fbpx

בלוג

המרה לא מקוונת- מה שנקרא אופליין קונבריישן באנגלית,  מתייחסת בדרך כלל לתהליך בשיווק ופרסום שבו האפקטיביות של קמפיינים או פעילויות מקוונות נמדדת על ידי מעקב אחר האופן שבו הם מובילים לפעולות או התנהגויות בעולם האמיתי, ה-לא מקוון. פעולות לא מקוונות אלו יכולות לכלול רכישות בחנות, שיחות טלפון, ביקורים במיקומים פיזיים או כל אינטראקציה אחרת שאינה דיגיטלית. המטרה של מעקב אחר המרות לא מקוונות היא להעריך את ההשפעה של מאמצי שיווק המקוונים על השגת תוצאות מוחשיות ולא מקוונות.

ניקח דוגמא – יש לנו חנות למוצרי חשמל הנמצאת בקניון במרכז העיר. אנחנו רוצים לבדוק ולכמת את ההצלחה של מאמצי השיווק שלנו לטובת המכירות בחנות עצמה. לצורך פשטות הדוגמא נניח שאין לנו חנות דיגיטלית.

נרצה למדוד כמה פרמטרים:

1. כמה לקוחות הגיעו לחנות בקניון בעקבות הפרסומת בפייסבוק?

2. כמה לקוחות ביקשו את הפריטים שהופיעו במודעה באינטרנט?

3.  כמה פריטים הם קנו בעקבות הפרסום?

4. כמה כסף נכנס מפדיון של הלקוחות שבאו מהפרסום האינטרנטי? 

5. מה ההחזר ההשקעה שלנו על הפרסום – ROAS וכדומה.

במקרה שלנו , יש X לקוחות שביקרו בחנות הפיזית בעקבות הפרסום האינטרנטי ומקצתם גם קנתה מוצרים באתר. על מנת לשפר את הקמפיין שלנו מבחינת אופטימיזציה , אנחנו צריכים לתת חיווי מדוייק למערכות הדיגיטליות על פעולות שהתרחשו בחנות הפיזית. 

איך מנגנון ההמרה באופליין עובד?

אז איך זה קורה? כל לקוח שבוחר לקנות בחנות הפיזית שלנו , אנחנו מכניסים למערכת ה- CRM שלנו בעמדה של המחשב – בקופה. לכל קונה ניקח כמה פרטים אישיים מזהים כמו שם פרטי , שם משפחה , טלפון נייד , אימייל לשליחת החשבונית , כתובת מפורטת כולל עיר מגורים.

בעזרת הנתונים האישיים על הלקוח שקונה בחנות הפיזית , נוכל לעשות התאמה חד ערכית של פריט מידע מזהה כמו מספר נייד או מייל אישי ואם נעשה אינטגרציה חכמה נוכל להחזיר למערכות הפרסום את המידע הזה וכך נוכל לשפר את מסעות הקמפיינים שלנו.

מה אופליין קונבריישן פותר למעשה?

1. המנגנון מצליח לסגור מעגל שהתחיל בדיגיטל והסתיים בחנות הפיזית. בעזרת העלאה של ההמרות שהיו באופליין נוכל להבין טוב יותר את ההשפעה של הפרסום על המכירות בשטח. כמו כן נוכל לשפר את התנועה שאנחנו מביאים לקמפיין הדיגיטלי, כך שיביא לנו יותר לקוחות לחנות הפיזית וכך נהיה יותר ריווחיים.

2. אפשרות טובה יותר לייחוס אמיתי של השפעה של קמפיינים או מהלכי שיווק.

3. דיוק של המיקום הגיאוגרפי של מי שלוחץ על המודעות באינטרנט, הרי פייסבוק לא ממש יודע איפה אנשים גרים או איפה הם נמצאים הלכה למעשה . הוא לוקח את המידע הזה מהפרופיל של המשתמש בפייסבוק או מספק האינטרנט אליו מחובר הגולש . 

ברגע שנשרש את הכתובת של עיר המגורים של הלקוחות שלנו – הפרסום בפייסבוק ישתפר ולא נקבל אנשים מחוץ לאיזור הגיאוגרפי שאנו מעוניינים.

איך קורה כל הטוב הזה?

1. כל הטוב הזה קורה שמבינים את החשיבות של העניין ואז גם מקדישים לזה אמצעים רלוונטיים. הדבר הראשון שצריך זה מערכת CRM – מערכת ניהול לקוחות- שיכולה לירות WebHook , כלומר להעביר נתונים שאנחנו מעוניינים  להעביר  ל- URL מסויים. 

אנחנו ממליצים לאחר שבדקנו לא מעט מערכות ניהול לקוחות על אוריגמי (חברה ישראלית) 

מערכת אוריגמי היא קלה לתפעול, מאוד אינטואטיבית, יש לה ממשק בעברית כולל אקדמיה מצולמת איך לעשות כל דבר במערכת והכי חשוב תמיכה במייל ובטלפון מעולה.

כאמור כל לקוח פוטנציאלי שנכנס לחנות שלנו , ניתן לו סטטוס ליד חדש וניקח ממנו כמה שיותר פרטים מזהים (אפשר לעודד זאת על ידי הצטרפות למועדון הטבות בחינם) או "בוא נשמור לך את ההטבה".

לאחר שהלקוח קונה פריט , אנחנו משלימים את פרטי העסקה בכרטיס הלקוח של המבקר בחנות ועל ידי אוטומציה בכלי חיצוני כמו MAKR או ZAPIER אפשר להעביר את הפרטים ל- Conversion API של מי שתרצו : גוגל , פייסבוק , טאבולה , טיקטוק וכו'.

טומהוק , תראו לי איך זה נראה בפועל...

from Origami to Conversion API

מה קורה פה בקצרה?

הטריגר שלנו , הוא שינוי סטטוס בכרטיס לקוח במערכת CRM של אוריגמי

במקביל , המערכת של MAKE יודעת לירות פיקסל המרה לכל המערכות של פייסבוק, גוגל , לינקדאין וטיקטוק שלהן הגדרנו , איוונט של המרה. 

לסיכום, היום עם התפתחות של מערכות האוטומציה , יכול כל עסק , לא משנה אם הוא עסק קטן או עסק גדול לעבוד בצורה מדוייקת יותר , עם מדידת המרות באופליין . רק צריך לבחור את המשרד פרסום הנכון  🙂

תגובות: