fbpx

שיווק דיגיטלי חכם
בעזרת דאטה

כל אחד בעולם הוא שונה ומיוחד. אין 2 אנשים זהים לחלוטין. ככה הם גם הלקוחות של העסק שלך. לכל אחד מהם יש רצונות שונים, צרכים מתחלפים, דרך קבלת החלטות ייחודית ומאפיינים דמוגרפיים שונים.

אבל מה הקשרים בין כל הלקוחות הפוטנציאלים שלך או אלו שכבר השגת?
איך בעזרת ניתוח דפוסי התנהגות וטעמים אישיים
תוכל להגיע לעוד ועוד לקוחות נוספים?

אנליטקס דוגמא

ברוכים הבאים לעולם החדש. שיווק מבוסס דאטה

שיווק מבוסס נתונים, המכונה גם שיווק מונחה נתונים, הוא גישה לשיווק המסתמכת על ניתוח נתונים כדי לקבל החלטות מושכלות לגבי מיקוד, העברת מסרים ואופטימיזציה של מסעות פרסום שיווקיים. גישה זו כוללת איסוף, ניתוח ופירוש נתונים ממקורות שונים כדי להבין את התנהגות הלקוחות, העדפותיהם ומגמותיהם. על ידי מינוף נתונים, משווקים יכולים ליצור חוויות מותאמות אישית ורלוונטיות יותר עבור קהל היעד שלהם, מה שמוביל לשיפור המעורבות, שיעורי ההמרה והחזר על ההשקעה (ROI).

אספקט נוסף ששיווק חכם בעזרת דאטה מתרכז בו הוא הבנת מכלול הפעולות של הגולש באתר.
מהם האיוונטים המעידים על פעולה עתידית רצויה? האם הלקוח שבע רצון ממה שהוא נחשף
באתר והאם הוא ישלים רכישה בעתיד?

כן ככה עולם השיווק של היום מתנהל.
בניית מיקרו סגמנטיים משותפים לפרטים בקהילה והתאמת המסר השיווקי ל”פרסונות השונות”. כלומר חיפוש דקדקני אחר פרטים רבים ככל האפשר שיש להם מרכיבי זהות כמעט תואמים. הנחת העבודה היא אם המותג שלי נותן ערך גבוהה ללקוח א’, הוא רוכש את המותג שלי, ארצה למצוא פרטים זהים ככל האפשר לא’ שאתן להם את אותו ערך גבוה.

שיווק חכם בעזרת דאטה יוצא מנקודת הנחה פשוטה שהכל מדיד בשיווק דיגיטלי ולא נרצה לקבל החלטות הרות גורל על בסיס תחושת בטן או השערה. ברבות השנים נוצרו אלפי כלי מדידה שונים למדידת הפעילות באתר ואליהם הצטרפו עשרות כלי תצוגה ויזואליים למנהלים ומקבלי החלטות.

הגישה היום על מנת להגיע לתוצאות משופרות היא יצירת אוטומציה לעסק הכוללת תהליכים אוטומטיים. הכוונה ייעול תהליכים שלוקחים זמן יקר , ומבוצעים בצורה ידנית לתהליך מהיר, רציף ללא מגע אדם שמייעל את השירות ללקוח.

שיווק דיגיטלי חכם בעזרת דאטה

במסגרת עבודתינו לשיפור התוצאות נתמקד באזורים הבאים:

01

בניית נכסים דיגיטליים ממירים

מעקב בכלי המרה מיוחדים על מנת לשפר כל פרט בדפי הנחיתה והאתר השיווקי.

02

קהלי יעד

ניתוח מדויק של קהל היעד במרחב התקשורתי כולל התייחסות למתחרים ויתרונות.

03

משפך המרות ואוטומציה

נעקב צעד אחר צעד על התקדמות הלקוח במשפך השיווקי עד להמרה מלאה. מעקב אחר ההתנהגות בפלטפורמות פרסום שונות ומכשירים רבים.

04

תכנון תקציבי ופעילות ארוכת טווח

עבודה עם מודלי של (Lifetime Value) LTV והחזר השקעה.

שיווק חכם מבוסס דאטה - מה זה באמת?

בעבר, מנהלי השיווק לא יכלו לבסס את האסטרטגיה השיווקית בהסתמך על נתונים מוצקים. כיום, בעידן הביג דאטה (Big Data) עולם השיווק הדיגיטלי בעיצומו של מהפך. אנו בטומהוק – שיווק דיגיטלי מבצעים מחקר מעמיק, מחקר המסתמך על נתונים וידיעה של מה הלקוחות שלך מחפשים

על ידי איסוף דאטה מדוייקת, אנו יוצרים קמפיינים במגוון פלטפורמות ומתאימים את הקמפיין ללקוח באותה פלטפורמה. במילים אחרות, הלקוח הפוטנציאלי שלך יכול להופיע בטיקטוק, לינקדאיןפייסבוק או כל רשת חברתית נוספת, אותו לקוח גם נוכח במנועי החיפוש ובראשם גוגל ובמקומות נוספים כגון אתרי חדשות גדולים ועוד.

3 דוגמאות לשימוש נכון בשיווק מבוסס דאטה

1. פרסום ממוקד: חברה יכולה להשתמש בשיווק מבוסס נתונים כדי ליצור קמפיינים פרסומיים ממוקדים. על ידי ניתוח נתוני לקוחות כגון נתונים דמוגרפיים, התנהגות גלישה והיסטוריית רכישות, החברה יכולה לזהות פלחי קהל ספציפיים בעלי סבירות גבוהה להתעניין במוצרים או בשירותים שלהם. לאחר מכן הם יכולים ליצור מודעות מותאמות אישית המותאמות להעדפות ולתחומי העניין של פלחים אלה. לדוגמה, קמעונאי בגדים מקוון יכול להשתמש בנתונים כדי למקד מודעות של מעילי חורף ללקוחות באזורים קרים יותר או לקדם בגדי ים ללקוחות באקלים חם יותר.

2. התאמה אישית של שיווק בדוא"ל: שיווק מבוסס נתונים יכול לשפר את האפקטיביות של קמפיינים שיווקיים בדוא"ל על ידי התאמה אישית של תוכן המבוסס על העדפות והתנהגויות של לקוחות. על ידי ניתוח נתונים כגון היסטוריית רכישות בעבר, מדדי מעורבות בדוא"ל ואינטראקציות באתר, חברה יכולה לשלוח קמפיינים אימייל מרקטינג עם המלצות מוצר מותאמות אישית, מבצעים מיוחדים או תוכן המתאים לתחומי העניין של כל לקוח. לדוגמה, חברת מסחר אלקטרוני יכולה לשלוח מייל מותאם אישית הכולל מוצרים מומלצים על סמך רכישות קודמות של הלקוח או היסטוריית הגלישה של הגולש.

3. אופטימיזציה של אתרים: חברות יכולות להשתמש בשיווק מבוסס נתונים כדי לשפר את האתר שלהן ואת חווית הלקוח הכוללת. על ידי ניתוח נתוני ניתוח אתרים, כולל דפוסי תנועה, מדדי מעורבות משתמשים ושיעורי המרה, החברה יכולה לזהות אזורים לשיפור וליישם שינויים כדי לשפר את השימושיות, להגדיל את ההמרות ולהפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה. לדוגמה, קמעונאי מקוון יכול לזהות ולטפל בנקודות כאב בתהליך התשלום, מה שמוביל לחוויית רכישה חלקה ויעילה יותר עבור הלקוחות.

רוצים להגיע לכלל לקוחותיכם? דברו איתנו לבניית אסטרטגיית שיווק דיגיטלית חכמה ומבוססת על נתונים!