fbpx

קידום ממומן בגוגל
לידים איכותיים כאן ועכשיו

Google ממומן
Search Bar

למה כולם מפרסמים בגוגל?

פרסום ממומן בגוגל הוא מנוע צמיחה לכל עסק. יש להסתכל עליו כמנוף פיננסי. ע"י ניהול קמפיין ממומן מכוון תוצאות ניתן לייצר הכנסות ורווחים בעלות סבירה ובאופן מיידי.

האם כל אחד יכול להיות מומחה לפרסום בגוגל?

התשובה זהה האם כל אחד יכול להיות נגר. תיאורטית כן. מעשית ממש לא. קודם כל שיווק זו התמחות ובמיוחד פרסום בגוגל או בכל רשת חברתית. 

יש המון אנשים שעושים קורסים במכללות ומחשיבים את עצמם כמקצוענים אבל האמת שחסר להם המון ידע , רקע בטכניקות בשיווק מתקדמות ובסוף רואים את זה נטו רק בתוצאות למרות המחיר הממש זול שהם מציעים.

 

עדיף למי שמשקיע מעל 4000 ש"ח בחודש בפרסום בגוגל לקחת חברה רצינית שיש לה את כל הפרמטרים הבאים:

1. סוכנות שהקמפיינרים שלה עברו הכשרות של גוגל כולל מבחנים בכל תחומי הידע : קמפייני חיפוש , קמפייני רשת התוכן , אפליקציות , שיווק במובייל וכדומה.

2. רזומה של הצלחות – כדאי לשבת ולראות את התוצאות של הסוכנות לאורך שנים. אחת האינדקיציות החזקות לכך היא לקוחות גדולים ומוכרים במשק או תקציבים מעל 100 אלף שקל ללקוח אחד. 

3. תוכנית העבודה שהם מציגים לכם בפגישה והאם אתם מאמינים ביכולת שלהם לבצע אותה בשלמות.

למה לבחור בנו כסוכנות פרסום ?

סוכנות שיווק דיגיטלית טומהוק עברה בהצלחה את כל המבחנים והיא נחשבת סוכנות פרטנר של גוגל (Google Partner)

כלומר סוכנות פרסום מהטובות בארץ.

סוכנות פרסום בגוגל

שיווק דיגיטלי מותאם לעסק שלך.

סוכנות פרסום טומהוק שיווק הינה סוכנות פרסום בוטיק. כלומר סוכנות המטפלת באופן שוטף בכל מכלול השיווק של העסק מא' ועד ת' , כאשר המבט הוא הוליסטי על כל הפעילות העסקית ולא רק ניהול קמפיינים.

 

במסגרת הפעילות שלנו נדרש להכיר ולהמקצע במספר רב של מיומנויות שונות – קופירייטינג, קריאייטיב, הפסיכולוגיה של השיווק,תכנות, עיצוב , תמחור ועוד. 

 

המכלול של כל הידע והמיומנויות האלו הוא שמבדיל בין מקדם סביר למקצוען אמיתי. את ההבדל רואים רק בתוצאות הקמפיין.

 

 

מורה נבוכים - מה זה פרסום בגוגל?

למעשה מדובר במכרז פתוח עם הצעות מחיר מטעם המפרסמים על מיקומים ברשת החיפוש של גוגל או באתרי התוכן שבהם ישנם אזורי פרסום של גוגל. כאשר הזוכה במכרז יופיע במיקום מסוים (אשר ידוע מראש ונשמר לפרסום עבור מודעות גוגל). מיקומו של הפרסום יקבע ע"פ תוצאת המכרז שמתרחשת בחלקיק השנייה ע"י חברת גוגל וזאת באמצעות אלגוריתם חכם ומתוחכם ביותר.

השאירו לנו פרטים בטופס צור קשר

וקבלו שיחת יעוץ אסטרטגי חינם!

מה כוללת רשת הפרסום של גוגל?

רשת הפרסום של גוגל מחולקת למספר רשתות פרסום שונות:

א. רשת החיפוש של גוגל והשותפים- הפרסום מתבצע ע"פ מילות מפתח המפעילות מודעות טקסט המוגבל מראש בכמות התווים (כותרת 30 תווים, תיאור 90 תווים) ופועל במיקום גיאוגרפי מסוים.

ב. רשת הדיספליי (GDN)- כאן הפרסום הוא פרסום של מודעות מסוג באנרים, סרטונים, GIFS, מודעות טקסט וסוגים נוספים, בעזרת טירגוט לפי קהל, כלומר, בהתאם התנהגות הגלישה של הגולש או על פי תחומי העניין שלו, אותו גולש יראה את המודעות הממומנות המיועדות אליו ספציפית.

ג. פלטפורמות ייעודיות של גוגל- כגון GMAIL או Youtube שנרכשה בעבר ע"י גוגל.

מודעת טקסט לדוגמא שמומחה פרסום בגוגל יכול לעשות עבורך:

מודעת גוגל אדס

הנה דוגמא למודעת גוגל שופינג (Google Shopping):

מודעות גוגל שופינג

מודעת באנר:

מודעת באנר רשת התוכן

מהם היתרונות לעסקים בבחירת פרסום ממומן בגוגל?

1. פרסום בגוגל הינו פרסום מהיר ומיידי. בקמפיינים הפשוטים ביותר אפשר להרים קמפיין שלם שיאושר באותו היום ויקבל פניות רלוונטיות מיידית. היתרון הגדול ביותר של המערכת היא הפשטות של ההפעלה והדיוק הגבוה שיש להתאמה של צרכי קהל המטרה.

2. משלמים לפי יעד קבוע מראש – אפשר לשלם לפי קליק בפועל,  חשיפה, תוצאה מבוקשת כמו למשל מחיר המרה מבוקש או אפילו לפי מיקום גיאוגרפי ספציפי. כל האפשרויות פתוחות לידי מומחה הפרסום שלכם והוא אחראי לבחור את האובייקט המתאים ביותר ללקוח לפי סוג קמפיין.

למידע נוסף בנושא שיטות הבידים (Beads on Google) השונות לחצו כאן.

3. ניתן לתזמן את הפרסום לכל זמן מתאים שרוצים בין אם לפי שעות, ימים, או תוספת ביד Bead לזמן מסויים וכן הלאה. לדוגמא, אם קהל היעד שלכם רלוונטי בשעות הערב, ניתן להפעיל את הקמפיים רק בשעות אלו, במידה והמוצר שאתם מוכרים מחופש בשעות הבוקר, הקמפיין יפורסם בשעות אלו. זאת על מנת לחסוך בעלויות מיותרות ולפעול להיות הכי מדוייק שניתן.

4. את תקציב הפרסום ניתן (ואף מומלץ) להגדיל או להקטין בהתאם לצורך. אין הגבלה לכמות השינויים החודשיים.

5. פרסום זה יעיל במיוחד ברשת החיפוש בו הלקוח הפוטנציאלי שלכם מחפש משהו מוגדר מראש, הפרסום עצמו מציג לגולש את כל נותני השירותים באותו תחום הרלוונטיים לחיפוש שלו.

6. יכולת למתג את עצמך בצורה מלאה היות ובעל המותג, כותב את המסר הפרסומי וזה אינו אלגוריתם של גוגל שבוחר בעצמו איזה טקסט מהאתר שלך יופיע על כל חיפוש.

7. אפשרויות רבות של פרסום: מודעות טקסט, מודעות תמונה, מודעות וידיאו ועוד, כלומר התאמה אישית של התוצאה לצורך.

8. חשיפה כמעט אינסופית. בפרסום ממומן במנוע החיפוש של גוגל קיימת חשיפה של בין 75%-90% למודעות של גוגל מבחינת כיסוי בזכות רשת השותפים והתוכן כמעט בכל מדינה. 

למי מתאימה פלטפורמת גוגל ממומן?

אפשרות הפרסום הממומן בגוגל יכולה להתאים כמעט לכל עסק. המפתח להצלחה בפרסםו ממומן הוא למעשה ההבנה שמדובר בעוד השקעה בנכס ובבנייה של ההתרחבות של העסק.

 

פרסום ממומן מתאים גם לכל מי שמבין שעל מנת להצליח בעסק, יש להשקיע כסף בשיווק ולקבל החזר השקעה גבוה יותר בתוצאות.

 

חשוב מאוד לעשות שיווק דיגיטלי חכם אצל סוכנות מקצועית בעלת ניסיון רב בתחום. היות ומדובר בהשקעה כספית לא קטנה, תרצו כמובן למקסם את ההשקעה שלכם ולכן רק מקצוען מומחה פרסום בגוגל שעובד בתחום 24/7 יכול לתת מענה מדויק לכל הצרכים.

 

נציג כעת מספר דוגמאות לסוגי עסקים המשקיעים אלפי שקלים בחודש כל השנה.

1. עסקים בעלי חנות אינטרנטית – איקומרס שרוצים להגדיל את כמות המכירות באתר.

 

2. עסקים בעלי שירותים כמו מקצועות חופשיים: עורכי דין, רואי חשבון, פסיכולגים, מאמנים עסקיים, יועצי מס, מורים פרטיים, עסקים בעלי סדנאות לקהל הרחב ועוד.

 

3. עסקים המעוניינים בכמות גדולה יותר של לידים לעסק. לדוגמא: סוכנויות רכב, מתווכי דירות.

 

4. עסקים שמוכרים מוצרים בחנויות פיזיות כמו חנות צילום.

 

5. חברות גדולות שמעוניינות במיתוג העסק כמו : Nike

 

6. חברות המעוניינות להגיע לקהלים חדשים שלא היו נגישים בעבר או נמצאים בחו"ל.

 

7. חברות מוצר המשיקות מוצר חדש או אפליקציה.

 

8. חברות B2B שרוצות לשווק לחברות אחרות את מוצר ה SAAS שלהן.

פרסום אורגני או פרסום ממומן בגוגל?

אנחנו בטומהוק שיווק תמיד ממליצים לעבוד בשני האפיקים במקביל, אך יחד עם זאת לא כל עסק יכול לעשות זאת בגלל משאבים מוגבלים של זמן, משאבים כספיים ותחרותיות. לכן על מנת לעזור לכם למצוא את הפיתרון המתאים ביותר לעסק שלכם, ניסחנו כמה כללי אצבע שיכולים לסייע לכם:

 

א. קידום אורגני לוקח מספר חודשים עד שרואים התחלה של תוצאות, ובתחומים התחרותיים ביותר, זה יכול לקחת גם כמה שנים. לכן אם ברצונכם לראות תוצאות מהירות ובמיוחד בעסקים חדשים שחייבים ללקוחות רבים ומהר – פרסום ממומן זוהי התשובה.

 

ב. קידום אורגני הנעשה בצורה מקצועית כמו בחברת טומהוק, הוא נכס לשנים רבות. ברגע שהאתר שלכם מגיע לעמוד הראשון בגוגל על מספר ביטויים רבים או על מספר  ביטויים מצומצם אבל שיש להם המון חיפושים, התנועה גדלה בצורה מטאורית ומשם מגיעים הלקוחות הכי איכותיים לעסק.

 

ג. קידום אורגני מושפע משינויים באלגוריתם של גוגל ולכן יש תנודות מידי פעם במיקומים היכולות להשפיע על העסק החי. מאידך החשבון הפרסומי מושפע יותר על מהאורגני, בהצעות המתחרים והתחרות הגוברת במחירי ההצעות המחיר.

 

ד. קידום אורגני הוא קידום יקר יותר, ולכן הוא מתאים לחברות בינוניות ומעלה שיכולות לשלם לכותבי תוכן מעולים, מקדמי אתרים ומתכנתים יקרים שישפרו את מהירות האתר. מנגד בקידום ממומן סף ההתחלה של כל המפרסמים הוא זהה והבדל נובע מציוני האיכות של החשבון.

פרסום בגוגל או פרסום בפייסבוק- מה עדיף?

1. גוגל היא בעיקרה רשת חיפוש. אנשים מגיעים אליה במטרה למצוא פתרונות לבעיות או צרכים קיימים. זהו בדרך כלל שלב יותר מתקדם בשרשרת ההמרה של לקוח בו הוא מחפש בצורה אקטיבית פתרון ספציפי לבעייה ספציפית. אנחנו קוראים לזה פרסום  PULL – בו מתאימים בין רצונות הגולש למותג. לכן רוב הפרסום בגוגל (או הכוח המרכזי של המערכת) הוא פרסום טקסטואלי. דמיינו שמישהו היה מקריא לכם את המודעה מבלי לראות אותה ואז תבינו אם כדאי לכם לפרסם בגוגל.

 

2. פייסבוק היא פלטפורמה שהיא קודם כל רשת חברתית. משמע אנשים עסוקים בדברים אחרים בפיד ואז רואים פרסומת. זהו פרסום PUSH – בו מוצג ללקוח פרסומת "אקראית" ברגע שהוא לא חיפש את המוצר. אך בואו נסתכל שוב על ההגדרות המסורתיות ונשבור כיוון קצת. בעקבות זאת שהפיקסל של פייסבוק נמצא במליוני אתרים ונותן דיווח על הרגלי הגלישה של היוזרים , פייסבוק יודעת היום "מה אנחנו מחפשים" ולא רק מטרגטת אנשים לפי מאפיינים דמוגרפיים. לחצו למידע מפורט בנושא פרסום בפייסבוק

 

אם אני אהיה בכמה אתרים של מכירת נעליים כמו אדידס או נייק אני אראה כעבור שעה-שעתיים איך הפיד שלי מתחיל להתמלא במודעות של מפרסמים שונים לנעליים למרות שלא חיפשתי בגוגל או הצהרתי על הרצון שלי בנעליים חדשות. לכן ההגדרות המסורתיות של PUSH ו- PULL קצת לא נכונות היום. אותו דבר יש לרשת גוגל עם המודעות של ה- DISCOVERY שלה.

 

3. פייסבוק היא רשת ויזואלית – הפיד של הגולש מלא בתמונות וסרטונים לכן במוצרים שהנראות חשובה כמו אופנה או תכשיטים היא תהיה הבחירה האופטימלית . לעומת זאת למוצרים כמו קניית כרטיסי טיסה לאירופה בה המחיר יותר חשוב מאשר כל דבר אחר, גוגל תהיה הזירה העיקרית.

 

4. חשיבות הקריאטיב במיוחד בפייסבוק היא עצומה . אפשר להגיד שהיא תהיה ההבדל בין הצלחה מטאורית או כישלון חרוץ. היות ופייסבוק יודע לזהות רצונות וצרכים של גולשים לפי הפעילות שלהם באתרים חיצוניים בזכות הפיקסל, הגולש הממוצע מקבל עשרות מודעות ממפרסמים שונים על אותו מוצר שהוא התעניין. כמעט כל מפרסם רלוונטי יציג מודעה לאותו גולש שגם אנחנו מטרגטים. אז איך ידע לבחור הגולש שלנו את המותג הנכון עבורו? רק קופי חזק, בשילוב של קריאטיב ויזואלי מושקע ונכון ייצרו הבדל חזק ביו מותגים שונים שיסתכם בסוף ברכישה של לקוח פוטנציאלי.

 

אם אתם רוצים לפרסם בפייסבוק – חייבים לשריין תקציב ראוי , לגרפיקה ולסרטונים באיכות גבוהה שייבדלו אתכם מן המתחרים. מי שלא מצליח לייצר בולטות משמעותית בפיד, באמצעות השקעה בקריאייטיב, פשוט הולך לאיבוד.

 

כמה באמת עולה קידום אתרים ממומן?

פרסום ממומן הוא פרסום בשיטת מכרז על מיקומים. ברשת החיפוש למשל המחיר מאוד משתנה לפי מילה ותחום עיסוק. 

השאלה הראשונה שאני שואל לקוחות – מה יותר חשוב לכם, כמה אתם משלמים על הפרסום לסוכנות שלכם או כמה אתם מצליחים לייצר מזה כהכנסות לעסק שלכם.

הרי ברור לכול שחלק מכם, יכולים לנסות לעשות פרסום בגוגל בצורה עצמאית בהצלחה חלקית ואז הוצאות הניהול שלכם יהיו אפס שקלים, אבל אם על אותו תקציב פרסום פרסומי אפשר לייצר XXXX יותר הכנסה, אז עדיף לכם לשכור שירותים של מקצוען.

בתור כלל אצבע – נגיד שאם תקציב הפרסום שלך נמוך מ-5000 ש"ח, כדאי לעשות זאת בצורה עצמאית ומעבר לזה כדאי להשתמש בידע של מומחה או סוכנות פרסום.

המחיר לפרסום חודשי משתנה בהתאם לגודל החברה, כמות הקמפיינים בפועל שרצים במקביל, זמן העבודה הנדרש והוצאות הקרייאטיב של הפרסום. 

בעבר המודל העיקרי היה אחוז מתקציב הפרסום והוא נע בין 15% -20% בסכומים קטנים ל-10% ומטה מזה בתקציבים של 100K ומעלה מזה.

כיום יש מודלים רבים לתמחור לקוח (עם הקמה או בלי הקמה) או עם התחייבות למספר חודשים או כרטיס פתוח, אך ההצעה שלנו היא לא להתפתות לחברות קטנות שמנהלות לקוחות קטנים, אלא לקחת סוכנות שאתם מכירים לפחות 2-3 לקוחות שלהם. 

אז איך מתחילים גוגל ממומן?

 

כמו כל דבר חשוב בחיים, לפני שמתחילים לרוץ, מתחילים בתכנון כל התהליך, גם ברמה האסטרטגית וגם ברמה הטקטית. 

נשאל את עצמנו כמה שאלות לגבי העסק שלנו ולגבי סביבת המתחרים.

1. מה היעד אליו אנחנו מכוונים בקמפיין? האם אנחנו רוצים לקבל איזשהו החזר השקעה מסוים על מכירות ישירות באתר שלנו (אתר איקומרס) או שאנחנו מכוונים לתנועה של גולשים שמבצעת רכישות בחנויות. אם אנחנו מספקים שירותים ישירים, נשאל מה התהליך הרגיל של ביצוע הזמנת שירות.

חייבים לפרוט את כל השלבים על הדף ולהבין כמה שווה לשלם על כל השלמת צעד כזה.

ניקח דוגמא. 

אם אנחנו בעלים של משרד לעריכת דין בתחום המשפחה, בעולמות של הסכמי גירושין ומשמורת ילדים. 

נשאל את עצמנו – מה התהליך האופייני לסגירת תיק ייצוג. נגלה כי לפני שנסגר תיק, יש נניח 10 טלפונים של מתעניינים בשירות שלנו, ומתוכם 4 פגישות פיזיות במשרד מתרחשות בפועל, לפני שהלקוח מחליט לשכור את שירותינו. אז לשם הדוגמא, נניח שתיק כזה של ייצוג לקוח משתלם לנו רק אם שיחה אחת למשרד תעלה לא יותר מ-50 ש"ח , פגישה תעלה לנו 125 ש"ח בממוצע וסגירת ייצוג תעלה לנו 600 ש"ח.

אז אם אנחנו רוצים 5 תיקים חדשים לייצוג כל חודש, נצטרך להשקיע 3000 ש"ח רק על הפרסום בגוגל. בנוסף, יש עלות זמן עבודה שצריך לקחות בחשבון של סוכנות פרסום או יועץ פרסומי מטעם החברה ולכן המחיר שנגבה מהלקוח יכיל את כל עלויות השיווק והפרסום + שכר עובד עורך דין + עלויות היקפיות של משרד וכו' + רווח שנרצה לגזור כדי לקיים את המשרד.

כפי שכבר הבנתם, הגענו לסכום של כמה אלפי שקלים של גבייה על תיק ייצוג הפשוט ביותר.

2. נשאל שאלות כמו מה היתרון היחסי שלי מול המתחרים? כמה מתחרים פוטנציאלים , גדולים או קטנים יש בקרבת האזור הגיאוגרפי שלי והאם אני יכול לשלם את אותו מחיר לקליק בגוגל כמוהם או שיש לי עוד עלויות נוספות. 

נניח ובדוגמא החדשה שלנו הגענו למסקנה מסעיף הקודם כי עלות לטלפון או ליד מתעניין שווה לנו 100 שח על כל אדם. אנחנו צריכים להבין שלא כל לקוח שמקליק על המודעה באמת מתקנוורט או מתקשר ולכן צריכים להניח בשמרנות מה אחוז ההמרה לדף הנחיתה שלנו לפעולה הרצויה. 

נניח מספר הגיוני הוא 10% מהקליקים מובילים לשיחת טלפון. אז העלות שלנו לקליק לא צריכה לעבור את ה-10 שקלים כדי שלא נחרוג מהעלות לשיחה המבוקשת.

3. עכשיו, נחפש מהי הדרך האופטימלית להגיע לעלות קליק, איכותי, שממיר באחוזים שאנחנו מעוניינים ונשלם עליו פחות מ-10 שקלים. האם זה קמפיין מסוג מודעות חיפוש לדף נחיתה, או קמפיין עם מודעות חייג והתקשר? אולי בכלל כדאי לנו לפרסם בזול יותר ברשת התוכן ולקבל המון קליקים זולים אף יותר אבל מתוכם יהיו מספיק טלפונים, שכל טלפון יעלה עד 100 שקלים. כפי שאתם רואים, יש המון שיקולים שצריך לקחת בחשבון לפני שמתחילים.

מבנה החשבונות בגוגל אדס

חשוב להבין מהו מבנה בסיסי של חשבון פרסומי בגוגל. הוא מורכב מקמפיינים שבתוכם יש אד גרופים ובתוך כל אד גרופ יש מילים ומודעות.

חשבון, ACCOUNT, הוא הרמה הכי גבוה בפלטפורמה הפרסומית. כלומר הוא בראש הפרמידה, שמתפצלת  לחלקים קטנים יותר שהם למעשה הקמפיינים הפרסומיים.

לכל קמפיין פרסומי אפשר להגדיר עשרות של הגדרות שונות, שמכילות את כל הפרטים הרלוונטיים על הקמפיין. לא נעבור על כל ההגדרות אבל נזכיר את החשובות ביותר:

1. מיקום – איפה המודעות שלנו יופיעו מבחינה גיאוגרפית.

2. שפה – באיזו שפה הן יופיעו בגוגל.

3. סוג – איזה סוג של קמפיין אנחנו רוצים. קמפיין חיפוש בגוגל, דיספליי, שופינג, קמפיין לטובת מיתוג וכדומה.

4. מי הקהל – גילאים, מצב אישי.

5. המרה בקמפיין – מהי ההמרה שאנחנו מחפשים ואיך נמדוד אותה.

6. אופן הגדרת הביד – שזוהי העלות לקליק או לחשיפה. האם זו תהיה הצעת מחיר שלנו או של המערכת של גוגל האוטומטית.

7. זמנים – מתי תופיע המודעה ולמי.

8. מכשירים – האם תופיע המודעה לניידים או לנייחים או לכולם. 

 

אלו הן ההגדות של קמפיין המרכזיות.

 

ברמה ההיררכית מתחת לקמפיינים יש את האד גרופים, שאלו הם קבוצות המילים של החשבון. יכולות להיות לנו עד 25,000 קבוצות מילים שונות, כאשר בכל קבוצת מילים אפשר לדחוף עשרות או מאות מילים שונות, עם התאמות מילים שונות.

 

הרמה הנמוכה יותר מתחת לקבוצות המילים, היא רמת המילה הבודדת שזה הביטוי שגורם למודעה להופיע או לא להופיע בכל מכירה פומבית. לכל מילה כזו אנחנו מצמידים הצעת מחיר להופעת המילה + סוג התאמה (מלאה, התאמה לביטוי, התאמה רחבה ).

 

הנה הסבר מהיר וקליל לסוגי התאמות הקיימים:

1. התאמה מדויקת – EXACT MATCH זו התאמה שתפעיל את המודעה רק אם המילה הזו, קיימת בחשבון בדיוק באותו סדר הופעת המילים, ולא הוספה או גריעה של מילים.

נניח אנחנו מטרגטים את המילה: [חנות ספורט] אז המודעה תופיע אם הגולש יחפש חנות ספורט, אבל המודעה לא תופיע אם יחפש חנות לבגדי ספורט, [חנות  ספורט בתל אביב] או אפילו לא תופיע אם יקיש [חנות ספורט ליד הבית].

במהלך השנים גוגל הוסיפה לצורת המילה המדויקת את צורות הרבים כמו חנויות ספורט או מילים שממש בעלות אותה משמעות, ואף את כל צורות טעויות הכתיב או קיצורי ראשי תיבות כדי להגדיל את החשיפה.

2. התאמה לביטוי – PHARASE, המודעה תופיע אם הביטוי עצמו שבטוח המרכאות קיים בשאילתה של החיפוש של הגולש לדוגמא "נעלי טניס" יופיעו כל הביטויים "נעלי טניס אדומות" , "מכירת נעלי טניס במבצע" נעלי ספורט לטניס וכדומה. החידוד שקרה במהלך השנים זה שגוגל מחפשת את הכוונה של המילים בין הסוגריים ולכן המודעה תופיע על כל ביטוי שיתן את אותם משמעויות.

3. התאמה רחבה – BROAD – כל ביטוי שהוא קרוב במשמעות או רלוונטי לביטוי שלנו. מילת החיפוש שקבענו לא חייבת להופיע בשאילתא של היוזר. לדוגמא כן נופיע על הביטוי מסעדת גורמה בחיפה אם אנחנו בחרנו להופיע על מסעדות יוקרתיות.

*** עד לא מזמן בביטויים של התאמה רחבה היא אפשר להוסיף את הסימן + , כדי לחייב לפחות מילה מסויימת שתופיע בשאילתת חיפוש אך היום השימוש בזה צומצם למצב שזה יעלם מהעולם בקרוב.

אחרי שהסברנו הכל, בואו נוודא שהכל ברור, על ידי תרשים מבנה חשבון קלאסי בגוגל.

מבנה חשבון בגוגל

פרסום בגוגל- איך לשפר את המדדים החשובים?

בואו נכיר אילו מדדים חשוב מאוד לשפר כדי להגיע לתוצאות משופרות. 

1. CTR- שיעור הקלקות הגולשים. כמה גולשים לחצו על המודעה מתוך אלו שצפו במודעה.

2. אחוז ההמרה – Conversion Rate – כמה המרות יש מתוך הקליקים שהגיעו לאתר. באחוזים מתוך 100%.

3. עלות סל הלקוח – רק באתרי שופינג

4. CPC- עלות לקליק. 

5. כמות ההמרות.

איך לשפר את אחוז ההקלקה CTR?

לא פשוט לתת תורה שלמה של כתיבה שיווקית בכמה מילים, אבל יש כמה מחקרים שניתחו איך להשיג תוצאות טובות יותר במדד ההקלקה.

הנה כמה עקרונות מנחים:

א. כותרת ברורה ומכילה את מילת המפתח או מילות מפתח שמחפש הגולש. חשוב מאוד שהכותרת תהיה מושכת, ברורה, המכילה פריט מידע חשוב לגולש.

ב. נסו בכותרת או בשורות המחץ לתת כמה שיותר יתרונות יחסיים או תועלות ללקוח. השתמשו בכמה כותרות שונות ונסו לגלות מהי הכותרת שעובדת הכי טוב. היום ניתן להעלות אפילו 10 כותרות שונות ולעשות להן רוטציה.

ג. התמקדו בפתרון שאתם מייצרים עבור הלקוח ורשמו את המודעה עבורו. ענו כל השאלות מדוע עליי לפנות אליכם או מה הפתרון שלכם יכול לשרת עבורי?

ד . נסו להבליט את העסק שלכם מעל המתחרים. במה אתם טובים יותר? האם יותר זולים? האם נותנים שירות מקיף יותר או מוצר איכותי יותר? האם זה כולל אחריות וכו'.

ה. התמקדו בכתיבת הכותרת – לפעמים זה החלק היחיד שקורא הגולש.

ו. הוסיפו סייטס לינקס לכל מודעה.

איך לשפר את אחוז ההמרה בדף הנחיתה בקידום ממומן?

א. נסו לשפר את מהירות טעינת דף הנחיתה. עמוד טוב במובייל מבחינת מהירות זה ציון מעל 80 וציון בנייח מעל 90 בכלי בדיקת המהירות של גוגל. 
 
ב. תנו כמה שיותר תועלות בדף הנחיתה והסירו מראש את השאלות של הגולשים, על ידי מתן תשובות מפורטות. לפעמים כדאי להוסיף חלק של Q&A אם יש המון שאלות על המוצר או השירות.
 
ג. הוסיפו המלצות לעסק או אודות השירות מלקוחות או בעלי עסק אחרים.
 
ד. תנו את הפרטים המלאים של שירות הלקוחות שלכם.
 
ה. הוסיפו סרטונים או דוגמאות על המוצרים או סרטונים המסבירים היטב על השירות שלכם.
 
ו. אם יש לכם הוכחות של הצלחה, מעין CASE STUDIES, שלבו אותם בדף הנחיתה.
 
ז. הוסיפו רשימת לקוחות מוכרים שמשתמשים בשירות שלכם.
 
ח . תנו מבצע או הטבה למי שמשתמש כבר השבוע בשירות שלכם. 
 
ט. הוסיפו מידע על הנסיון המקצועי של העסק או מידע על המוצר שאתם מוכרים מאתר צד שלישי.
 
י. המשיכו לשפר את האתר כל הזמן בעזרת A/B TESTING​.

מהו הביד המקסימלי שכדאי לשלם קידום ממומן באינטרנט?

כאשר אתם מנהלים קמפיין ידני ולא משתמשים במסגרת של הגדרת שיטת הביד באופן אוטומטי, עולה השאלה הלגיטימית, כמה כדאי לשלם במקסימום עבור מילת חיפוש ספציפית.

על מנת לענות על השאלה הזו, נצטרך לדעת כמה פריטי מידע חשובים. 

הראשון, מהו אחוז ההמרה של דף הנחיתה שלנו. כלומר על כל 100 קליקים בממוצע, כמה המרות יש לנו.

ככל שאחוז ההמרה יותר גבוה, ככה נוכל להרשות לעצמנו לשלם יותר, כי ההחזר שלנו על 100 קליקים גדל.

ניתן דוגמא.

אם אנחנו מוכרים חולצה ב-100 שקלים. והבאנו 100 לקוחות לאתר. מתוכם קנו 4 אנשים את החולצה, התמורה שלנו היא 400 ש"ח.

בהנחה ששילמנו 200 שח על פרסום, נשאר לנו רווח ביד של 200 שקלים. אם באותה דוגמא רק 2 אנשים היו קונים את החולצה התמורה הייתה רק 200 שח כמו העלות הראשונית של הפרסום בגוגל ולכן על מנת להרוויח משהו , היינו חייבים לשלם פחות מ-2 שקלים לקליק.

ועל מנת להרוויח 100 שקלים העלות לקליק הייתה צריכה לרדת בחצי!!!

נסתכל על דוגמא נוספת על מנת לתת לכם משוואה מתמטית.

הנתונים: יש לנו חנות לנעליים מיוחדות לספורטאים. כל נעל שאנחנו מוכרים עולה 1000 שח.

מכרנו על כל 100 גולשים שהגיעו לחנות – 4 זוגות נעליים.

לכן התמורה הייתה 4000 שח. עלות הנעליים ברכישה מהספק הייתה 1000 שח ל- 4 זוגות הנעליים.

מכירות- 4000 שח עלות המכר – 1000 שח. עלות פרסום – X

מכירות- עלות המכר = 3000 שח

3000/100 = 30 שח עלות המקסימלית ללא רווח.

אם רוצים נניח לקחת 2000 שח רווח מורידים זאת מהמשוואה מכירות- עלות המכר.

1000/100= 10 שח מקסימום עלות לקליק אם רוצים להרוויח 2000 שח על ה-100 גולשים שקנו 4 זוגות.

אם אחוז ההמרה משתפר פי 2 , נוכל להיות או יותר רווחיים פי 2 או להעלות את העלות לקליק שאנחנו מוכנים לשלם ועדיין לשמור על אותה רווחיות.

טעויות נפוצות קידום אתרים ממומן בגוגל?

ביד לא מתאים

בחירה לא נכונה בשיטת הצעת המחיר או הצעת מחיר למכירה הפומבית גבוהה מאד, תוביל לתשלום גבוהה מידי על קליק ספציפי. מפרסם חכם יוכל באותו תקציב נתון לקבל הרבה יותר קליקים וחשיפה לעסק שלך.

דפי נחיתה לא ממירים

2 טעויות פטאליות יכולות להיווצר. הראשונה דף נחיתה שלא מותאם או לא נכון לשאילתה של הגולש. הטעות הנפוצה השנייה היא דף נחיתה שלא ממיר מספיק טוב ממגוון סיבות, כמו : מהירות, CTA נכון וקופירייטינג.

A/B TESTING

יצירת כמה ורסיות של טקסטים למודעות השונות יוביל למציאת הגרסה האופטימלית ביותר, בעלת אחוזי ההמרה או החזר ההשקעה הטובים ביותר. יש לבדוק לפחות 5-8 כותרות שונות, ולפחות 4-5 תיאורים שונים במודעה וכמו כן מספר גרסאות שונות של תוספי מודעה.

תוספי מודעה

חוסר שימוש בתוספי מודעה, מצמצם את השטח הפרסומי שתופסת המודעה בדף התוצאות של גוגל. רואים בבירור בכל המחקרים של גוגל, שתוספים מעלים את אחוזי ההקלקה כל המודעות (CTR), מה שמוביל לירידה בעלות התשלום לקליק.

חוסר במדידת המרות

חוסר במדידה נכונה בכמות ההמרות לעומת כמות ההמרות בפועל או מדידה בכלל  גורמת לשיבושים בפרפורמנס. ללא מדידה נכונה אי אפשר להתקדם לכלים אוטומטיים של גוגל שעוזרים לשפר את התוצאות בצורה ניכרת.

שימוש לא נכון במילות שלילה

שימוש לא נכון ומספק במילות שלילה בחשבון יכול לגרום לבזבוז כסף מיותר ללא צורך. כמו כן הופעה על מילים לא קשורות יכולה להשפיע על ירידה ב-  CTR הכללי של הקמפיינים.

פרסום ממומן בגוגל או בכל מנוע חיפוש אחר זו אומנות המזכירה קצת רכיבה על אופניים. כן, כמעט כל ילד יכול לרכב על אופניים אך מעטים יהפכו זאת בבוא הימים למקצוע ויתחרו בטובים ביותר. נניח בטור דה פראנס.

כזו היא גם פלטפורמת הפרסום גוגל אדס (בעבר Google adwords) של גוגל. מכונת פרסום משומנת, קלה מאוד להפעלה, המתאימה כמעט לכל סוגי בעלי העסקים וזה למעשה היתרון הגדול שלה. כמו בקרב רוכבי האופניים המקצוענים, כך גם בפרסום ממוקד ויעיל יש הבדלי איכויות ניכרים בין מפרסמים.

ההבדלים בתוצאות הסופיות יכולים בהמשך לאותה אנלוגיה שלנו להתבטא במספר אספקטים קריטיים:

1. מחקר

להכיר את הסביבה התחרותית ככף ידך. אין הפתעות בדרך.

2. מיומנות

לדעת להתאים את סוג האובייקט של קמפיין ליעד שרוצים להשיג.

3. שיפורים טכנולוגיים

השגת תוצאות טובות יותר בפחות משאבים על ידי שיפור היכולות.

4. אימונים בלתי פוסקים

עריכת ניסיונות רבים (“טסטים“) בצורה מבוקרת ומתודולוגית לשיפור התוצאה.

5. בניית אסטרטגיה והבלטת היתרון היחסי שלך

לדעת מתי לתקוף חזק, מתי להעלות נוכחות דיגיטלית ומתי לשמור כוחות ולחכות לפריצה.

6. עבודה מול זמנים וייעדים

אופטימיזציה מלאה למדד העיקרי שלך.

7. אסקלסציה

עמידה באתגרים גדולים יותר כל פעם. שבירת שיאים.

אז כפי שראיתם  יש בפרסום בגוגל לא מעט "סודות" ופרקטיקות שחובה לשלוט בהן. לדוגמא, קידום ופרסום בגוגל בנישה תחרותית עם מספר מצומצם של מילות מפתח, שונה בתכלית מפרסום בגוגל בנישה תחרותית של עשרות אלפי מילות מפתח שמקבלות קליקים כל חודש.

החוכמה היא לדעת איפה לשים את הדגש ובמיוחד איך להדגיש את היתרון היחסי של המותג ככה שיותר לקוחות פוטנציאלים יקליקו על המודעה (מטרה ראשונה היא תמיד שיפור ה- CTR) ומשם שימשיכו עד ביצוע ההמרה שאנחנו מעוניינים.

על מנת להשיג את המטרה הנכספת – המרה – אנחנו חייבים לבנות דפי נחיתה מהירים מאוד, עשירים בתוכן בעל ערך ורציונל, הכתובים בצורה שיווקית נכונה, כך שיותר אנשים שנחשפים לפרסום שלנו יהיו לקוחות משלמים.

ההשקעה בטיוב ושיפור אחוזי ההמרה היא תמיד סופר משתלמת ויכולה לחסוך לכם אלפי שקלים כל שנה. אם אתם לא מצליחים לעבור את 2.5% המרה לאתר איקומרס או 15% הרשמה לשירותים שלכם. עצרו הכל ובואו לשפר איתנו את דפי המכירה.

החידושים האחרונים בגוגל אדס שאתם פשוט חייבים להכיר!

1. קמפיין דיסקברי – קמפיין שמטרתו למצוא עוד פרוספקטים – אנשים שיכולים להיות לקוחות פוטנציאליים ונמצאים בשלב החקירה או יכולים להיות מוכנים להזדמנויות.

2. קמפיינים ברשת התוכן עם שילוב של Custom intent

3. קמפיינים עם תוספי תמונה ב- Site extention

4. קמפיינים חכמים -SMART ב- גוגל שופינג או ברשת התוכן.

5. רימרקטינג דינאמי.

6. קמפיין MAX CONVERSION

אז אחרי שלמדנו לרכב אל היעד, הגיע הזמן לדעת לטוס.
גוגל הוא עולם ומלואו המשפיע על כלל האינטראקציות של הגולש עם המותג והשאלה אם הוא ירכוש או יתעניין במוצר.
אנחנו יודעים לגבור על התחרותיות בה ולנצח!