי.

 

7. אפשרויות רבות של פרסום : מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות וידיאו.

 

8. חשיפה כמעט אינסופית  .  חשיפה של בין 75% -90% למודעות של גוגל מבחינת כיסוי בזכות רשת השותפים והתוכן כמעט בכל מדינה.

למי זה מתאים פרסום בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל יכול להתאים כמעט לכל עסק. המפתח להצלחה להבין שזהו עוד השקעה בנכס ובבנייה של ההתרחבות שלו. פרסום ממומן מתאים לכל מי שמבין שעל מנת להצליח בעסק , יש להשקיע כסף בשיווק ולקבל החזר השקעה גבוה יותר בתוצאות.

 

חשוב מאוד לעשות שיווק דיגיטלי חכם אצל סוכנות מקצועית בעלת ניסיון רב בתחום. היות וזוהי השקעה כספית לא קטנה , תרצו כמובן למקסם את ההשקעה שלכם ולכן רק מקצוען שעובד בתחום 24/7 יכול לתת מענה מדויק לכל הצרכים.

 

אתן כעת רק כמה דוגמאות לסוגי עסקים שמשקיעים אלפי שקלים בחודש בשנה.

1. עסקים בעלי חנות אינטרנטית – איקומרס שרוצים להגדיל את כמות המכירות באתר.

2. עסקים בעלי שירותים כמו מקצועות חופשיים : עורכי דין, רואי חשבון, פסיכולגים, מאמנים עסקיים , יועצי מס, מורים פרטיים , עסקים בעלי סדנאות לקהל הרחב ועוד.

3. עסקים שמעוניינים בכמות גדולה יותר של לידים לעסק . לדוגמא : סוכנויות רכב, מתווכי דירות.

4. עסקים שמוכרים מוצרים בחנויות פיזיות כמו חנות צילום.

5. חברות גדולות שמעוניינות במיתוג העסק כמו : Nike

6. חברות שמעוניינות להגיע לקהלים חדשים שלא היו נגישים בעבר או נמצאים בחו"ל.

7. חברות מוצר שמשיקות מוצר חדש או אפליקציה.

8. חברות B2B שרוצות לשווק לחברות אחרות את מוצר ה SAAS שלהן.

פרסום אורגני או פרסום ממומן בגוגל?

אנחנו בטומהוק שיווק תמיד ממליצים לעבוד בשני האפיקים במקביל , אך יחד עם זאת לא כל עסק יכול לעשות זאת בגלל משאבים מוגבלים של זמן , משאבים כספיים ותחרותיות. לכן על מנת לעזור לכם למצוא את הפיתרון המתאים ביותר לעסק שלכם , ניסחנו כמה כללי אצבע שיכולים לסייע לכם:


א. קידום אורגני לוקח מספר חודשים עד שרואים התחלה של תוצאות , ובתחומים התחרותיים ביותר , זה יכול לקחת גם כמה שנים. לכן אם ברצונכם לראות תוצאות מהירות ובמיוחד בעסקים חדשים שחייבים ללקוחות רבים ומהר – פרסום ממומן זוהי התשובה.


ב. מאידך , קידום אורגני הנעשה בצורה מקצועית כמו בחברת טומהוק, הוא נכס לשנים רבות. ברגע שהאתר שלכם מגיע לעמוד הראשון בגוגל על מספר ביטויים רבים או על מספר  ביטויים מצומצם אבל שיש להם המון חיפושים , התנועה גדלה בצורה מטאורית ומשם מגיעים הלקוחות הכי איכותיים לעסק.


ג. קידום אורגני מושפע משינויים באלגוריתם של גוגל ולכן יש תנודות מידי פעם במיקומים היכולות להשפיע על העסק החי. מאידך החשבון הפרסומי מושפע יותר על מהאורגני , בהצעות המתחרים והתחרות הגוברת במחירי ההצעות המחיר.


ד. קידום אורגני הוא קידום יקר יותר , ולכן הוא מתאים לחברות בינוניות ומעלה שיכולות לשלם לכותבי תוכן מעולים, מקדמי אתרים ומתכנתים יקרים שישפרו את מהירות האתר. מנגד בקידום ממומן סף ההתחלה של כל המפרסמים הוא זהה והבדל נובע מציוני האיכות של החשבון.

פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק- מה עדיף?

אנחנו בטומהוק שיווק תמיד ממליצים לעבוד בשני האפיקים במקביל , אך יחד עם זאת לא כל עסק יכול לעשות זאת בגלל משאבים מוגבלים של זמן , משאבים כספיים ותחרותיות. לכן כדאי להבין את ההבדלים המהותיים בין הפלטפורמות:

 

1. גוגל היא בעיקרה רשת חיפוש. אנשים מגיעים אליה במטרה למצוא פתרונות לבעיות או צרכים קיימים. זהו בדרך כלל שלב יותר מתקדם בשרשרת ההמרה של לקוח בו הוא מחפש בצורה אקטיבית פתרון ספציפי לבעייה ספציפית. אנחנו קוראים לזה פרסום  PULL – בו מתאימים בין רצונות הגולש למותג. לכן רוב הפרסום בגוגל (או הכוח המרכזי של המערכת) הוא פרסום טקסטואלי. דמיינו שמישהו היה מקריא לכם את המודעה מבלי לראות אותה ואז תבינו אם כדאי לכם לפרסם בגוגל.

 

2. פייסבוק היא פלטפורמה שהיא קודם כל רשת חברתית. משמע אנשים עסוקים בדברים אחרים בפיד ואז רואים פרסומת. זהו פרסום PUSH – בו מוצג ללקוח פרסומת "אקראית" ברגע שהוא לא חיפש את המוצר. אך בואו נסתכל שוב על ההגדרות המסורתיות ונשבור כיוון קצת. בעקבות זאת שהפיקסל של פייסבוק נמצא במליוני אתרים ונותן דיווח על הרגלי הגלישה של היוזרים , פייסבוק יודעת היום "מה אנחנו מחפשים" ולא רק מטרגטת אנשים לפי מאפיינים דמוגרפיים.

אם אני אהיה בכמה אתרים של מכירת נעליים כמו אדידס או נייק אני אראה כעבור שעה-שעתיים איך הפיד שלי מתחיל להתמלא במודעות של מפרסמים שונים לנעליים למרות שלא חיפשתי בגוגל או הצהרתי על הרצון שלי בנעליים חדשות. לכן ההגדרות המסורתיות של PUSH ו- PULL קצת לא נכונות היום. אותו דבר יש לרשת גוגל עם המודעות של ה- DISCOVERY שלה.

 

3. פייסבוק היא רשת ויזואלית – הפיד של הגולש מלא בתמונות וסרטונים לכן במוצרים שהנראות חשובה כמו אופנה או תכשיטים היא תהיה הבחירה האופטימלית . לעומת זאת למוצרים כמו קניית כרטיסי טיסה לאירופה בה המחיר יותר חשוב מאשר כל דבר אחר , גוגל תהיה הזירה העיקרית.

 

4. חשיבות הקריאטיב במיוחד בפייסבוק היא עצומה . אפשר להגיד שהיא תהיה ההבדל בין הצלחה מטאורית או כישלון חרוץ. היות ופייסבוק יודע לזהות רצונות וצרכים של גולשים לפי הפעילות שלהם באתרים חיצוניים בזכות הפיקסל, הגולש הממוצע מקבל עשרות מודעות ממפרסמים שונים על אותו מוצר שהוא התעניין. כמעט כל מפרסם רלוונטי יציג מודעה לאותו גולש שגם אנחנו מטרגטים. אז איך ידע לבחור הגולש שלנו את המותג הנכון עבורו? רק קופי חזק, בשילוב של קריאטיב ויזואלי מושקע ונכון ייצרו הבדל חזק ביו מותגים שונים שיסתכם בסוף ברכישה של לקוח פוטנציאלי.

 

אם אתם רוצים לפרסם בפייסבוק – חייבים לשריין תקציב ראוי , לגרפיקה ולסרטונים באיכות גבוהה שייבדלו אתכם מן המתחרים. מי שלא מצליח לייצר בולטות משמעותית בפיד, באמצעות השקעה בקריאייטיב, פשוט הולך לאיבוד.

 

פרסום בגוגל ממומן -כמה זה עולה לי?

פרסום ממומן הוא פרסום בשיטת מכרז על מיקומים. ברשת החיפוש למשל המחיר מאוד משתנה פר מילה ופר תחום עיסוק. 

השאלה הראשונה שאני שואל לקוחות – מה יותר חשוב לכם, כמה אתם משלמים על הפרסום לסוכנות שלכם או כמה אתם מצליחים לייצר מזה כהכנסות לעסק שלכם.

הרי ברור לכול שחלק מכם , יכולים לנסות לעשות פרסום בגוגל בצורה עצמאית , בהצלחה חלקית ואז הוצאות הניהול שלכם יהיו אפס שקלים אבל אם על אותו תקציב פרסום פרסומי אפשר לייצר XXXX יותר הכנסה אז עדיף לכם לשכור שירותים של מקצוען.


בתור כלל אצבע – נגיד שאם תקציב הפרסום שלך נמוך מ-5000 שח , כדאי לעשות זאת בצורה עצמאית ומעבר לזה כדאי להשתמש בידע של מומחה או סוכנות פרסום.


המחיר לפרסום חודשי משתנה בהתאם לגודל החברה, כמות הקמפיינים בפועל שרצים במקביל, זמן העבודה הנדרש והוצאות הקרייאטיב של הפרסום. 

בעבר המודל העיקרי היה אחוז מתקציב הפרסום והוא נע בין 15% -20% בסכומים קטנים ל-10% ומטה מזה בתקציבים של 100K ומעלה מזה.


כיום יש מודלים רבים לתמחור לקוח (עם הקמה או בלי הקמה) או עם התחייבות למספר חודשים או כרטיס פתוח אך הצעה שלנו לא להתפתות לחברות קטנות שמנהלות לקוחות קטנים אלא לקחת סוכנות שאתם מכירים לפחות 2-3 לקוחות שלהם. 


איך מתחילים פרסום בגוגל?

שאלה מצוינת!!

כמו כל דבר חשוב בחיים , לפני שמתחילים לרוץ ולעשות משהו , מתחילים בתכנון כל התהליך , גם ברמה האסטרטגית וגם ברמה הטקטית. 

נשאל את עצמנו כמה שאלות לגבי העסק שלנו ולגבי סביבת המתחרים.

 

1. מה היעד אליו אנחנו מכוונים בקמפיין? האם אנחנו רוצים לקבל איזשהו החזר השקעה מסוים על מכירות ישירות באתר שלנו (אתר איקומרס) או שאנחנו מכוונים לתנועה של גולשים שמבצעת רכישות בחנויות. אם אנחנו מספקים שירותים ישירים, נשאל מה התהליך הרגיל של ביצוע הזמנת שירות.

חייבים לפרוט את כל השלבים על הדף ולהבין כמה שווה לשלם על כל השלמת צעד כזה. ניקח דוגמא. 

אם אנחנו בעלים של משרד לעריכת דין בתחום המשפחה , בעולמות של הסכמי גירושין ומשמורת ילדים. 

נשאל את עצמנו – מה התהליך האופייני לסגירת תיק ייצוג. נגלה כי לפני שנסגר תיק , יש נניח 10 טלפונים של מתעניינים בשירות שלנו , ומתוכם 4 פגישות פיזיות במשרד מתרחשות בפועל לפני שהלקוח מחליט לשכור את שירותינו. אז לשם הדוגמא נניח שתיק כזה של ייצוג לקוח משתלם לנו רק אם שיחה אחת למשרד תעלה לא יותר מ-50 שקלים , פגישה תעלה לנו 125 שח בממוצע וסגירת ייצוג תעלה לנו 600 שח.

 

אז אם אנחנו רוצים 5 תיקים חדשים לייצוג כל חודש , נצטרך להשקיע 3000 שח רק על הפרסום בגוגל. בנוסף יש עלות זמן עבודה שצריך לקחות בחשבון של סוכנות פרסום או יועץ פרסומי מטעם החברה ולכן המחיר שנגבה מהלקוח יכיל את כל עלויות השיווק והפרסום + שכר עובד עורך דין + עלויות היקפיות של משרד וכו' + רווח שנרצה לגזור כדי לקיים את המשרד. כפי שאתם בוודאי יודעים כבר הגענו לסכום של כמה אלפי שקלים של גבייה על תיק ייצוג הפשוט ביותר.

 

2. נשאל שאלות כמו מה היתרון היחסי שלי מול המתחרים? כמה מתחרים פוטנציאלים , גדולים או קטנים יש בקרבת האזור הגיאוגרפי שלי והאם אני יכול לשלם את אותו מחיר לקליק בגוגל כמוהם או שיש לי עוד עלויות נוספות. 

נניח ובדוגמא החדשה שלנו הגענו למסקנה מסעיף הקודם כי עלות לטלפון או ליד מתעניין שווה לנו 100 שח על כל אדם. אנחנו צריכים להבין שלא כל לקוח שמקליק על המודעה באמת מתקנוורט או מתקשר ולכן צריכים להניח בשמרנות מה אחוז ההמרה לדף הנחיתה שלנו לפעולה הרצויה. 

נניח מספר הגיוני הוא 10% מהקליקים מובילים לשיחת טלפון. אז העלות שלנו לקליק לא צריכה לעבור את ה-10 שקלים כדי שלא נחרוג מהעלות לשיחה המבוקשת.

 

3. עכשיו , נחפש מהי הדרך האופטימלית להגיע לעלות קליק , איכותי , שממיר באחוזים שאנחנו מעוניינים ונשלם עליו פחות מ-10 שקלים. האם זה קמפיין מסוג מודעות חיפוש לדף נחיתה , או קמפיין עם מודעות חייג והתקשר? אולי בכלל כדאי לנו לפרסם בזול יותר ברשת התוכן ולקבל המון קליקים זולים אף יותר אבל מתוכם יהיו מספיק טלפונים , שכל טלפון יעלה עד 100 שקלים. כפי שאתם רואים , יש המון שיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים.

 

מבנה החשבונות בגוגל אדס

חשוב להבין מהו מבנה בסיסי של חשבון פרסומי בגוגל. הוא מורכב מקמפיינים שבתוכם יש אד גרופים ובתוך כל אד גרופ יש מילים ומודעות.


חשבון, ACCOUNT, הוא הרמה הכי גבוה בפלטפורמה הפרסומית. כלומר הוא בראש הפרמידה , שמתפצלת  לחלקים קטנים יותר שהם למעשה הקמפיינים הפרסומיים.


לכל קמפיין פרסומי, אפשר להגדיר עשרות של הגדרות שונות שמכילות את כל הפרטים הרלוונטיים על הקמפיין. לא נעבור על כל ההגדרות אבל נזכיר את החשובות ביותר:

1. מיקום – איפה המודעות שלנו יופיעו מבחינה גיאוגרפית

2. שפה- באיזה שפה הן יופיע בגוגל 

3. סוג- איזה סוג של קמפיין אנחנו רוצים, קמפיין חיפוש בגוגל, דיספליי, שופינג, קמפיין לטובת מיתוג וכדומה.

4. מי הקהל – גילאים , מצב אישי

5. המרה בקמפיין – מהי ההמרה שאנחנו מחפשים ואיך נמדוד אותה.

6. אופן הגדרת הביד , שזוהי העלות לקליק או לחשיפה. האם זו תהיה הצעת מחיר שלנו או של המערכת של גוגל האוטומטית

7. זמנים- מתי תופיע המודעה ולמי.

8. מכשירים – האם תופיע המודעה לניידים או לנייחים או לכולם. 


אלו הן ההגדות של קמפיין המרכזיות.


מתחת לקמפיינים ברמה ההירכית יש את האד גרופים שאלו הם הקבוצות מילים של החשבון. יכולות להיות לנו עד 25000 קבוצות מילים שונות , כאשר בכל קבוצת מילים אפשר לדחוף עשרות או מאות מילים שונות , עם התאמות מילים שונות.


הרמה הנמוכה יותר מתחת לקבוצות המילים , היא רמת המילה הבודדת שזה הביטוי שגורם למודעה להופיע או לא להופיע בכל מכירה פומבית. לכל מילה כזו , אנחנו מצמידים הצעת מחיר להופעת המילה + סוג התאמה (מלאה, התאמה לביטוי, התאמה רחבה ).


אחרי שהסברנו הכל, בואו נוודא שהכל ברור , על ידי התרשים מבנה חשבון קלאסי בגוגל.

מבנה חשבון בגוגל

פרסום בגוגל- איך לשפר את המדדים החשובים?

בואו נכיר אילו מדדים חשוב מאוד לשפר כדי להגיע לתוצאות משופרות. 

 

1. CTR- שיעור הקלקות הגולשים. כמה גולשים לחצו על המודעה מתוך אלו שצפו במודעה.

 

2. אחוז ההמרה – Conversion Rate – כמה המרות יש מתוך הקליקים שהגיעו לאתר . באחוזים מתוך 100%.

 

3. עלות סל הלקוח – רק באתרי שופינג

 

4. CPC- עלות לקליק . 

 

5. כמות ההמרות.

 

איך לשפר את אחוז ההקלקה CTR?

קצת קשה בכמה מילים לתת תורה שלמה של כתיבה שיווקית אבל יש כמה מחקרים שכדאי להכיר שניתחו איך להשיג תוצאות טובות יותר במדד ההקלקה. הנה כמה עקרונות מנחים:

א. כותרת ברורה ומכילה את מילת המפתח או מילות מפתח שמחפש הגולש. חשוב מאוד שהכותרת תהיה מושכת , ברורה , מכילה פריט מידע חשוב לגולש.

ב. נסו בכותרת או בשורות המחץ לתת כמה שיותר יתרונות יחסיים או תועלות ללקוח. השתמשו בכמה כותרות שונות ונסו לגלות מהי הכותרת שעובדת הכי טוב. היום ניתן להעלות אפילו 10 כותרות שונות ולעשות להן רוטציה.

ג. התמקדו בפתרון שאתם מייצרים עבור הלקוח ורשמו את המודעה עבורו. ענו כל השאלות מדוע עליי לפנות אליכם או מה הפתרון שלכם יכול לשרת עבורי?

ד . נסו להבליט את העסק שלכם מעל המתחרים. במה אתם טובים יותר? האם יותר זולים? האם נותנים שירות מקיף יותר או מוצר איכותי יותר? האם זה כולל אחריות וכו'.

ה. התמקדו בכתיבת הכותרת - לפעמים זה החלק היחיד שקורא הגולש.

ו. הוסיפו סייטס לינקס לכל מודעה.

איך לשפר את אחוז ההמרה בדף הנחיתה?

א. נסו לשפר את מהירות טעינת דף הנחיתה. עמוד טוב במובייל מבחינת מהירות זה ציון מעל 80 וציון בנייח מעל 90 בכלי בדיקת המהירות של גוגל. ראו לינק:

ב. תנו כמה שיותר תועלות בדף הנחיתה והסירו מראש את השאלות של הגולשים על ידי מתן תשובות מפורטות . לפעמים כדאי להוסיף חלק של Q&A אם יש המון שאלות על המוצר או השירות.

ג. הוסיפו המלצות לעסק או השירות מלקוחות או בעלי עסק אחרים

ד. תנו את הפרטים המלאים של שירות הלקוחות שלכם.

ה. הוסיפו סרטונים או דוגמאות על המוצרים או סרטונים המסבירים היטב על השירות שלכם.

ו. אם יש לכם הוכחות של הצלחה , מעין CASE STUDIES , שלבו אותם בדף הנחיתה.

ז. הוסיפו רשימת לקוחות מוכרים שמשתמשים בשירות שלכם.

ח . תנו מבצע או הטבה למי שמשתמש כבר השבוע בשירות שלכם.

ט. הוסיפו מידע על הנסיון המקצועי של העסק או מידע על המוצר שאתם מוכרים מאתר צד שלישי.

י. המשיכו לשפר את האתר כל הזמן בעזרת A/B TESTING

פרסום בגוגל- מהו הביד המקסימלי שכדאי לשלם?

כאשרר אתם מנהלים קמפיין ידני ולא משתמשים במסגרת של הגדרת שיטת הביד באופן אוטומטי, עולה השאלה הלגטימית כמה כדאי לשלם במקסימום עבור מילת חיפוש ספציפית.


על מנת לענות על השאלה הזו , נצטרך לדעת כמה פריטי מידע חשובים. 

הראשון, מהו אחוז ההמרה של דף הנחיתה שלנו. כלומר על כל 100 קליקים בממוצע , כמה המרות יש לנו.

ככל שאחוז ההמרה יותר גבוה , ככה נוכל להרשות לעצמנו לשלם יותר כי ההחזר שלנו על 100 קליקים גדל.


ניתן דוגמא . אם אנחנו מוכרים חולצה ב-100 שקלים. והבאנו 100 לקוחות לאתר. מתוכם קנו 4אנשים את החולצה , התמורה שלנו היא 400 שח. בהנחה ששילמנו 200 שח על פרסום , נשאר לנו רווח ביד של 200 שקלים. אם באותה דוגמא רק 2 אנשים היו קונים את החולצה התמורה הייתה רק 200 שח כמו העלות הראשונית של הפרסום בגוגל ולכן על מנת להרוויח משהו , היינו חייבים לשלם פחות מ-2 שקלים לקליק.

ועל מנת להרוויח 100 שקלים העלות לקליק הייתה צריכה לרדת בחצי!!!


נסתכל על דוגמא נוספת על מנת לתת לכם משוואה מתמטית.

הנתונים: יש לנו חנות לנעליים מיוחדות לספורטאים. כל נעל שאנחנו מוכרים עולה 1000 שח.

מכרנו על כל 100 גולשים שהגיעו לחנות – 4 זוגות נעליים.

לכן התמורה הייתה 4000 שח. עלות הנעליים ברכישה מהספק הייתה 1000 שח ל- 4 זוגות הנעליים.


מכירות- 4000 שח עלות המכר – 1000 שח. עלות פרסום – X

מכירות- עלות המכר = 3000 שח

3000/100 = 30 שח עלות המקסימלית ללא רווח.

אם רוצים נניח לקחת 2000 שח רווח מורידים זאת מהמשוואה מכירות- עלות המכר.

1000/100= 10 שח מקסימום עלות לקליק אם רוצים להרוויח 2000 שח על ה-100 גולשים שקנו 4 זוגות.


אם אחוז ההמרה משתפר פי 2 , נוכל להיות או יותר רווחיים פי 2 או להעלות את העלות לקליק שאנחנו מוכנים לשלם ועדיין לשמור על אותה רווחיות.

אלו טעויות נפוצות עושים בפרסום בגוגל?

ביד לא מתאים

בחירה לא נכונה בשיטת הצעת המחיר או הצעת מחיר למכירה הפומבית גבוהה מאד , תוביל לתשלום גבוהה מידי על קליק ספציפי. מפרסם חכם יוכל באותו תקציב נתון לקבל הרבה יותר קליקים וחשיפה לעסק שלך.

דפי נחיתה לא ממירים

2 טעויות פטאליות יכולות להיווצר. הראשונה דף נחיתה שלא מותאם או לא נכון לשאילתה של הגולש. הטעות הנפוצה השנייה , דף נחיתה שלא ממיר מספיק טוב ממגוון סיבות כמו : מהירות, CTA נכון וקופירייטינג.

A/B TESTING

יצירת כמה וראסיות של טקסטים למודעות השונות יוביל למציאת הגרסה האופטימלית ביותר, בעלת אחוזי ההמרה או החזר ההשקעה הטובים ביותר. יש לבדוק לפחות 5-8 כותרות שונות, ולפחות 4-5 תיאורים שונים במודעה וכמו כן מספר גרסאות שונות של תוספי מודעה.

תוספי מודעה

חוסר שימוש בתוספי מודעה, מצמצם את השטח הפרסומי שתופסת המודעה בדף התוצאות של גוגל. רואים בבירור בכל המחקרים של גוגל , שתוספים מעלים את אחוזי ההקלקה כל המודעות (CTR) , מה שמוביל לירידה בעלות התשלום לקליק.

חוסר במדידת המרות

חוסר במדידה נכונה בכמות ההמרות לעומת כמות ההמרות בפועל או מדידה בכלל  גורמת לשיבושים בפרפורמנס. ללא מדידה נכונה אי אפשר להתקדם לכלים אוטומטיים של גוגל שעוזרים לשפר את התוצאות בצורה ניכרת.

שימוש לא נכון במילות שלילה

שימוש לא נכון ומספק במילות שלילה בחשבון יכול לגרום לבזבוז כסף מיותר ללא צורך. כמו כן הופעה על מילים לא קשורות יכולה להשפיע על ירידה ב  CTR הכללי של הקמפיינים

פרסום ממומן בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר זו אומנות המזכירה קצת רכיבה על אופניים. כן, כמעט כל ילד יכול לרכב על אופניים אך מעטים יהפכו זאת בבוא הימים למקצוע ויתחרו בטובים ביותר. נניח בטור דה פראנס.

כזו היא גם פלטפורמת הפרסום גוגל אדס (בעבר Google adwords) של גוגל. מכונת פרסום משומנת, קלה מאוד להפעלה, המתאימה כמעט לכל סוגי בעלי העסקים וזה למעשה היתרון הגדול שלה. כמו בקרב רוכבי האופניים המקצוענים, כך גם בפרסום ממוקד ויעיל יש הבדלי איכויות ניכרים בין מפרסמים.

ההבדלים בתוצאות הסופיות יכולים בהמשך לאותה אנלוגיה שלנו להתבטא במספר אספקטים קריטיים:

1. מחקר

להכיר את הסביבה התחרותית ככף ידך. אין הפתעות בדרך.

2. מיומנות

לדעת להתאים את סוג האובייקט של קמפיין ליעד שרוצים להשיג.

3. שיפורים טכנולוגיים

השגת תוצאות טובות יותר בפחות משאבים על ידי שיפור היכולות.

4. אימונים בלתי פוסקים

עריכת ניסיונות רבים (“טסטים“) בצורה מבוקרת ומתודולוגית לשיפור התוצאה.

5. בניית אסטרטגיה והבלטת היתרון היחסי שלך

לדעת מתי לתקוף חזק, מתי להעלות נוכחות דיגיטלית ומתי לשמור כוחות ולחכות לפריצה.

6. עבודה מול זמנים וייעדים

אופטימיזציה מלאה למדד העיקרי שלך.

7. אסקלסציה

עמידה באתגרים גדולים יותר כל פעם. שבירת שיאים.

אז כפי שראיתם , יש בפרסום בגוגל לא מעט "סודות" ופרקטיקות שחובה לשלוט בהן. לדוגמא קידום ופרסום בגוגל בנישה תחרותית עם מספר מצומצם של מילות מפתח שונה בתכלית , מאשר פרסום בגוגל בנישה תחרותית של עשרות אלפי מילות מפתח שמקבלות קליקים כל חודש.

החוכמה היא לדעת איפה לשים את הדגש ובמיוחד איך להדגיש את היתרון היחסי של המותג ככה שיותר לקוחות פוטנציאלים יקליקו על המודעה (מטרה ראשונה היא תמיד שיפור ה- CTR) ומשם שימשיכו עד ביצוע ההמרה שאנחנו מעוניינים.

על מנת להשיג את המטרה הנכספת – המרה- אנחנו חיבים לבנות דפי נחיתה , מהירים מאוד , עשירים בתוכן בעל ערך ורציונל הכתובים בצורה שיווקית נכונה שיותר אנשים שנחשפים לפרסום שלנו יהיו לקוחות משלמים.

ההשקעה בטיוב ושיפור אחוזי ההמרה היא תמיד סופר משתלמת ויכולה לחסוך לכם אלפי שקלים כל שנה. אם אתם לא מצליחים לעבור את 2.5% המרה לאתר איקומרס או 15% הרשמה לשירותים שלכם. עצרו הכל ובואו לשפר איתנו את דפי המכירה.

החידושים האחרונים בגוגל אדס שאתם פשוט חייבים להכיר....

1. קמפיין דיסקברי – קמפיין שמטרתו למצוא עוד פרוספקטים – אנשים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאליים ונמצאים בשלב החקירה או יכולים להיות מוכנים להזדמנויות.

2. קמפיינים ברשת התוכן עם שילוב של Custom intent

3. קמפיינים עם תוספי תמונה ב- Site extention

4. קמפיינים חכמים -SMART ב- גוגל שופינג או ברשת התוכן.

5. רימרקטינג דינאמי.

אז אחרי שלמדנו לרכב אל היעד, הגיע הזמן לדעת לטוס.
גוגל הוא עולם ומלואו המשפיע על כלל האינטראקציות של הגולש עם המותג והשאלה אם הוא ירכוש או יתעניין במוצר.
אנחנו יודעים לגבור על התחרותיות בה ולנצח!