בתחילת חודש נובמבר 2021, הוציאה גוגל החוצה לשימוש של כל המפרסמים שיטת בידינג חדשה שנבדקה במהלך השנה שקדמה לפרסום את קמפיין פרפורמנס מקס ובו חשפה גוגל שיפור של 13% בכמות ההמרות בגרסת הבטא של הקמפיין הנ"ל. במאמר זה נסקור את השיטה החדשה ונספר קצת מהניסיון שלנו בנושא.
אז מה זה PERFORMANCE MAX?
פרפורמנס מקס זה הדור החדש של הקמפיינים בגוגל מבוססי למידת מכונה . כלומר קמפיינים אוטומטיים, ללא מגע אדם בקביעת הטרגוט או בקביעת העלות לקליק. קמפיינים אלו רצים במגוון רחב של רשתות חיפוש ותוכן כמו : YouTube, Display, Search, Discover, Gmail and Google Maps.
בקיצור נמרץ כפי שעיניכם רואות קמפייני PERFORMANCE MAX רצים ופעילים ברוב הנכסים של גוגל באונליין. כלומר זוהי המשך הגמה של גוגל לשפר תוצאות של פרסום בדיגיטל על ידי שימוש בטכנולוגיות האדירות שלה לשיפור ביצועים על ידי למידת מכונה.
זהו חלק מתהליך האבולוציוני של פרסום בגוגל. אם בתחילת דרכה גוגל התמקדה רק ברשת החיפוש עם מודעות טקסט, שהביאו ללקוחות שלה תוצאות מאוד יציבות, אבל הן היו מוגבלות בכמות המפרסמים (שטח הנדל"ן הפרסומי מוגבל מראש) ,כעת בגוגל מאפשרים לכם להציג את המודעות שלכם לכל איש או אישה בכל הרשתות של גוגל , ללא קשר אם חיפש את המוצר או השירות שלכם.
גוגל רוצה להוביל בכל עולם הפרסום , ולכן היא מבינה שהיא צריכה גם להציע בצורה יזומה הצעות מכר ולא רק לחכות שיעלה הביקוש מתוך הקהל. זהו מעבר משיווק של PUSH לשיווק PULL. שיווק של הזדמנויות שיכולות לעניין אותך.
מה אומרים מומחי הפרסום?
הפרסום בעזרת קמפיין MAX PERFORMANCE מאוד מושפע מהאובייקטים שאליהם מבוצעת האופטימיזציה . אם הוגדרו איוונטים בצורה נכונה , ויש תדירות קבועה וגבוהה של הצטברות המרות לאורך מספר רב של ימים , המערכת תוכל להשתמש ולהעזר בביצועים ההיסטורים ולהביא תוצאות משופרות.
ואילו במקרה ההפוך , בקמפיינים ללא מדידת המרות מדויקת , או ללא מספר מספק של המרות בחודש (מעל 50 המרות) הביצועים יהיו פחות טובים ולכן לא מומלץ להשתמש בקמפיין מסוג זה.
עוד נקודה שמאוד חשוב להכיר זה , קמפיינים מסוג מקס פרפורמנס , צריכים יותר זמן מהרגיל , גם בשביל להניע ולקבל חשיפות וגם כדי לשפר ביצועים. יש מוסכמה בקרב נציגי גוגל , שב-6 שבועות הראשונים של הקמפיין , כדי לא לגעת בקמפיין יתר על המידה ולתת לו לרוץ כדי לצבור דאטה.
היתרונות של PERFORMANCE MAX
1. המפרסם מקבל נתח שוק וחשיפה עצומים בהשוואה רק לקמפיני חיפוש.
2. יש אפשרות לפרסם בכל פורמטי המודעה השונים : מודעת טקסט , תמונה או וידיאו.
3. מעבר מידע חלק בין כל סוגי הקמפיינים ומציאת מקומות לפרסום זולים שהמערכת מוצאת.
החסרונות של PERFORMANCE MAX
1. המפרסם מקבל פחות שקיפות בדוחות על מיקום המודעות, בידים מדוייקים לכל מילה ומה עבד יותר טוב.
2. לא עובד טוב בקמפיינים מעוטי תקציב או קצרי מועד.
3. זמן האישור של המודעות הוא ארוך מהרגיל. כמעט 24-48 שעות.
איך מקימים קמפיין PERFORMANCE MAX
1. פותחים קמפיין חדש ובמקום לבחור אובייקט , בוחרים קמפיין ללא אובייקט מטרה.
2. לאחר מכן בוחרים בסוג הקמפיין בקמפיין מסוג PERFORMANCE MAX
3. בוחרים בסוג ההמרות שאנחנו רוצים לאפטם את הקמפיין לפיו.
4. בחר שם לקמפיין המבוקש.
5. בחר תקציב יומי ומחיר להמרה.
6. בחר את הלוקיישנים.
תגובות: