fbpx

בלוג

גוגל שופינג למתחילים

מפרסמים חדשים בגוגל? בעלי אתר מקוון למכירת מוצרים (ECOMMERCE)? המדריך למתחילים שלנו בוודאי יסייע לכם רבות.

מודעות Google Shopping או בשם הישן שלהן Product Listing Ads= PLA אלו הן מודעות בהם משתמשים בעיקר קמעונאים (retail) ומותגים המוכרים מוצרים באתרי אונליין בצורה ישירה כאשר במודעה המדוברת יש תמונה של המוצר, מחיר, תיאור קצר ושם האתר בו נמכר המותג. 

גוגל שופינג - איפה המודעות נראות ואיפה הן מוצגות?

גוגל שופינג - דוגמא

המודעה בגוגל יכולה להופיע במספר מקומות:

  1. 1.בכרטיסייה 'קניות' בחיפוש Google (במדינות נבחרות)
  2. 2. בחיפוש ב- Google, לצד תוצאות החיפוש (בנפרד ממודעות טקסט) ובתמונות Google.
  3. 3. באתרי שותפים ברשת החיפוש של Google (אם כללתם שותפים ברשת חיפוש בהגדרות הקמפיין), לא רלוונטי לכרטיסי מוצר חינמיים.
  4. 4. ברשת המדיה של Google, הכוללת את YouTube, ‏Gmail ו-Google Discover, לא רלוונטי לכרטיסי מוצר חינמיים.

כאמור, המודעה מופיעה בהרבה מאוד מקומות שגוגל מגישה מודעות ביחד עם רשת השותפים שלה ועובדה זאת יחד עם העובדה שהפורמט מאוד ויזואלי ונותן לגולש תמונה ברורה של המוצר, עוד לפני שהוא נכנס לאתר המכר, קורצת מאד גם למפרסם וגם לגולש.

לפי סטטיסטיקה שפרסמה גוגל לשנת 2018, עולה כי מעל 76% מתקציב הפרסום בגוגל מנוהל בפורמט גוגל שופינג ומודעות תמונה של גוגל שופינג, כאשר כמות הקליקים היא 85% מסך כל הקליקים שאתרים אלו מקבלים בגוגל. שארית הפרסום נעשית בעיקר על ידי המותגים במודעות טקסט רגילות ופרסום מסייע ביוטיוב. ישנן אפשרויות רבות ונוספות לייצר קמפיין ממומן בגוגל, לחצו כאן לקבלת פרטים אודות קמפיין ממומן בגוגל

שילוב של מודעות טקסט עם שופינג

טיפ ראשון: כפי שראיתם פה באינפוגרף, מומלץ לשלב במסע הפרסום את 2 סוגי הקמפיינים יחדיו. מודעות שופינג המגובות בעזרה של מודעות טקסט – כאשר שתיהן רצות במקביל.

מהם השלבים הנכונים להקמת קמפיין גוגל שופינג?

על מנת להריץ קמפיין גוגל שופינג ולהגדיל את המכירות באתר צריך להשלים את השלבים הבאים:

1. פתיחת חשבון חדש בגוגל מרצנט סנטר – Google merchent center

2. קישור בין החשבון שפתחתם לחשבון גוגל אדס

3. העלאה של המוצרים שנמצאים באתר לחשבון המרצנט סנטר על ידי יצירת פיד מוצרים דינאמי

4. פתיחה של קמפיין שופינג מתאים.

איך קטלוג מוצרים עובד?

שלב 1: פתיחת חשבון בגוגל מרצנט סנטר

  1. על מנת ליצור קמפיין שופינג, עלייך להחזיק בחשבון גוגל אדס פעיל, יחד עם גישה מלאה לחשבון גוגל מרצנט סנטר (חשבון ניהול המוצרים), שעליו נלמד כעת.

נתחיל בהרשמה לשירות ופתיחת merchant center שזהו חשבון הסוחר שלך.

הכנס ללינק הנ"ל להרשמה.

חשבון merchant center

לאחר בחירת המדינה, אישור התנאים וההגבלות, אנו עוברים לאימות האתר והבעלות עליו. זהו תהליך חד פעמי שעושים בפעם הראשונה.

מטרת האימות של האתר היא להוכיח לגוגל שאתם הבעלים המורשה של האתר.

חשוב מאוד שמי שמאמת את האתר יהיה מישהו מטעם הבעלים של האתר כי הוא מחזיק בהשראה על האתר ולכן מומלץ ששלב האימות לא יעשה על ידי הסוכנות הדיגטלית.

כאשר אתם תובעים בעלות על האתר, זה אומר שאתם משייכים את כתובת האתר המאומתת הקודמת לחשבון Merchant Center שלכם וכך יוצרים קישור ביניהם. קישור זה מבטיח שכתובת האתר תוכל לשמש אך ורק בחשבון שלכם.

הוספת כתובת האתר

  1. א. נכנסים לחשבון מרצנט סנטר.
  2. ב. בתפריט הניווט, לוחצים על סמל מפתח הברגים Merchant Center Settings [icon].
  3. ג. בוחרים באפשרות פרטי העסק בקטע "כלים".
  4. ד. לוחצים על הכרטיסייה אתר.
  5. ה. מזינים את כתובת ה-URL של החנות הווירטואלית. הכתובת צריכה להתחיל ב-http://‎ או ב-https://‎. הדומיין צריך להיות בבעלותכם ובניהולכם.
  6. לוחצים על המשך.

אימות האתר

אימות נעשה באחת מתוך 4 שיטות לבחירתכם:

  1. א. הוספה של  תג HTML, כלומר קוד קצר לדף האינדקס של האתר שברצונכם לאמת.
  2. ב. הוספה של קובץ שלם של HTML לשרת של האתר שאתם רוצים לאמת.
  3. ג. קישור האתר לתג מנג'ר אם אתם אדמינים כבר בחשבון
  4. ד. קישור החשבון לאנליטקס של האתר במידה ואתם רשאת אדמין לחשבון Google Analytics שכבר מקושר לאתר שברצונכם לאמת. שימו לב שאם האתר שלכם פועל בשופיפיי, שיטה זו לא תעזור ואתם חייבים לאמת את האתר בדרך אחרת.

שלב 2: חיבור גוגל מרצנט לגוגל אדס

החיבור של 2 המערכות נעשה דרך הממשק של גוגל מרצנט.

בהגדרות החשבון (גלגל שיניים) יש לינק שנקרא "חשבונות משותפים" וכאשר פותחים אותו ניתן להוסיף מספר חשבון גוגל אדס (כמו שמוסיפים חשבון אנליטקס) ואז מצרפים.

אחרי שהגדרנו טוב- טוב את חשבון המוצרים, הגיע הזמן ליצור את הפיד עצמו. פיד המוצרים הוא קובץ שמכיל את כל המידע על המוצרים שאתם מוכרים.

הנתונים השונים של המוצרים מתוארים במאפיינים שבעזרתם הלקוחות יכולים לחפש ולמצוא את הפריטים.

ככל שאיכות הפיד גבוהה יותר, הקמפיינים טובים יותר.

שלב 3: העלאת המוצרים לפיד במרצנט סנטר

פיד המוצרים בגוגל

מה זה פיד מוצרים? פיד מוצרים היינו רשימה של מוצרים שאותם רוצה אתר אי קומרס לשווק לקהל הרחב. בפיד המוצרים יכולים להיות מוצרים שאנחנו מוכנים לשווק אותם בצורה פרסומית (קידום ממומן) או כאלו שאנחנו רוצים לקבל עליהם רק חשיפה, אבל אנחנו לא מוכנים לשלם עבור החשיפה הזו (קידום אורגני).

 

אפשר להגיד בצורה פשוטה שפיד מוצרים הוא רשימה סגורה של מוצרים, עם תכונות ותיאורים על המוצר עצמו. פיד המוצרים יכול להיות בכמה פורמטים שונים כמו GOOGLE SHEETS/XML/CSV/TXT/Google Content API.

בתוך אותה רשימה סגורה יש שני סוגים של שדות מידע על המוצרים. שדות מידע חובה ושדות מידע שהם אופציונליים ולא חובה, אבל הם עוזרים לשיפור הפיד מבחינת הציון שניתן על ידי גוגל או שביעות הרצון של הגולשים.

אחרי שהגדרנו טוב- טוב את חשבון המוצרים, הגיע הזמן ליצור את הפיד עצמו. פיד המוצרים הוא קובץ שמכיל את כל המידע על המוצרים שאתם מוכרים. הנתונים השונים של המוצרים מתוארים במאפיינים שבעזרתם הלקוחות יכולים לחפש ולמצוא את הפריטים.

ככל שאיכות הפיד טובה יותר, הקמפיינים טובים יותר.

יצירת פיד המוצרים על ידי תוסף.

ישנם אלפי תוספים שונים במערכות תוכן המובילות ליצירת פיד מוצרים. כמובן שלא נוכל לכסות ולסקר את כולם, אך ננסה לבחור עבורכם את התוספים האיכותיים ביותר, מתוך ניסיון מקצועי של 10 שנים שלנו. 

נחלק את התוספים ל-2 קבוצות: תוספים חינמיים ללא עלות ותוספים בתשלום שחייבים לתת ערך מוסף מעבר לחינמיים.

הנה ההמלצות שלנו:

וורדפרס+ Wocommerce:

התוסף הפופלארי והאיכותי ביותר הוא pixelYoursite של Christian Stoicesu הבעלים של החברה. קודם כל מדובר בבחור שירותי ביותר ומקצוען אמיתי שעונה במייל לכל שאלה שהייתה לנו במהירות הבזק.

התוסף PIXELYOURSITE בא ב-2 גרסאות שונות. חינמית ובתשלום. והוא יכול לשמש כיוצר של פיד לגוגל ולפייסבוק גם יחד.

בנוסף התוסף יודע להטמיע את הפיקסל של פייסבוק וגוגל (בגרסה בתשלום) וגוגל אנליטיקס במהירות ובצורה חכמה ולכן הוא פתרון קל ונוח.

במאמר הבא אנחנו נפרט עוד על היתרונות המטורפים של המוצר.

התוסף החינמי השני שאנחנו ממליצים עליו הוא Product Feed Pro For Wocommerce

עליו כתבנו פוסט שלם לפני שנה.

שופייפי- Shopify:

התוסף בתשלום הכי מומלץ הוא Feed for Google shopping. עולה רק 4.99$ לחודש ושווה כל סנט.

הנה לינק : https://apps.shopify.com/google-shopping-feed

העלאת הפיד במערכת הגוגל מרצנט

יש  5 שיטות שונות להעלות את הפיד והבחירה באופציה הכי טובה צריכה להתאים לגודל העסק, מספר המוצרים, המשאבים והיכולות הטכנית של העסק. 

הנה הסבר קצר על שלושת הדרכים הנפוצות להעלות את המוצרים לחשבון מרצנט סנטר שלנו.

שיטת קלט

 יש לבחור את השיטה המתאימה ביותר לצרכים שלכם:

Google Sheets .1: אפשר להעלות את הנתונים באמצעות גיליון Google Sheets שנוצר מתבנית או באמצעות גיליון Google Sheets קיים המכיל את נתוני המוצרים.

2. שליפה מתוזמנת: Google יכולה לשלוף את הפיד ישירות מהשרת שלכם.

3. העלאה: אפשר להעלות קבצים ישירות ל-Merchant Center באמצעות SFTP‏, FTP או Google Cloud Storage, או באופן ידני.

4. סריקת האתר: אם אין כרגע פידים בחשבון שלכם ויש לכם באתר נתונים מובְנים מתאימים, Google יכולה לסרוק את האתר ולשלוף ממנו את נתוני המוצרים.

5. העלאה של המוצרים דרך API של גוגל– מומלץ מאוד למי שיכול ברמה הטכנית.

בחרתם בדרך המתאימה לכם ביותר להעלות את הנתונים לפיד המוצרים? מצוין.

שימו לב שכל שדות החובה שגוגל דורש נמצאים, אחרת המוצרים לא יוצגו בגוגל שופינג.

Google shopping fields

פרמטרים  החובה לכל מוצר:

טור A – מזהה – מקט פנימי- IPN
טור B – שם מוצר – רצוי לכלול גם תפקיד המוצר- Product Name
טור C – תיאור- Description
טור D – קישור – דף המוצר או הקטגוריה- Link
טור E – מצב- Condition
טור F – מחיר- Price
טור G – זמינות- Availability
טור H – קישור לתמונה- Image Link
טור I – מק"ט יצרן – MPN – Manufacturer part number
טור J – מותג- Brand
טור K – קטגוריית מוצרים- Google Shopping Category

כל אחד מן השדות הוא שדה חובה שכדאי לכם להכיר אך היום זה לא מספיק. על מנת שהפיד מוצרים שלכם יקבל ציון גבוה ככל האפשר מומלץ מאוד להוסיף כמה שיותר שדות אופציונליים המתארים את המוצרים ומייצרים התאמה גבוהה יותר לקהל המחפש את המוצר.

שלב 4: הקמת קמפיין גוגל שופינג ראשון.

הדבר הראשון שיש לעשות זה לחבר בין חשבון המרצנט סנטר עם פיד המוצרים לחשבון גוגל אדס, בו מתנהל הקמפיין הפרסומי.

אם אתם עדיין בחשבון המרצנט, כנסו לאייקון של גלגל השיניים (בו הגדרתם את ההגדרות הבסיסיות של החשבון) ואז בחרו בחשבונות מקושרים > Google ads

אם אתם כבר בחשבון גוגל אדס, תוכלו לעשות את החיבור בין החשבונות דרך הגדרות כלים > SETUP ואז Linked Accounts.

לא משנה מאיפה תעשו את החיבור, העיקר שתעשו זאת לפני הגדרות הקמפיין עצמו.

שלב 1

לפתיחת קמפיין שופינג, חדש יש ללחוץ על הכפתור "קמפיין חדש", אז לבחור  GOAL שבמקרה שלנו זה SALES, ואז יש לנו אפשרות לבחור בקמפיין מסוג Shopping.

שלב 2

יש לנו כעת 2 אפשרויות: 

א. לבחור בקמפיין ידני – בו אנחנו מגדירים את הבידים למוצרים השונים ויכולים לסנן מילים לאחר שהקמפיין רץ בעזרת המילים שליליות.

ב. לרוץ עם קמפיין מסוג Smart Shopping – שבו אין לנו שליטה, אלא גוגל מריץ את הקמפיין שופינג לפי מערכת הבינה המלאכותית שלו והדבר היחיד שניתן לעשות, הוא להגדיר למערכת את אחוז ההחזר על ההשקעה שנרצה.

כמו כן בקמפיין זה אין לנו שליטה בכלל על המודעה.

לקריאת ההבדלים המהותיים בין 2 סוגי הקמפיינים ואיך לדעת באיזה קמפיין לבחור ובאיזו סיטואציה, לחצו כאן למעבר את הפוסט הבא.

לאחר הגדרת המודעות לקמפיין, בקמפיין הידני נוכל לתת בידים ידנית לכל מוצר או להחריג מוצרים מהופעה בקמפיין, על ידי שימוש בפרמטרים מיוחדים כמו Custom lab.

 סיימנו, כעת נחכה כמה שעות שהמידע יוזן למערכות של גוגל- יאושר-  והמודעות יתחילו להופיע.

עשה ואל תעשה בפרסום בגוגל שופינג

נעבור כעת על מספר עצות זהב לפרסום בגוגל שופינג שיעזרו לכל מפרסם, מתחיל או מתקדם, להשיג תוצאות משופרות.

1. צמצום בפעילות הרשתות הלא רצויות– באופן ברירת המחדל אתם מפרסמים בגוגל שופינג בקמפיין המסורתי בכל מקום. גם ברשת החיפוש, גם ברשת הפרטרנרים של גוגל, גם בדיספליי, גם בדיסקברי וגם בג'ימייל. בגלל הסבירות המאוד נמוכה לייצר מכירות ביוטיוב או ברשת התוכן מוטב להחריג אותם מייד מהקמפיין.

limit the network

2. הוספת מילים שליליות– אמנם גוגל שופינג לא פועל על ידי הוספת מילות חיפוש בצורה אקטיבית לקמפיין כמו בחיפוש , אבל זה לא אומר שהמודעות לא מופיעות כטריגר למילת חיפוש. למעשה מה שקובע אם המודעה שלך תופיע הוא הכותרת והתיאור מוצר שיש לך , יחד עם עוד כמה פרמטרים.

יתכן מאוד שאתה בכלל לא רוצה להופיע על חלק מן הביטויים. לדוגמא, נניח שאתה מופיע על מילים מאוד גנריות כמו נעליים, כנראה שלא תראה הרבה מכירות, אם אתה מתמקד בנעלי ערב לנשים.

דוגמא נוספת יכולה להיות שמות של מתחרים מאוד מוכרים כמו אמזון או מתחרים שלך שכנראה לא ממש משתלם לך להופיע על הביטויים שלהם. 

אל תשכחו שעל הביטויים הללו כנראה יש לכם CTR ממש נמוך!!

3. מבנה הקמפיינים ובכלל מבנה החשבון – סופר קריטי!!

על מנת לשלוט בצורה יעילה על הקמפיינים ועל החזר ההשקעה- חשוב שהמבנה של החשבון יהיה קל לניהול ותוכלו בקלות להבין מה עובד ומה קצת פחות.

יש כמה שיטות שונות לנהל את כל המוצרים. אני אפרוס פה את כל האפשרויות ואמליץ על מה שאנחנו משתמשים.

א. קמפיין אחד עם כל המוצרים ביחד- זו השיטה של העצלנים. מנסים לא להכנס יותר מידי לנתונים של הרווחיות של כל מוצר בנפרד. מתאים רק לחנויות איקומרס שאין ממש הבדל במחירים של המוצרים.

ב. קמפיין אחד עם הפרדה של כמה קבוצות מוצרים שונות. את ההפרדה אפשר לעשות על ידי אחד הפרמטרים שגוגל מספק כמו שם המותג, קטגוריה, סוג המוצר, ID וכו'. 

כל תת קבוצה כזו של מוצרים יכולה לקבל ביד עצמאי שונה משאר הקבוצות ואפשר אם רוצים להחריג חלק מהקבוצות שלא יהיו בפרסום.

את אותה סגמנטציה אפשר לעשות גם בעזרת הפרמטרים המיוחדים של Custom_labels.

ג. שימוש בכמה קמפיינים שונים כאשר אתה משתמש בפונקציית הפילטור.

האפשרות הזו לפילטור היא מאוד נוחה.

כך תוכלו לייצר קמפיין בנפרד לכל מילות הברנד או קמפיין בנפרד לכל המוצרים היקרים או לכל המוצרים שהם הכי מכירים או כל פרמטר שתרצו .

תחשבו שכל קמפיין כזה יקבל TARGET ROAS שונה משאר המוצרים. עם תקציב שונה והמון כוח ושליטה בידיים.

4. האפשרות הכי מתחכמת היא לנהל את אותם סט של מוצרים בדיוק אך רק בקמפיינים שונים כאשר כביכול אנחנו מתחרים עם עצמנו. אבל למעשה אנחנו יכולים לתת בכל קמפיין ביד שונה לאותם מוצרים. 

הרעיון פה הוא נניח שאנחנו מוכרים חולצות ספורט של NIKE ואנחנו חלק מתשלובת NIKE בשביל הדוגמא שלנו. נוכל ל"טרגט" את המילים של חולצות ספורט מ-2 קמפיינים שונים. אחד יכיל את המותג NIKE ולכן נרצה לשלם עבור כל קליק יותר. ואילו המילים חולצות ספורט הג'נריות יהיו בביד הרבה יותר נמוך כי האחוז המרה יהיה נמוך משמעותית.

מה זה סמארט שופינג- SMART SHOPPING?

1.קמפיין סמארט שופינג הוא קמפיין המשתמש ביכולת הבינה המלאכותית של גוגל על מנת לשפר את התוצאות. הקמפיין הוכרז בלייב של גוגל בחודש יולי 2018.

2. בקמפיין סמארט שופינג המשווק לא צריך לקבוע את הבידים לכל מוצר והוא אינו בוחר איפה כלומר באיזה רשת הקמפיין יופיע מבין רשת החיפוש/גימייל/תוכן/יוטיוב. אי אפשר לעשות החרגה.

3. בנוסף המערכת של גוגל יודעת לבד מתי להשתתף במכירה הפומבית של המודעות לפי הטייטל והדיסקריפשן של כל מוצר.

4. המודעות של המוצרים נקבעות בצורה אוטומטית.

5. אי אפשר להוסיף מילים שליליות לקמפיין.

 

היתרונות של קמפיין SMART SHOPPING

 

1. חסכון רב בהקמת הקמפיין וניהול הבידים ברמה היומיומית.

2. חשיפה גבוהה יותר ליותר רשתות פרסום.

3. יכולת להגדלת הערך של הלקוח באופטימיזצית ערך לקוח (אחרי זמן מסויים).

4. קמפיין הסמארט שופינג יודע לקחת את האימאג'ים שהעלאתם והכותרות ולעשות מהם קומבינציות על מנת למצוא את הקריאטיב הטוב ביותר לכל פרסונה.

מתי נעדיף להשתמש בקמפיין ידני?

 

1. אם אנחנו קצרים בתקציב, לא כדאי בכלל לנסות גוגל סמארט שופינג כי ההתחלה היא מאוד יקרה והתוצאות בהתחלה די הפסדיות. לוקח לפחות 15 יום למערכת להתייצב בהנחה כמובן שההמרות מדויקות ונשלחות לגוגל והתקציב היומי המינימלי הוא לפחות 30$, אז אם אין לכם 500$ לפחות להתנסות ראשונית – מומלץ לוותר.

2. אם הקמפיין הידני עובד מצויין ומשיג את המטרות, לא כדאי לכבות אותו להתחיל סמארט או להתחיל סמארט במקביל כי קמפייני סמארט מקבלים העדפה על ידי גוגל ולכן יגנבו את הקליקים מהקפיין המצויין מה שיגרום לו לבעיות.

3. תקציבים ממש קטנים, שלא מגיעים למספר ההמרות הבסיס להפעלת קמפיינים אוטומטיים.

מתי נעדיף להשתמש בקמפיין סמארט?

 

1. אם לא הצלחנו להגיע ליעד בקמפיין שופינג ידני ויש לנו לפחות 20-30 המרות שבועיות.

2. שחלק מן המותגים או המוצרים בפיד לא מקבלים בכלל חשיפה ונרצה לתת להם הזדמנות לקבל קליקים , נוציא אותם לקמפיין שופינג נפרד שעובד במקביל.

3. כאשר יש לנו הרבה מוצרים נמכרים עם החזר השקעה מצוין.

4. שיש המון מוצרים – נניח מעל 1000 מוצרים.

מה חשוב להכיר לגבי קמפייני סמארט?

1. זה לוקח לפחות 15 יום עד שהקמפיין מתייצב ורק אז אפשר להתחיל למדוד את הרווחיות שלו.

2. אל תהיו גרידיים. אל תתחילו מגוגל להחזר השקעה של 1:4 אם לא היה לכם כזה בעבר או אם אין נתונים. התחילו לאט עם החזר של 1:2 וכל שבוע או מספר ימים תשנו את ההחזר המבוקש.

3. סמארט שופינג חייב ניהול של סגמנטציה. 

4. אל תתחילו קמפיין סמארט שופינג בלי נתוני המרה קודמים. זה יהיה סתם בזבוז כסף.

5. ההמלצה שלנו היא לא לעבוד רק עם שופינג או רק ידני. כדאי להתחיל עם הידני ולאט לאט שהחשבון מוכן , להוסיף את הסמארט שופינג שיעבוד במקביל לפי הסגמנטציה שבחרתם. הם אמורים להשלים אחד את השני ולא לבוא כתחליפיים.

6. אם אתם רוצים להעלות תקציב יומי בקמפיין סמארט שלכם – עשו זאת בהדרגה. לא יותר מ-15% כל יום או יומיים. אחרת הקמפיין יתרסק וחבל להתחיל הכל מחדש.

 

מה זה גוגל שופינג אורגני?

בגוגל שופינג ממומן יש לשלם לגוגל עבור הצגת המודעות. 

בגוגל שופינג אורגני המוצרים יכולים להופיע בחינם, ללא כל תשלום לגוגל.

על מנת להתקדם בתוצאות האורגניות בגוגל שופינג, צריכה עבודה יסודית של SEO על פיד המוצרים בגוגל.

בעבודה זו משפרים כמה שניתן את התיאורים של כותרות המוצרים על ידי בחירת כותרות מתאימות שמצד אחד מביאות הרבה טראפיק ומצד שני הן מדוייקות ומתארות את המוצר הנמכר. לא הגיוני לכתוב נניח בכותרת נעל לגבר אם זוהי נעל ריצה לגבר היות והתנועה שתקבל היא תנועה לא מדויקת.

במסגרת העבודה על תיאורי הכותרות והמוצר אנחנו צריכים גם להעלות את אחוז ההקלקה הטבעי על ידי כתיבת חוות דעת או לחזק את הסיבות למה כדאי לקנות את המוצר אצלנו ולא אצל ספק אחר.

פרסום בגוגל שופינג למתקדמים

אם קפצתם על המדריך למתחילים ואתם מונעים מרצון עז לשפר את ההחזר השקעה שלכם, אקדיש לכם פה בסייפא פרק קצרצר.

שיפור ביצועים של קמפייני שופינג מתחלק ל- 3 חלקים:

א. שיפור חשבון המרצנט סנטר. 

כאן הכוונה קודם כל לשיפור של החשבון ומעקב אחר ההתראות של החשבון. נקודת המבט הראשונה שלנו היא מסך ה- Diagnostics – שם צריך לטפל בכל הבעיות שיש עם המוצרים לפי סדרי עדיפות. 

התראות אדומות – לא יאפשרו למוצר להופיע ולכן יטופלו ראשונות.

התראות צהובות יטופלו ישר לאחר מכן כדי לשפר את הניקוד ואת נפח ההופעות של כל מוצר.

שלב שני נתמקד בכותרות המוצרים וננסה לדחוף כמה שיותר מידע עם מילים משמעותיות שאנשים מחפשים , אך מבלי לאבד את השפה הטבעית הנכונה של תיאור המוצר.

צריך להקפיד על זכר/נקבה, טעויות כתיב, זמנים, תיאור מדויק ומייצג וכן הלאה. מחקרים מראים ששיפור של טייטלים בלבד יכול להעלות את החשיפה ב- 151%, לשפר את האחוז הקלקה משמעותית ב- 47% וזה כמובן הוזיל את הקליקים ב- 28% שזה המון!

אל תשכחו לנצל את כל ה-150 תווים.

נקודה נוספת שהיא חובה לדעתנו, היא תמונות חדות ברזולוציה טובה על רקע לבן. ההבדל בין המוטיבציה של לקוח להתחיל את מסע הרכישה כאשר התמונה אינה איכותית הוא כל כך גדול שמאוד משתלם לצלם מחדש את התמונות ועל הדרך לתת להם ייחודיות מהמתחרים.

ב.שיפור חשבון גוגל אדס:

כאן הכוונה לאותם מדדים רגילים שאנחנו מכירים טוב. לדוגמא רלוונטיות של המודעות או שיפור מתמיד לאורך זמן של ה- CTR.

אם אתם משתמשים בקמפיין ידני תוכלו כמובן להשתמש במילים שליליות על מנת להוריד ביטויים שמושכים שאילתות לא חשובות או שמייצרות החזר רע.

חשוב מאוד לסגמנט נכון את החשבון. נניח כל נעלי הספורט לגברים יהיו בקבוצה יחדיו, לעומת הפוטרים שיהיו בקבוצת מוצרים שונה.

ג. הצעות לשיפור דפי המוצר באתר:

– העלאת מהירות טעינה יכולה לשפר את אחוז ההמרה בצורה משמעותית. הורדה של שנייה יכולה להיות תוספת של מעל 0.8% אחוז המרה.

-הוספת כמות נכבדת של תמונות מכל זווית או/והוספת וידאו  360 מעלות לכל מוצר תשפר את חווית הקנייה והביטחון במוצר.

-הוספת מחירים ברורים על עלות המשלוח עוד בעמודי המוצר.

– הורדת החיכוך וכמות ההחלטות המיותרת של הגולש.

– אפשרות לתשלום מהירה כמו אפליקציית תשלומים.

– הרשמה מהירה בלחיצת כפתור לאתר.

– הוספה של מדיניות החזרת מוצרים.

-הוספת חוות דעת והמלצות גולשים.

-הוספת נוטיפיקציות של מי קנה את המוצר לאחרונה. 

לסיכום

במדריך זה למדנו איך לבנות קמפיין גוגל שופינג ומה זה קטלוג מוצרים דינאמי.

 

למעשה הקמפיינים של גוגל שופינג מספקים לגולש המחפש מוצר מסויים, את המוצר עצמו. הגולש רואה מעין "קרוסלה" של המוצר אותו חיפש, הוא רואה את המוצר עם תמונה ומחיר מספר פעמים (אתה והמתחרים שלך) וכל שעליו לעשות זה ללחוץ על הקישור של אחד או יותר ולבצע רכישה.

 

על מנת להצליח בגוגל שופינג ולהגיע להחזר השקעה כמה שיותר גבוה, כדי שנוכל להגדיל את המכירות לאורך זמן, יש להכיר את השיטות המיוחדות ואת אסטרטגיות הפעולה בניהול הקמפיינים. סוכנות מקצועית יכולה להשיג שיפורים מטאוריים על אותם מוצרים לעומת ניהול קמפיינים לא מקצועי. 

 

לפני שנסיים את המדריך המושקע הזה נרצה לתת לכם סוג של נקודת מבט – BENCHMARK על הקמפיין גוגל שופינג שלכם על ידי הסתכלות רוחבית על הורטיקל עצמו (תחום העיסוק) של החנות. מוזמנים להציץ בטבלה הבאה ולראות איפה אתם ממוקמים יחסית למתחרים שלכם.

 

גוגל שופינג השוואת החזר השקעה

חידושים בגוגל שופינג - מעודכן אוקטובר 2021

גוגל מעדכנת על מגוון שיפורים במסגרת הכנס השנתי של SEARCH ON.

מבחינת מקצועני השופינג אנחנו למדים כי החיפוש מונחה תמונה ממשיך להשתפר.

לדוגמא אם תשתמשו ב- Google lens תוכלו לקחת תמונה שיש בה עצם כלשהו מעניין, נניח רהיט או חולצה, ולבקש מגוגל שימצא לכם את המוצר הזה בלחיצת כפתור. כלומר איפה המוצר נמכר והאם הוא במלאי.

 

אפשרות נוספת היא למצוא מוצרים דומים לתמונה שהצגנו לעדשה. נניח הדפס של סדין למיטה של הלהקה שאנחנו אוהבים, לפי תמונה אחרת עם הלוגו של הלהקה וכו'. בסך הכל גוגל מנסה לייצר לנו עוד אפשרויות ויזואליות למוצרים שיעניינו אותנו לרכישה.

קבלו הצעה מנצחת- לא שיפרנו את התוצאות- 50% הנחה!

  1. טומהוק שיווק היא מקצוענית פרסום שופינג המובילה בארץ מבחינת תוצאות. המשרד שלנו מנהל את קבוצת הפייסבוק למקצועני פרסום החזקה ביותר המתמחה בגוגל שופינג.

חבילת הקידום כוללת:

• פתיחת חשבון במרצ'נט סנטר. ופתיחתו לגוגל שופינג אורגני.
• מחקר מאפייני מתחרים.
• יצירת פיד דינאמי (לאתרי וורדפרס, שופיפיי ומערכות ניהול נוספות) וחיבורו לגוגל מרצ'נט / מתן הנחיות לחברת הפיתוח ליצירת הפיד.
• מיטוב מאפייני פיד + ביצוע בפועל / ליווי ומעקב מול חברת הפיתוח.
• תיקון שגיאות בגוגל מרצ'נט סנטר וביצוע תיקונים / מתן הנחיות נוספות לחברת הפיתוח.
• אופטימיזציית תוכן המוצרים לקידומם בביטויים הנבחרים, כולל title, description.
• המלצות להקטנת גודל תמונה.
מיטוב חשבון ה-Google Merchant Center.
• כתיבת מדיניות משלוחים ומדיניות פרטיות באתר ובגוגל מרצ'נט.
• בניית דוחות מפורטים בדאטה סטודיו.
• החזר השקעה גבוה לפי מאפייני תעשייה.

תגובות: