fbpx

פרסום בטאבולה פרסום NATIVE

פרסום בנייטיב (NATIVE ADVERTISING), פרסום בטאבולה או אאוטבריין, הוא חלק חשוב מאוד מהאסטרטגיה השיווקית של כל עסק. 

טאבולה היא הפלטפורמה המובילה לפרסום בנייטיב (פרסום בתוך אתרי תוכן) כאשר יש לה מעל 10,000 שותפי תוכן של האתרים הגדולים ביותר בעולם, כמו MSN, NEW YORK TIMES וכו'. 

ההערכות של כמות הטראפיק שעובר מאתרים אלו לעמודי התוכן של המפרסמים מדברות על כ- 600 מיליון קליקים בחודש. 85% מהטראפיק מגיע ממובייל ו-15% מהדסקטופ.

המטרה של טאבולה היא ליצור עניין, באנגלית קוראים לזה "דיסקברי". הכוונה היא שתוך כדי הגלישה באתרים פופלריים ומלאי תוכן, הגולש ייחשף להזדמנויות ולמודעות של מפרסמים שמציעים לו מוצרים ושירותים, למרות שהוא לא חיפש את זה בצורה אקטיבית.

טאבולה מכנים את הרגע המיוחד הזה של תגלית של מותג/שירות חדש שלא ידעת עליו – MOMENT OF NEXT. הם אוהבים את התיאור הזה היות והוא מגלם בתוכו את הרעיון של תגלית ואז פעולה אקטיבית.

כל המודעות של טאבולה הן מודעות שאינן מפריעות לקורא לחוויית קריאה משמעותית, ללא הפרעות בכך שהמודעות מופיעות למטה מתחת לכתבה או בצד שלה.

למה בכלל קמה טאבולה?

מחקר איכות של החוקר אדגר דל , הראה את הנתונים הבאים: 

אנשים זוכרים אחרי שבועיים רק 10% ממה שהם קוראים.
אנשים זוכרים אחרי שבועיים רק 20% ממה שהם שומעים.
אנשים זוכרים אחרי שבועיים רק 30% ממה שהם רואים בעיניים.
אנשים זוכרים אחרי שבועיים רק 50% ממה שהם שומעים וגם רואים.
אנשים זוכרים אחרי שבועיים רק ש70% ממה שהם שמעו בשיחה.
אנשים זוכרים אחרי שבועיים רק ש90% ממה שהם עשו.

אז מה האתגר של כל מפרסם? להיות המותג הזכיר ביותר מתוך 30% הפרסומות או המסרים שגולש ממוצע רואה ברשת. ככה פשוט.

מחקר נוסף שנערך בארה"ב הראה שהמעורבות של גולשים גבוהה ב-52% יותר במודעות נייטיב, מאשר מודעות פרסום באנר שהיינו רגילים אליהם פעם. זה מאוד משמעותי.

taboola logics

איפה הפרסום מופיע בפועל?

מודעות טאבולה מופיעות במגוון מקומות, בעיתונים הוירטואליים הנקראים ביותר כמו MSN , CNN , NBC וכו' .

אותם פאבלישרים שמאפשרים את המודעות של טאבולה הם ה- GATE WATCHER של האיכות של המודעות ושל התוכן. 

איך לפרסם בטאבולה – שלבי עבודה:

  • פתיחת חשבון בטאבולה

  • נכנסים אל דף ניהול מסע פרסום – Campaigns

  • לוחצים על Create

  • הזנת פרטי קמפיין: הגדרות קמפיין (שם קמפיין, שם מותג, מטרה, זמני קמפיין וכו')

  • הגדרות טרגוט וקהלים

  • הגדרות מדידה והמרות

  • הגדרת תקציב

  • יצירת מודעות פרסום בטאבולה, קריאייטיב

איך לשפר את הקמפיינים בטאבולה - טיפים למפרסמים

טאבולה קיימת כפלטפורמה פרסומית כבר משנת 2007 ולכן היא הצליחה להתמקצע מאוד בעזרה למפרסמים להגיע לתוצאות משופרות. 

אחד המקומות שמרכזים את הטיפים בצורה תמציתית וסופר מקצועית נקרא טאבולה טרנדס. שם אפשר לראות את הריכוז של התוצאות של המפרסמים המובילים. לדוגמא הנה עצות מובילות שיש לטאבולה להציע איך לבחור מודעות תמונה הכי אפקטיביות.

taboola images

באותו אופן יש לטאבולה המלצות חמות מאוד על אילו מילים להשתמש בכותרות (הכי טרנדיות), איזה סוג של סרטונים קצרים כדאי לשלב ואיזה מידע יש לכתוב בדף הנחיתה שלכם. פוסט מפורט בנושא נשתף בבלוג.

אפשרויות טרגוט בטאבולה

טאבולה מאפשרת מספר רב של אפשרויות לטירגוט קהל היעד. כל אפשרות עומדת כאפשרות בפניי עצמה או כשילוב עם אפשרות טרגוט נוספת.

להלן הפירוט:

MY AUDIENCE

 הקבוצה הראשונה של הקהלים MY AUDIENCE, הם קהלים שנוצרים על בסיס הפיקסל של טאבולה שמושתל בעמודים של האתר שלך. אפשר להחזיר קהלים שהיו בעמודים נוספים להצעות או מודעות שונות או פשוט לנצל את העובדה שהלקוח כעת מכיר יותר את המותג.

 Lookalike Audience

הקבוצה השנייה של LKL, היא קבוצה שהיא על תשתית המידע של ה- CRM של האתר שלך. זהו אותו מידע שאתה משתף את טאבולה ומעלה לפלטפורמה הפרסומית כמו מייל, טלפון, mobile ids ואפילו מיקוד של ערים מסויימות.

כמו בפייסבוק, ככל שהמספר נמוך יותר (5%) ככה הלוקאלייק דומה יותר לקהל המקור. עד 25% שזה הקהל הכי מרוחק בזהותו למקור שהעלאת.

Campaign Clickers

הקבוצה השלישית אלו כל האנשים שלחצו על מודעה של טאבולה והגיעו לאתר.

Marketplace Audiences

הקבוצה הרביעית מאפשרת בחירה עד 200 קהלים שונים מתוך רשימות של דאטה שנקנו מספקי דאטה או קבוצות קהלים שאספה טאבולה במהלך השנים.

כללי אצבע לשיפור הקמפיינים

1. תקציב יומי מומלץ צריך להיות לפחות המחיר של 1000 קליקים יומיים.  אם קליק עולה לך 30 סנט אז התקציב היומי יהיה 300 דולר לפחות על מנת שלמידה המכונה תהיה אפקטיבית.

2. הביד של הקמפיין מובייל צריך להיות כמחצית מהביד של הקמפיין PC .  נניח 70 סנט ל- דסקטופ מול 35 סנט למובייל.

3. תנו לכל פלסייסמנט או אתר לפחות 100-50 קליקים לפני שתחליטו האם לשפר או להוריד את הביד.

4. רוצו בהתחלה , כקמפיין ראשון ללא הגדרת דמוגרפיה של גיאלים , מגדר או תחומי עניין. לתת למערכת כמה שיותר זמן ואפשרות ללמוד מאיפה להביא את הקליקים הטובים ביותר.

כמה יעלה פרסום בטאבולה לעסק שלי?

פרסום לעסק שרוצה להופיע בטאבולה הוא לא יקר בכלל. היות וזהו פרסום נייטיב עם קונטציה של דיסקברי, המחירים הם בהתאם. כלומר פחות משקל בישראל ומחיר של 80 סנט לדסקטופ בארה"ב, ברוב הקטגוריות המובילות, וחצי מזה למובייל.

המחיר  הסופי הוא כמובן לפי כמות הקלקות ומחושב לפי CPC כלומר עלות לקליק בודד. 

קראתם והבנתם שגם אתם צריכים לפרסם את העסק שלכם בטאבולה? מלאו פרטים ובואו נדבר!