fbpx

בלוג

2022-851-315


כיום קל מאוד לבצע רכישות באינטרנט בכמה לחיצות דרך הסמארטפון.  כבר לפני שנת 2020 רכישות אונליין היו במגמת עלייה ומגפת הקורונה רק דחפה את צמיחת המסחר האלקטרוני עם מחזור מכירות שנתי אסטרונומי. בעוד שהחנויות הפיזיות לא נעלמו מהעולם, עדיין צרכנים מעדיפים יותר אפשרויות בחירה ויותר נוחות ברכישה ולכן בוחרים בקניות אונליין. חשוב להתעדכן במגמות החדשות בתחום המסחר האלקטרוני מכיוון שההתנהגות הצרכנית מתפתחת כל הזמן והחנויות מתפתחות בהתאם. לפניכם 4 טרנדים חדשניים בתחום האיקומרס שלדעתי הולכים להיכנס לתודעה של כולנו בשנת 2022.

1. Social Commerce - מסחר ברשתות חברתיות

Social Commerce (איקומרס ברשתות חברתיות) הוא כאשר אתם רוכשים מוצר או שירות ישירות מפלטפורמה של מדיה חברתית. עם כל צמיחת המשפיענים ברשתות החברתיות בשנים האחרונות, הצעד הבא הטבעי בצמיחת הפלטפורמות הוא האפשרות לרכישה ישירה בפלטפורמה ללא יציאה לאתר חיצוני מה שיעזור לחברות, עסקים ומשפיענים להגדיל הכנסות. למה לגרום למישהו לעזוב את הפלטפורמה ולהוסיף עוד שלב במסע שהלקוח עובר כשאפשר לסלוק אותו ישירות תוך כדי הגלילה שלו ברשת החברתית המועדפת עליו.

הוספה לסל

מה סושיאל קומרס בעצם בא לפתור?

 

כאשר הצרכנים לומדים על מותגים ועסקים דרך הרשתות החברתיות הדפים העסקיים, הגיוני מאוד עבורם לרכוש פריטים דרך הפלטפורמה. במסע של לקוח מדובר בשלב אחד פחות ובמעבר לאתר חיצוני עבור רכישה הרבה דברים יכולים לעצור את הלקוח בדרך ולכן קטנים הסיכויים לנטוש את העגלה ברכישה דרך הרשת החברתית.

 

איך להתחיל למכור דרך הרשתות החברתיות?

 

הפלטפורמות שמציעות כרגע אפשרות של מסחר הן פייסבוק, אינסטגרם, פינטרסט ו-WeChat. כהשפלטפורמות טיקטוק, יוטיוב וטוויטר כבר הודיעו שהן בדרך להוסיף את האפשרות גם בפלטפורמה שלהן. יש אפשרות של לאינטגרציה של אתרי איקומרס לרשתות החברתיות כדי לייבא את המוצרים לרשת החברתית. האפשרות למכור ברשתות החברתיות קיימת במספר מוגבל של מדינות ובישראל ניתן רק לשים תיוג על המוצר שמעביר את הגולש ישירות לאתר לרכישה, אבל החלק המרכזי שבו ניתן לבצע סליקות בתוך הפלטפורמה עדיין לא הגיע לישראל.

 

2. Augmented Reality (AR) Commerce - מסחר ב-3D

Commerce (מסחר בתלת מימד) משתמש בטכניקה של תלת מימד כדי לעזור לגולשים לנסות מוצרים או לחוות את תהליך הקנייה לפני ביצוע הרכישה באינטרנט. טכנולוגייה ה-AR יכולה לעזור ללקוחות בהרבה מאוד סיטואציות רכישה של מוצרים שאנחנו רוצים לוודא שיתאימו לנו. למשל: מסגרת משקפיים, הצבת רהיט בחדר לראות אם הוא יתאים, מריחת מוצרי איפור כדי לראות אם מתאים לעור ועוד.

 

מה מסחר בתלת מימד בא לפתור?

 

מסחר ב-AR עוזר למותגים ללקוחות שלא מוצאים את הזמן ללכת לחנות או שאין חנות באיזור שלהם. בטכנולוגיה זו, לקוחות יכולים לצפות בתצוגה מקדימה של מוצרים ושל חווית הרכישה הכללית גם בלי לרכוש, מה שהופך את החלטת הרכישה שלהם לחכמה הרבה יותר. טכנולוגיית AR גם מאפשרת לצרכנים "לעשות סיבוב בחנות" בזמן שלהם, מה מצמצם הוצאות למותגים ועסקים.

 

איך להתחיל למכור עם טכנולוגיית AR?

 

ניתן להשתמש בטכנולוגיית AR בפייסבוק ובאינסטגרם באפשרות Spark AR Studio. גם מפתחים וגם יוצרים יכולים ליצור אפקטים וחווית קנייה משלהם. ניתן להשתמש ב-Spark AR גם בלי לדעת קוד אך כדי ליצור אלמנטים מורכבים חשוב להכיר את הכלי. בנוסף, הכלי Spark AR Studio מגיע עם הדרכות ומדריכים שיעזרו לכם להשתמש בו בצורה טובה יותר.

3. LiveStream Shopping - רכישות בלייב

LiveStream Shopping (ביצוע רכישה במוד לייב) הוא שילוב של מסחר חברתי וסטרימינג בשידור חי. שימוש בקהל זמין בלייב שמתבצע על ידי משפיענים ומותגים כדי להדגיש מוצרים ושירותים במהלך שידור חי. במהלך השידור, הצרכנים יכולים ליצור אינטראקציה זה עם זה בעזרת צ'אט ולרכוש את המוצרים במהלך השידור. החוויה דומה לאופן שבו אתם מגיעים לחנות ונציג מכירות מלווה אתכם יד ביד בתהליך הרכישה.

 

מה האפשרות של רכישות בלייב באה לפתור?

 

קניות בשידור חי עוזרות להדגים ללקוח את המוצר או השירות מבלי שיגיע לחנות פיזית. הצ'אט שמתלווה לשידור מאפשר ללקוחות הפוטנציאליים לשאול שאלות בזמן אמת בדומה למה שקורה בחנות פיזית. רכישות דרך סטרימינג עוזר למותגים לייצר עבור הלקוחות שלהם חווית קנייה אינטימית ואותנטית כשהם באזור הנוחות שלהם בבית.

 

איך להתחיל למכור ב-Live Streaming?

 

קניות בשידור חי זמינות במספר פלטפורמות ייעודיות לסטרימינג. בפייסבוק לייב, אינסטגרם לייב, טיקטוק ופינטרסט משלבים את הרכישות בשידור חי יחד עם ה-Social Commerce שלאט לאט מוטמע ברשתות החברתיות הללו. אפשרות לרכישה בשידור חי תיכנס גם פלטפורמות של מסחר לאקטרוני כמו אמאזון, איביי, שופיפיי  ועוד.

4. Conversational Commerce - ביצוע רכישות באמצעות צא'ט בוט אינטראקטיבי

Conversational Commerce הוא מכירה של מוצרים ושירותים ללקוחות באמצעות פלטפורמת צ'אט או הודעות. המטרה היא לתת מענה ללקוחות דרך ה-Messanger ברשתות החברתיות דרך בוט שנותן מענה מותאם אישית בשאלות על מוצרים ועל תהליך הרכישה באופן כללי מבלי לעזוב את הפלטפורמה בה אתם נמצאים. מסחר דרך צ'אטבוט שואף להיות אינטראקטיבי מותאם אישית לכל לקוח ושאלותיו.

מה אפשרות רכישה דרך צ'אטבוט באה לפתור?

 

מסחר אינטראקטיבי דרך צ'אטבוט עוזר להתאים חווית רכישה אישית לצרכנים, בונה אמון בין המותג ללקוח ומציעה חווית קנייה מדויקת ללקוח. צ'אט בוט אינטראקטיבי מותאם לצרכי הלקוחות זמין 24/7 לתת מענה מה שמגדיל משמעותית את אחוז ההמרה.

 

איך להתחיל למכור עם צ'אטבוט?

 

כדי להתחיל למכור בצורה אוטומטית עם צ'אט בוט חשוב להכיר את קהל היעד שלכם ואת השאלות שהם שואלים בתהליך רכישה. צ'אט בוט נבנה על בסיס דאטה קיימת ועל בסיס תהליכי שיחה שכבר המותג ביצע בעבר בצורה ידנית של לקוח עם נציג מכירות. יש מספר כלים לייצור צ'אט בוט מותאם אישית עבור העסק שלכם וניתן גם לפתח אחד עם מתכנת בעלות מעט גבוהה יותר.

לסיכום

 

יש מספר מגמות חדשות במסחר אלקטרוני שכדאי לשים עליהם עין לשנה הקרובה. טכנולוגיות חדשות מפותחות כדי להבטיח מסע לקוח חלק יותר וחווית מותג טובה יותר. סושיאל קומרס, מסחר ב-AR, רכישות בלייב ומסחר דרך צ'אט בוט אינטראקטיבי הן מגמות באיקומרס שנכנסו לתודעה בשביל לשפר את חווית הרכישה של הלקוח ואני מאמין שעם השנים אנחנו נמשיך לראות מגמות חדשות באיקומרס שישפרו את חווית רכישה של גולשים באינטרנט.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה ניהול קמפיין בפייסבוק, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: Amazon Web Service, DigitalOcean, Google Cloud, Linode ועוד.

אור פיאלקוב

תגובות: