fbpx

פרסום בלינקדאין לעסקים
LinkedIn advertising

Linkedin היא הרשת החברתית המקצועית-עסקית הגדולה בעולם. היא מונה כיום מעל 750 מיליון משתמשים בעולם ובארץ רשומים בה מעל 1.85 מיליון משתמשים פרטיים.
אם כן, מדובר על רשת חברתית שנוסדה עבור אנשי מקצוע, על מנת לשתף ידע מקצועי ורוב התוכן והמהות שלה, היא שיתוף ידע מקצועי נטו, ללא איזכור של חיים פרטיים.

כיום יש בלינקדאין ריכוז של מיליוני פרופילים של בעלי תפקידים, מרמת ג'וניור עד הרמות הבכירות ביותר של הניהול בשווקים העולמיים.

למה דווקא פרסום בלינקדאין?

במרוצת השנים, הודות לעובדה שרשת הלינקדאין השכילה לשמור על הניקיון של השיח בה לטובת ידע מקצועי איכותי, נטוורקינג וגיוס עובדים, המיצוב שלה בעיני ציבור המשתמשים הוא גבוה מאוד ורמת המעורבות בשיח גבוהה.

למי מומלץ לפרסם בלינקדאין?

אפשר לומר שרוב המפרסמים בלינקדאין הם עובדים בחברות המעוניינים לפרסם את החברה/מוצר שלהם או את אפשרויות העבודה המוצעות בחברה שלהם. ניתן לומר שרוב המפרסמים הם מפרסמי B2B, כלומר שיווק עסקי לחברות.
מעטים הם האנשים שמפרסמים את עצמם או את התוכן שלהם בפומבי בפלטפורמה, אך גם הם קיימים, בעיקר בתחום של גיוס עובדים והשמה.
יש אנשים רבים שבוחרים לפרסם פוסטים, סרטונים ומאמרים בצורה אורגנית חינמית בלינקדאין, כדי להגיע לחשיפה רבה יותר ולייצר קהילה מקצועית שמכירה את היכולות שלהם/עשייה.

קהל היעד

קהל היעד משתנה מאוד בין מפרסם למפרסם, כאשר יש אפשרות לפרסם למנהלים בכירים ומקבלי החלטות, לעומת אפשרות לפרסם גם לאנשים ונושאי תפקידים זוטרים יותר.
ככל שהחברה יותר גדולה והיא מכוונת לעסקאות ענק בעולם העסקי, ככה עולה הדרג הניהולי.

אחד הדברים הראשונים שעליכם לבחור שאתם מתחילים פרסום בלינקדאין הוא האובייקט הפרסומי = מטרת העל.
בדומה לפרסום בפייסבוק, החליטו בלינקדאין לחלק את האובייקטים ל-3 קבוצות ראשיות:
1. Awareness
2. Consideration
3. Conversion

השלב הראשון הוא יצירת מודעות לחברה או לפתרון שהיא מציעה לחברות אחרות. בשלב החשיפה, מקובל להציג את הבעיה, את הכאב שהיא יוצרת ולהציע פתרונות אלטרנטיביים כמו שיש לנו. פונה רק ללקוחות חדשים שלא מכירים את המפרסם.
השלב השני הוא שלב שפונה גם ללקוחות חדשים וגם ללקוחות שנחשפו כבר למותג ובו מנסים לחזק את התועלות למה כדאי לכם לבחון את המוצר/שירותים שלנו.
השלב השלישי נסיונות מכירתיים עם הצעת מחיר או השארת פרטים לקידום העסקה.

 

טיפ מנצח:
ההמלצה שלנו למפרסמים מתחילים או לא מנוסים, להתחיל בקמפיין המרות (במידה שהמותג מוכר) מסוג השארת פרטים ליד ג'נרשיין, היות וסוג הקמפיין הזה הוא הפשוט ביותר, יצירת טופס הרשמה וקבלת פרטים בלחיצה מהגולש.
אחד היתרונות הגדולים של קמפיין ליד ג'נרשיין הוא שאפשר להגיע לאחוז המרה גבוה מאוד. בטופס של לינקדאין צריך להיות אחראי על אחוז ההמרה של האתר כולו. זה מאפשר לנו להתמקד רק בתועלות ובמוצר ופחות בעמודים פנימיים באתר.

אפשרויות פרסום וסוגי מודעות

בפרסום בלינקדאין יש מספר פורמטים שונים המתאימים כל אחד למטרה שונה. הנה פירוט כל הסוגים:
א. מודעות תמונה:
מודעת תמונה בגודל 1080 פיקסל על 1080 פיקסל, ממש כמו בפייסבוק, זוהי המודעה הסטנדרטית בפיד. היא נראית כחלק אורגני מהפיד של היוזרים. מאוד מומלץ להתחיל עם סוג המודעה הזו ומשם להתקדם. אחוז ההקלקה על מודעת תמונה הוא טוב יותר מאחוז הקלקה על מודעת טקסט בלבד.
למודעת התמונה סטנדרטית מורכבת מכמה חלקים:
* טקסט רגיל בן כמה פסקאות.

* התמונה עצמה.

*הנעה לפעולה.
ההמלצה שלנו להשתמש במבנה של בעיה-פתרון. כלומר להציג את הבעיה שבה נתקלנו לפני שהכרנו את המוצר ואז איך המוצר הזה בא לענות על הצורך..

ב. מודעות קרוסלה של תמונה
קרוסלה של כמה תמונות בגודל 1080X1080. אופציה לא ממש שימושית, אלא אם כן אתם מנסים להראות מספר תועלות שונות למוצר שאתם משווקים או כמה פתרונות שונים לקהלים שונים שאתם מטרגטים, אבל אל תבנו על זה שהם באמת יעשו swipe.

ג. מודעות וידאו
מודעות וידאו ניתן לייצר בקלות או בתוכנת עריכת וידאו מקצועית או יצירת סרטון מכמה תמונות סלייד. אפשר ליצור בקלות סרטון בעזרת תוכנות פשוטות כמו קנבה ואורך הוידאו יכול להיות בין 3 שניות ל-30 דקות.

טיפ מנצח:

שימו לב, מחקרים מראים שסרטוני וידאו שהועלו ישירות ללינקדאין, מקבלים יותר שיתופים מסרטוני וידאו שהועלו לפלטפורמות אחרות כמו יוטיוב, אז אל תהיו עצלנים ותעלו את הסרטון שלכם ללינקדאין.

ד. מודעות של מסר לתיבת מייל
אחת המודעות הכי אהובות עליי וזה בגלל שתי סיבות. אחת היא מאוד מאוד יעילה והשנייה היא די זולה. נניח בארה"ב להגיע לקהל של וטרינרים אפשר במחיר אפסי של 50 סנט. כמו כן שפרסמנו עבור אנשי מכירות בחברות SAAS לא שילמנו מעל 65 סנט והתוצאות היו מעולות.
יש אפשרות לשלוח מייל שהוא למעשה טקסט ללא תמונה לבעלי תפקידים שאנחנו רוצים לטרגט. במייל הזה אנחנו יכולים לכלול 2 הנעות לפעולה כמו הרשמה לטופס או ביקור באתר.

הנה דוגמא חיה:

ה. מודעות פתיחת שיחה
אותו דבר כמו הקודמת, רק עם אפשרות להתחיל שיחה מפרופיל לינקדאין של המפרסם לפרופיל של המטורגט.

יתרונות בפרסום בלינקדאין

*פילוח מדויק מאוד – הכי טוב מכל הפלטפורמות הפרסומיות.
* אפשרות להגיע לבעלי משרות רמות.
* אפשרות לשווק שירותי יקרים מאוד במגוון סוגי מודעות שונים.
* קהל הכי איכותי עם כוח קנייה הכי חזק ברשת.
* שימוש במאגר לקוחות קיים ו- קהל לוקאלייק
* אפשרות ליצירת טופס לידים בתוך הפלטפורמה.

חסרונות בפרסום לינקדאין מול טיקטוק ורשתות נוספות

* לינקדאין לא מתאימה לפרסום כול מוצר כמו למשל מכירת ציוד ספורט.
* עלויות להופעה של אלף חשיפות – מאוד גבוהה.
* לא כוללת אוכלוסיות רבות שלא פעילות בלינקדאין, לדוגמא אוכלוסיית המורים.

שאלות נפוצות בנושא Linkedin

האם לינקדאין מאפשרת למפרסמים תשלום מעבר לכרטיס אשראי? כן, למפרסמים שמשקיעים מעל 3000$ למשך מספר חודשים יש אפשרות לתשלום בחשבונית .

האם אפשר ליצור חשיפה מירבית לעסק שלי דרך לינקדאין? כן! אם קהל היעד שלך נמצא באחוזים גבוהים בפלטפורמה זה יהיה אפילו נבון מאוד.
האם אני יכול למצוא עובדים דרך לינקדאין? כמובן. או דרך מודעה פרסומית או דרך עמוד החברה העסקי שלך.

האם לינקדאין מאפשרת עבודה עם קהלים מבוססי דאטה, LOOKALIKE? כן, בהנחה שהמיילים או הפרטים המזהים קיימים במערכת, היא תדע להביא קהל דומה.

איזה סוג מודעה מתאים לפנייה אישית לקהל מנהלים? מודעות inmail שמיועדות לתיבת האינבוקס האישית של המשתמש.

איך מטרגטים נכון בלינקדאין מבלי לשלם יותר מידי? שאלה מצוינת. בדיוק כתבנו על זה פוסט בשם טרגוט בלינקדאין

טיפ קטן מאיתנו לפרסום יעיל בלינקדאין

מפרסמים רבים טועים ומשלמים יותר מידי על קליק, היות והם לא יודעים שהם יכולים לשלוט על העלות של החשיפה הפרסומית. הם נותנים למערכת הלינקדאין להחליט לבד על העלויות ובשורה הסופית מייקרים לעצמם את העלות.

חידושים אחרונים בלינקדאין

1. מעקב המרות OFFLINE-

האופציה של המרות אופליין המאפשרת הורדת הלידים מהקמפיין לאקסל, ונציג שפיזית מגדיר להמרות הללו סטטוס ואז מעלה חזרה למערכת ובכך משפר את הקמפיין. הפיצ'ר שפעיל בגוגל ופייסבוק נכנס באופן רשמי ללינקדאין עם פלטפורמות צד ג' שמאפשרו את החזרת ההמרות עם סטטוס לCRM. לינקדאין התחברה לאינטגרטורים צד ג' כגון: AdverityHubSpotLeadsBridgeLiveRamp, and Make, כדי ליצור את החיבור עם ההמרות אופליין. נעדכן כשכול ייכנס לתוקף כיצד זה טכנית יתבצע.

1. מודעות DOCUMENTS ADS

. מודעות ייחודיות להעברת ידע מסוג: white paper, קייס סטאדיס, מחקרים ועוד. השוני בין סוג המודעה החדש לבין פוסט ממומן הוא בכך שסוג המודעה מראש מכיל את תוכן המסמך ולא את הבאנר או וידאו כמו פוסט ממומן רגיל.
מתוך מחקר שלינקדאין ביצעה הם מצאו שפרסום ושיווק תוכן מבוסס על תוכן לטווח ארוך הוא מספר 2 בפופלאריות של משווקי\מפרסמי B2B בצפון אמריקה ושני רק לוובינרים.

אם הגעתם עד לפה והכל נשמע רלוונטי לעסק שלכם, אז למה אתם מחכים?