fbpx

מה זה אוטומציה בעסק?

אוטומציה בעסקים היא היכולת להעברת מידע (כל סוג של מידע, תמונה, וידאו, קובץ) בין אפליקציה אחת לשנייה. סוג של חיבור כמו דבק בין אפליקציות שנמצאות בענן. כל החיבורים הללו נעשים בעזרת API . חיבור ישיר בין אפליקציות. 

שתי הפלטפורמות המובילות בעולם הן זאפייר ו- MAKE. 

זאפייר היא הגדולה ביותר , והראשונה שהייתה בשוק אך היא יקרה יותר מ-MAKE והיא פחות טובה בתצוגת חזות המידע. 

איך עובדת אוטומציה?

לכל אוטומציה יש 2 חלקים . טריגר – החלק שאומר מה צריך לקרות כדי שתתחיל הפעולה. לדוגמא אם מתקבל ליד במערכת.

והחלק השני זה אקשיין- מה אתה רוצה שיבוצע.

הנה דוגמא לאוטומציה הכי פשוטה שיש. שלח לי מייל על כל רכישה שמתרחשת בפועל באתר שלי דרך ווקמרס.

איך עובדת MAKE?

יש 2 אפשרויות ליצור אוטומציה ב- make כאשר אתם נמצאים בתוך המערכת. או שאתם בוחרים מתוך טמפלטים מוכנים של חיבורים קיימים או פופלאריים שמציעה המערכת לכם כמו מפייסבוק לידים >>> למערכת המיילים של אקטיב קמפיין.

או שאתם מתחילים מאפס ויוצרים את כל המודל מהתחלה בצורה ידנית.

המסך הראשוני של פתיחת סנריו – new scenario נראה כך. 

אתם יכולים לחבר כל אחד מהאפליקציות שנמצאות ברשימה הזו או להוריד אפליקציות נוספות מהאתר הראשי של make

כעת לאחר שיש לנו טריגר שקורה באפליקציה א' אנחנו רוצים להתאים לה אקשיין (פעולה רצויה) באפליקציה ב' . 

מה זה ROUTER ב- MAKE ואיך משתמשים בו?

מאפשר לפצל את מעבר המידע ליותר מאפליקציה אחת . מה שאומר שאותו מידע אפשר לשלוח למספר לא מוגבל של אפליקציות.

אוקיי, תראה לי שימושים יותר מורכבים ליכולת של MAKE

נסתכל על האוטומציה הבאה :


1. בשלב הראשון הלקוח משאיר פרטי ליד באתר על ידי טופס של אלמנטור.

2. אם נסתכל בראוטר וננתח את סדר הפעולות מלעמלה למטה (למרות שהכל קורה במקביל) נראה כי פרטי הליד נשמרים כגיבוי גם בגוגל שיט 

3. פרטי הליד מגיעים לאוריגמי , שם מבוצע חיפוש לראות אם יש כזה ליד. 

אם הליד קיים , מעדכן את הליד הקיים.

אם ליד לא קיים >>> מוסיף ליד חדש.

4. מוסיף לרשימת הטלפונים של גוגל קונטקטס.

5. יורה המרה בגוגל ומוסיף לקהל של לקוחות שהתעניינו

6. יורה המרה לפייסבוק ומוסיף לרשימת לקוחות שהשאירו ליד.

7. שולח ללקוח לינק למילוי צרכים שלו.

8. שולח לו וואטסאפ של תודה שפנית אלינו עם מסר.