fbpx

בלוג

dynamic search ads

פתח דבר

גוגל אדס הינה הפלטפורמה העיקרית בעולמות של חיפוש מוצרים/שירותים. יש מאות אלפי עסקים שניזונים ממנה על בסיס יומי , אך עם השנים התחרות על המיקומים מתחזקת , היות וכמות העסקים גדלה כל שנה ומספר המיקומים לא משתנה. אז האם זה מוצדק או יעיל לשלם בתחום תחרותי מעל 15 שח  לקליק?  לא בטוח.

נכון שיש כאלו האומרים שהמבחן העיקרי הוא מבחן ההחזר על ההשקעה. אך זה לא רק התשובה היחידה היות וצריך להפעיל את המבחן של העלות האלטרנטיבית. נניח שאני עורך דין פלילי וכל תיק שנסגר במשרד שווה לנו מעל 5000 שח. באחוז המרה של 1% עדיין משתלם לנו לשלם 50 שח לקליק, שזה המון אך לא נעשה זאת כי זה ללכת ולהתחרות על הביטויים הכי תחרותיים במקום בו כולם עושים בדיוק  את אותו דבר. בטוח שאפשר גם אחרת!

תמיד יש המון אלטרנטיבות אחרות שכדאי להכיר. על כל אלו נפרט בהרחבה היום.

1. Google Dynamic search ads

שימוש בקמפיין עם אד גרופ דינאמי. מה שנקרא בשפה של מקצועני הפרסום Dynamic Search ads

 

היתרון של הקמפיין המתוחכם הזה הוא כפול. מצד אחד הוא נסמך על האינדוקס של האתר שלנו, ממש כמו קידום אורגני. הבוט של גוגל מאנדקס את דפי האתר ונותן לכל דף שהוא סורק 2-5 מילות נושא עיקריות. את אותם מילים אנחנו נטרגט בצורה דינאמית ואם מישהו יחפש אותן המודעה שלנו תעלה.

 

 

 מצד שני זה קמפיין חצי אוטומטי , במקום שאנחנו נזין לגוגל את מילות החיפוש + מודעות בהתאמה , אנחנו נזין בממשק של גוגל אדס , רק את התיאורים – Description של המודעות והמערכת מייצרת את הכותרת בעצמה. בקיצור שיטה יעילה ומהירה שעוזרת לנו מאוד באתרים עם הרבה מוצרים או תוכן שמתחלף בצורה תדירה.

 

יש פה מספר יתרונות משמעותיים:

א. יש התאמה מושלמת בין הביטוי חיפוש למודעה בפועל . ציון האיכות יהיה גבוה מאוד על המילה מבחינת רלוונטיות.

ב. אנחנו מטרגטים מילים שהן מילות זנב ארוך ולא מילים ג'נריות שעלותן גבוהה. לכן העלות לקליק יורדת משמעותית מקמפיין ג'נרי.

ג. אחוז ההמרה בדרך כלל הוא גבוה על המילים הרלוונטיות היות ואלו הן מילים משמעותיות ב core של המוצר או השירות שלנו. ככל שהעמוד מפורט יותר , כך התוצאות של הקמפיין יהיו טובות יותר.

 

החיסרון היחיד אולי של קמפיין מסוג DSA , שהוא עובד פחות טוב בקמפיין של לידים או בקמפיין של דפי נחיתה , שלא משופעים מלל רב. לכן גם כמות הטראפיק שהוא יכול בפועל להביא יותר מצומצם מקמפיין של מאות מילים בחיפוש.

 

דבר שני שצריך לקחת בחשבון זה הצורך הדחוף לעשות החרגה של מילות שלילה על ביטויים שלא נכונים עבורינו או ביטויים שלא ממירים . כי סך הכל מטרת הקמפיין היא לגלות עבורינו הרבה ביטויים חדשים שלא חשבנו עליהם ו/או שלא מופיעים כעת בקמפיין.

 

דבר נוסף שכדאי לזכור זה כמות המרות אם האתר אינו מכיל הרבה תוכן , וכמות החיפושים לא גדולה , לא נוכל להשתמש בכלים אוטומטיים בבידים שלנו כמו Target cpa או max conversion value ולכן כדאי גם את זה לקחת בחשבון לפני שבוחרים בקמפיין הזה.

השלבים בבניית קמפיין חדש של DSA

1. מתחברים לחשבון גוגל אדס ולוחצים  על כפתור + ליצירת קמפיין חדש.

2. בוחרים אובייקט מטרה לקמפיין מתוך SALES

3. בוחרים באופציית קמפיין חיפוש

4. בוחרים בכל אפשרות למטרת הקמפיין כמו Website visit / phone call וכדומה 

5. בוחרים אחת משיטות התמחור הקיימות : Enhanced CPC, Target CPA, CPC ועוד….

6. רושמים  את כתובת האתר שלך על מנת לשמור את ההגדרות ושומרים את הקמפיין.

7. כעת ניצור את האד גרופ של DSA על ידי בחירה בתפריט למעלה באפשרות זו.

8. נבחר בשם חדש עבור האד גרופ שנוצר.

9. בחר את המקור הרלוונטי ליצירת המודעות הדינאמיות מתוך כמה אפשרויות: 

המקור הראשון הוא פיד שאתה מעלה בעצמך עם לייבלים מסויימים.

האפשרות השנייה בחירה מתוך קטגוריות שגוגל יוצר עבור האתר שלך . אתה יכול לבחור אילו קטגוריות להוסיף ואילו להשמיט מתוך האפשרויות הקיימות

 והאפשרות השלישית היא בחירה של כל הדפים הנסרקים באתר.

10 . מעלאים  4-5 תיאורים של 90 תווים לממשק הרספונסיבי. ושומרים . ככה פשוט.

אישור המודעות יכול לקחת עד 24 שעות – אז היו סבלניים.


להשלמת הידע שלכם אנא צפו בסרטון ידע הבא:

2. RLSA - Remarketing lists for Google ads

דרך מאוד מומלצת להביא תנועה זולה, היא על ידי רשימות רימרקטינג של אנשים שביקרו בעבר באתר וחיפשו מילים רלוונטיות לעסק שלי , וכיום אני יכול להופיע להם במודעה שהם מחפשים ברשת. 

תגובות: