fbpx

בלוג

לינקדאין היינה כבר שנים הרשת המקצועית -העסקית הנחשבת ביותר בעולם. 

פעילים בה מעל 850 מיליון פרופילים – אישיים של עובדים מקצועיים בכל רמות התעסוקה (מעובד ללא ניסיון מקצועי עד מנהלי חברות ענק) ובכל מגזרי התעסוקה.

בישראל , מגזרים רבים מדי עדיין אינם פעילים בלינקדאין ברמה התואמת למגזר שלהם בחו"ל , היות ובהתחלה הרשת תויגה כרשת חברתית למועדון הסגור של ההייטק הישראלי. אך בעולם תראו מיליוני פרופילים מקצועיים של רופאים, עורכי דין, יזמים , אנשי פיננסים שפחות פעילים בישראל.

היום נעסוק בעיקר איך שימוש נכון יכול בפרסום בלינקדאין או בשימוש חינמי בלינקדאין יכול לסייע לכם להשיג את המשרה המבוקשת. שנתחיל?

 

נזכיר כמה דברים חשובים. הטון של הדיבור ברשת של לינקדאין הוא טון עסקי גרידא. בניגוד לפייסבוק בה מועלים בפיד האישי , כל מיני פוסטים אישיים , תמונות מהחיים והגיגים על העולם , כאן המסר הוא ברור. מה שלא מקצועי – לא מתקבל בעין יפה. לכן גם התמונה של הפרופיל האישי , צריכה להיות תמונה ברורה של הפנים שלכם , ועדיף בלבוש מכובד כמו ביציאה לעבודה.

 

לינקדאין היא כמו מראה של סך הקשרים המקצועיים של אדם. ככל שפרופיל מקושר ליותר אנשי מפתח בתחום , ככה תגדל הסבירות להגיע לקשרים (CONNECTIONS) בחברות שמחפשות כעת לגייס. מחקרים של לינקדאין מראים שמעל 30% מהמשרות היום בשוק ההייטק , אינן יוצאות לפרסום מחוץ לגבולות לינקדאין  היות וחברות תמיד יעדיפו להעסיק מועמדים שמישהו כבר מכיר אותם (שיטת חבר מביא חבר) ויודע לתת חוות דעת ממקור ראשון על ביצועיהם.

 

לכך אנחנו יכולים להוסיף גם את תיאורית "האדם הקטן" של מילגרם , שטען שאפשר להגיע לכל אדם אחר  בעולם , על ידי חיבור כל אילני הקשרים העסקיים של 5 אנשים נוספים בעולם. 

 

למעשה, לינקדאין מאפשרת לנו לבצע נטוורקינג עסקי ברמה המדויקת והאיכותית ביותר. לא רק שניתן לאתר ישירות את מקבל ההחלטות בארגון אותו בחרתם לטרגט, אלא ניתן גם לראות את הדרך להגיע אליו –על ידי האנשים המשותפים בינכם או הקשרים המחברים ביניהם.

השיטות הבדוקות להגעה למקומות הנכונים

היום במדריך זה , נתמקד בכמה שיטות ממוקדות שהוכיחו סיכוי הצלחה גבוהים בקרב מועמדים.

1 . התאמות ושיפורים בפרופיל האישי

2. איתור אנשי מפתח בארגונים וצירוף אנשי גיוס לנטוורקינג.

3. פעילות בקבוצות של לינקדאין.

4. חיפוש אקטיבי דרך מנגנון החיפוש של לינקדאין.

הפרופיל האישי

בואו נעשה ניסוי. תקישו את השם שלכם בגוגל. לעתים קרובות בעמודים הראשונים בגוגל , יופיע גם הפרופיל המקצועי שלכם בלינקדאין. נגלה לכם סוד קטן זה גם מה המעסיקים הפוטנציאליים יעשו על מנת לראות את כל האזכורים עליכם ברשת. שימו לב שבניגוד לשאר התוצאות בעמוד הראשון, התוצאה של לינקדאין מציגה את תחום העיסוק ואת הכישורים באופן בו אתם בוחרים להציג אותם ולכם זה חשוב לערוך את השדות הללו בקפידה.

 

רוב מנהלי משאבי האנוש יגיעו אליכם בלינקדאין או מחיפוש של בעל מקצוע מסוים (לדוגמא איש DBA) או דרך קשרים חברתיים שלהם שמתחברים לרשת שלכם.

על מנת שהשם שלכם יופיע בעמוד הראשון על מילת מפתח של התחום שלכם חשוב לדעת שלינקדאין מדרגת את תוצאות החיפוש לפי רלוונטיות לתחום המחופש ולפי קשרים בנטוורק של המחפש. זאת אומרת שאם חיפשתי "מנהל אבטחת מידע", יוצגו לי אנשים עם כישורים הרלוונטיים לתחום אבטחת המידע ורק כאלה שנמצאים ברשת הקשרים שלי בלינקדאין – אלה שקשורים אליי ישירות, במרחק אדם אחד ממני (2nd ) או במרחק שני אנשים מקשרים בינינו )3rd.

 

המסקנה פה היא כפולה .

 

עליכם גם להגדיל את הרשת של הקשרים העסקיים שלכם (על מנת שיווצר חיבורי 2nd עם המגייסים) וגם להתמקד בכתיבת הפרופיל במילות הבאזז המקצועיות הספציפיות לעיסוק שלכם. פעמים רבות ראיתי פרופיל של אנשי שיווק שמתעסקים בקידום ממומן שלא מופיעה בהם המילה PPC וזה ממש פספוס.

איך להגדיל את רשימת החברים בלינקדאין? 

א. סנכרנו את כל אנשי הקשר מתוכנת הדוא"ל בה אתם משתמשים. פעולה זו תגדיל את הרשת החברתית שלכם בעשרות עד מאות אנשים בתוך שבוע.

 

 בלחיצת כפתור, לינקדאין תשלח מייל  לכל האנשים שאי פעם היו איתכם בקשר בדוא"ל עם הזמנת התחברות ישירה לרשת שלכם בלינקדאין.  אמנם לינקדאין מגבילה אתכם בכמות של עד  30,000 איש קשרים מדרגה ראשונה אז יכול להיות שתרצו לסנן את הרשימה לפני השליחה ,אך אם אין לכם יותר מכמה אלפים , אין סיבה לא להעלות את כולם ללינקדאין שלכם. 

 

לסיכום

לינקדאין היא פלטפורמה חינמית איכותית שמאפשרת לנהל קריירה בצורה יעילה ומקצועית. באמצעות בניית פרופיל נכון, ניתן ליצור רשת של קשרים עסקיים בקלות רבה יותר מאשר במקומות אחרים. המשתמשים יכולים להיחשף לחומרים מקצועיים, ללמוד, לדייק את הקריירה ולבצע שיתופי פעולה. מנכ"לים בכירים ומנהלי חברות ענק נמצאים בלינקדאין דבר שיכול לפתוח דלתות רבות והזדמנויות אינסופיות.


באמצעות פרסום בלינקדאין יכול כל משתמש לחשוף את הפרופיל שלו לקהל של מגייסים, מנהלים או כל יעד רלוונטי אחר וכך למתג את עצמו כמומחה בתחומו ולהגיע להזדמנויות עסקיות חדשות.

תגובות: