פרסום בטיקטוק (TikTok)– המדריך המלא לפרסום בטיקטוק לעסקים
בעל עסק יקר, במידה וקהל היעד שלך שוחה ברשת הטיקטוק, למה שלא תנסה לדוג אותו?
אפליקציית טיקטוק היא כבר מזמן לא רק לילדים ובני נוער. האפילקציה היא כיום הרשת החברתית הכי פופולרית בעולם. אז בין אם מדובר בקהל יעד צעיר שחי ונושם את הטיקטוק או אם מדובר בקהל מבוגר יותר – אתה חייב להתחיל פרסום בטיקטוק!
איך אפליקציית טיקטוק החלה לפעול?
טיקטוק היא אפליקציה סינית בבעלות חברת BYTEDANCE שהושקה לעולם באוגוסט 2016. אך רק כעבור שנתיים כאשר היא מוזגה עם אפליקציה אמריקאית בשם "מוזיקלי", היא הפכה להיות שם דבר.
כיום טיקטוק היא הרשת החברתית עם השימוש היומי הגבוה ביותר. האפליקציה מאפשרת למשתמשים שלה ליצור קטעי וידאו קצרים עם אפקטים של תנועה וסאונד ולשתף אותם, בדומה ליוטיוב.
מה זה טיקטוק (TikTok)?
המשתמשים באפליקציה יכולים ליצור סרטון וידאו קצר של עצמם המלווה במוזיקה ברקע. הסרטון יכול להיות ערוך בעזרת פילטרים, ממש כמו באינסטגרם. לאחר שהסרטון מוכן, הוא משותף עם החברים באפליקציה ויכול להיות ויראלי, אם הוא רלוונטי למספר גדול של גולשים.
לכן אם אתם בעלי עסקים המעוניינים לשווק את העסק שלכם ברשת ויריאלית וטרנדית מאוד ובנוסף יש לכם סרטונים מעניינים להציג לגולשים, טיקטוק יכולה להיות הפלטפורמה המושלמת עבורכם!
האפליקציה זמינה כבר ב-75 שפות וב-150 מדינות ונכון להיום יש לה מעל מיליארד משתמשים בכל העולם.
החלוקה בין שני המגדרים כמעט שווה, 53% גברים ו-47% נשים.
כמו כן טיקטוק מדורגת היום כאפליקציה השנייה בעולם, מבחינת כמות הכסף שלקוחות משקיעים בה.
איך לבנות מותג בטיקטוק
מותגים רבים, הבינו מהר מאוד את הסחף של הגולשים לכיוון הרשת החברתית "הטרנדית" החדשה – טיקטוק לכן טיקטוק גדלה במהירות. הסחף אליה מגיע בעיקר הודות לנהירה ההמונית של בני הנוער, ובמקביל היא מתחילה לתפוס מקום של כבוד גם אצל המבוגרים יותר.
בעל עסק או מותג יכול לנצל את התקציבים שלו לפעילות מאסיבית בטיקטוק בהנחה שהוא מבין נכון את חוקי המשחק.
מהם חוקי המשחק בטיקטוק שכדאי להכיר?
1. מותג צריך להיות בטיקטוק רק אם הוא מבין שזה לא ערוץ למכירה ישירה מידיית כמו גוגל.
טיקטוק זה ערוץ של חשיפה וצביעת קהלים על ידי מתן עזרה, ייעוץ או העברת מסר בצורה של חוויה או הנאה.
חשוב מאוד שהסרטונים יהיו קלילים, לא ארוכים ולא מייגעים. ממש טעימות של מסרים.
2. בנוסף המותג צריך לדבר פנים אל פנים אל הקהל יעד בצורה של דיאלוג ישיר. אם זה הצגת משחק תפקידים או מסר מהמנכ"ל של החברה או פרזנטור , זה לא כזה משנה, אך מה שחשוב זה לתת ערך ולהפתח. להראות את הפנים שמאחורי המותג.
3. בטיקטוק, מותגים חייבים להיות פעילים לאורך כל השנה ולבנות בהדרגתיות את הקהילה שלהם. זה לא זבנג וגמרנו של מבצע אלא יותר התקשרות תוך כדי מחוייבות להיות שם , כל שבוע ולהגיב לגולשים או לטרנדים ברשת.
4. ערוץ פרסומי בטיקטוק צריך פרזנטור או דמות שתהיה מייצגת את המותג.
זה יכול להיות שחקן/סלב או כל דמות שתבחרו , אבל חשוב שזה יהיה מישהו קבוע שנוכל להצמיד לו רגשות/תכונות או מאפיינים אישיים.
ממש כמו שיש משפיענים שהם יוצרי תוכן עצמאיים, כל מותג צריך את הפרסונה המובילה שלו. לדוגמא רותם סלע בבנק דיסקונט או אביב אלוש בקפה שחור של עילית.
5. אסטרטגיה אורגנית – מותג שרוצה חשיפה ענקית חייב קודם כל לפתח אסטרטגיה של פנייה לקהלים רחבים דרך שיתוף ומעורבות של הקהל. ככל שהקהל יותר מעורב , ככה תגדל החשיפה. לכן תמצאו מותגים ששואלים את הגולשים מה דעתם על המוצר ומשתפים את הגולשים בתהליכי שיווק, ופיתוח . לדוגמא : איזה טעם של גלידה הייתם רוצים לטעום.
אז מהו פרסום נכון בטיקטוק ואיך זה עובד?
אז נכון שפרסום באפליקציה שבה יוצרים סרטונים של ריקודים, אתגרים או כל דבר אחר שפונה לדור הצעיר לא נשמע כמו החיבור הכי טבעי לעסקים. אבל גם פייסבוק התחילה כפלטפורמה חברתית וכיום היא כלי שיווקי חזק מאוד שהשתלט על העולם. לא סתם מאז שהאפליקציה החלה לפרסם קידום ממומן של סרטונים משנת 2019, נוצר באזז מידי וחברות גדולות החלו להשקיע כספים רבים בפרסום בטיקטוק.
כדי להשתמש בפלטפורמה לפרסום העסק תחילה יש לפתוח חשבון "טיקטוק לעסקים" שם ניתן לבצע את ההגדרות והטירגוטים (Audience target) כדי ליצור קמפיין עסקי ממוקד, איכותי עם עלויות נמוכות.
בשלב זה יכולות הטירגוט בטיקטוק עדיין נמצאות בפער ביחס לפייסבוק, אבל אלו חבלי הלידה של האפליקציה וברור לכולם שבעתיד יהיה שיפור משמעותי בנושא. כיום אפשרויות הפילוח הקיימות הן פילוח לפי מיקום, מגדר, טווח גילאים, שפה, תחומי עניין והתנהגות ואפילו מכשירים (אנדרואיד או אייפון).
סוגי סרטוני התוכן בטיקטוק
* ליפסינק – ליפסינק הוא עוד טרנד חם בטיקטוק, במסגרתו מושמעת מוזיקה ברקע או דיבור ויש התאמה של תנועות השפתיים עם הקול והוא כולל בדרך כלל גם ריקודים ותנועה.
* ריקודים – בדומה ליוטיוב, גם טיקטוק מאפשרת העלאת סרטוני ריקוד משעשעים, שמוציאים את הצד היצירתי וההומוריסטי לטובת סרטון ויראלי.
* אתגרים – האתגרים הוא טרנד שקיים כבר לא מעט שנים, אבל בטיקטוק הוא תופס תאוצה רבה יותר ומביא יותר טראפיק מכל מקום אחר. אתגרי טיקטוק יכולים להיות מגוונים ומה שעומד בבסיסם הוא פעולה כלשהיא שהגולשים צריכים לחזור עליה.
* וידויים וסרטונים מצחיקים – באפליקציה הפופולרית תמצאו אנשים שחושפים סיפורים סודיים על עצמם, או משתפים בסיפורים מצחיקים שקרו להם.
* סרטוני משפיענים UGC – סרטונים שנוצרים על ידי המשפיענים או יוצרי התוכן שמשלבים התנסות אישית במוצר או בשירות .
User Generate Content – המשתמש שיוצר את הסרטון , הוא לא דוגמן או שחקן מפורסם. בגלל שאלו אנשים כמוני כמוך , הסרטונים הללו נתפסים אמינים יותר ובעלי פוטנציאל וויראלי כמו סוג של המלצה מחבר.
קהל היעד בפרסום בטיקטוק
הקהל של טיקטוק מגיע מרקע אתני מגוון מאוד ומגוון גם באופן השימוש שלו באפליקציה. מעל 60% מהגולשים הם מעל גיל 24 וכל אחד מהגולשים צורך את השימוש באפליקציה מסיבה שונה. יש כאלו המחפשים טיפים מקצועיים, יש כאלו שעוקבים אחרי מפורסמים, חלק מהגולשים צורכים טיקטוק לצרכי בידור ויש כאלו שמחפשים מידע בתחום מסוים.
המשותף לכל הגולשים בטיקטוק הוא שהם נחשפים למאות סרטונים חדשים כל חודש ובנוסף לכך עוקבים באדיקות אחר יוצרי תוכן ספציפיים בנאמנות רבה. כל זאת בזכות הטאבים של "FOLLOWING" שממליצים להם על סרטונים חדשים של משפיענים שהם עוקבים אחריהם.
אנחנו בטומהוק סוכנות שיווק דיגיטלית, יודעים איך לנתח את השוק ולהתאים את הפרסום לקהל שלכם. כמו כן אצלנו בטומהוק שיווק אנו מקפידים על גידול בזכירות המותג תוך כדי שמירה על החזר השקעה גבוה בעזרת שימוש בטכניקות מתקדמות.
האם כדאי לכם להתחיל לפרסם בטיקטוק?
כן ! כולם כבר מבינים שקיים פוטנציאל עצום בפרסום ברשתות חברתיות לעסקים והאופציה של פרסום בטיקטוק יכולה להיות בחירה אפקטיבית ביותר עבור העסק שלכם. במידה וקהל היעד של העסק שלכם הוא קהל מתחת לגיל 24, אז הפרסום רלוונטי ביותר היות ו-58% מבני גילאים אלו משתמשים באפליקציה ברמה יומיומית.
כמובן שגם הקהל המבוגר יותר כבר גילה את עולם הטיקטוק ומדביק את הפער במהירות ובתוכם אנשי שיווק שמבינים את הערך של הפרסום באפליקציה המתפתחת.
בעלי חנויות איקומרס, ספקי שירותים, מטפלים בתחומים שונים וחברות יצרניות, יכולים לפרסם את העסק שלהם בטיקטוק ולראות תוצאות מיידיות. כל זאת הודות לממשק פשוט, עלויות נמוכות והפופולריות המואצת של האפליקציה.
יתרונות וחסרונות לפרסום בטיקטוק לעסקים
יתרונות:
עלויות נמוכות
קהל משתמשים עצום
ממשק פשוט ונוח לשימוש
שימוש באתגרים והאשטגים
חסרונות:
מערכת פרסומית בוסרית
אפשרויות טירגוט בוידאו בלבד
האלגוריתם של TikTok
בדומה לרוב הרשתות החברתיות, גם טיקטוק לא מפרסמת את האלגוריתם הסודי שלה ורק מעטים מעובדי החברה חשופים אליו. למרות זאת, בשלב זה כבר ניתן להבין איך סרטון הופך ויראלי ברשת, הודות למספר שנים של איסוף נתונים.
הפקטורים שבהם מתחשב טיקטוק:
* כמות הלייקים, השיירים, התגובות והצפיות החוזרות שמקבל כל סרטון.
* כל יוזר בטיק טוק מזוהה או משויך לרשימת נושאים שמעניינים אותו ולכן אם אתה מתעניין בנושא מסוים, רוב הסיכויים שתיחשף לסרטונים חדשים בתחום זה.
* ישנה עדיפות למיקום הגיאוגרפי של היוזר ולכן אם אתם נמצאים באזור מסוים בו יש טרנד כלשהו, גם אתם תחשפו לסרטונים בנושאים אלו.
* לסרטונים עם פסקול או מוזיקה טרנדית יש יתרון בחשיפה הויראלית על סרטונים ללא מוזיקה.
* מילות ההאשטאג # שיש לסרטון עוזרות לו לתת נושא לסרטון וחושף אותו למי שמתעניין בנושאים אלו.
* גלילה של היוזרים – התעכבות וצפייה בסרטון מאותת על סרטון המעניין את הגולשים. לעומת זאת גלישה מהירה ודילוג להמשך מאותת על סרטון פחות ויראלי.
דוגמא לסרטון שיווקי בטיקטוק של טומהוק:
הגדרת תקציב עבור פרסום בטיקטוק
אחד השלבים הקריטיים של בניית אסטרטגיה שיווקית הוא תכנון תקציב מוקפד. אתה כבעל עסק יודע מה התקציב לפרסום בעסק שלך ויכול לחלק אותו לפרסום בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין או טיקטוק לפי פילוח קהל היעד שלך. לרוב מומלץ לפזר את התקציב בין כמה ערוצי פרסום, לטובת בדיקת עלויות הפרסום והחזר ההשקעה ורק אחר כך להחליט באיזה ערוץ להתמקד.
פרט לתקציב הפרסום באפליקציה עצמה, יש לייעד תקציב נוסף לסטודיו או ליוצר תוכן שיפיק את התוכן הפרסומי מאחר והתוכן הוא המלך! ככל שהסרטון יהיה יותר מושקע ואיכותי ואף יותאם ל-VIBE שיש באפליקציה, כך הסרטון יהיה יותר ויראלי ויניב תוצאות עסקיות טובות יותר.