fbpx

בלוג

בעלי עסקים רבים, שיש להם לא מעט ניסיון עסקי , שואלים ברשת (בדרך כלל בפייסבוק או בגוגל) , על המלצות לחברות פרסום טובות , עם תוצאות מוכחות, היות והניסיון שלהם עד היום לא היה מוצלח. זו אכן שאלה טובה. אך היא לא שונה בהרבה מכל שאלה אחרת של איך לבחור רופא מומחה לניתוח או איזה מאמן אישי -עסקי מומלץ

הבסיס של כל השאלות הללו הוא זהה. בעל העסק הוא לא מומחה עולמי בשיווק ומה שמעניין אותו בעיקר זה הצד של פיתוח העסק ופחות איך שיווק דיגיטלי פועל היום. מה גם ש-שיווק משתנה מאוד במהלך השנים , בעקבו הטכנולוגיה ואיפה שמרוכזים היום הגולשים.

אז איך כן לבחור. ניתן לכם כמה כללי אצבע לסינון הראשוני של עשרות הפניות שהתקבלו כדי שתוכלו להישאר ביד עם 2-3 הצעות בלבד שהן סופר רלוונטיות.

1. ביחרו סוכנות פרסום דיגיטלית שיש לה ניסיון מקצועי רב – לפחות 10 שנים. בבחירה של סוכנות פרסום עם וותק , אתם יודעים בוודאות שהסוכנות הזו , הצליחה במהלך תקופה מספיק ארוכה להביא תוצאות למספיק לקוחות ולכן היא קיימת ולא נעלמה.

 

2. חשוב להכיר את הבעלים שייסדו את הסוכנות. אל תתביישו לשאול מה הרזומה שלהם, אצל מי עבדו, איפה הם משתלמים לצבירת ידע חדש וכל שאלה מקצועית שתראו לנכון. אפשר בקלות בשיחה של 10 דקות להבין , אם יש חיבור בין אישי ביניכם והסוכנות והאם אתם רואים את הבעיות השיווקיות בצורה זהה. כך יקל עליכם להתוות ביחד את המטרות והיעדים.

 

3. בחנו היטב , את קהל הלקוחות של הסוכנות. כמה מתוך הלקוחות הללו , אתם בכלל מכירים? אם הסוכנות עובדת עם לקוחות בינוניים – גדולים , יש לצפות שתכירו לפחות 20% מן הברנדים.

לעומת זאת עם ההתמחות של הסוכנות היא עבודה עם לקוחות קטנים בתקציבים קטנים , יכול להיות שמידת ההתאמה ביניכם היא לא גבוהה. ולהיפך.

 

4. הצבת יעדים – האם בסוף פגישות היכרות ההדדית ביניכם , יש כעת מטרות ברורות ואתם מבינים איך תוכלו להשיג את המטרות? 

האם המשרד יודע להציב מטרות ריאליות מצד אחד אך שאפתניות מהצד השני. 

5. יעדים ומטרות – האם המשרד פרסום שאתם שוקלים להעסיק , עומד ביעדים העסקיים של הלקוחות שלו? האם לקוחות שלו יכולים להעיד על ההחזר על ההשקעה?

6. טכנולוגיה ומקצועיות: במה המשרד הזה שונה משאר המשרדים? האם יש לו איזשהו יתרון יחסי או שהוא עוד משרד שעושה דברים דומים לשאר. הקפידו לשחזר את השיחה שלכם עם הבעלים, ושימו לב , על איזה יכולות שיווקיות הוצגו בדוגמאות שעלו בשיחה. איפה הם טובים? בקריאטיב? באנליזה? בבניית האסטרטגיה או בניהול שוטף של הקמפיינים.

7.חוזה והצעת מכר. חברות שיודעות להביא את התפוקה שלשמה הן נשכרו על ידך , בדרך כלל לא מחזיקות חוזה משפטי דרקוני בעל עשרות עמודים. מטרת החוזה הינה למסגר את ההבנות בין 2 הצדדים ולא על מנת ל "העביר את האחריות לצד השני".  חוזה אמור להיות סטנדרטי , שקוף וברור לכול על מנת שלא יהיה מייגע לקריאה.

8. התחייבות או תחזית – חשוב מאוד שנותן השירות ייתן את המדדים שלו לקראת הפעילות ויגדיר בשפה ברורה מהי עמידה ביעד, מהי הצלחה , מהי תוצאה בינונית ומה מבחינתו זה כישלון. 

חברה עסקית שלא יודעת להודות בטעויות או אי עמידה ביעדים , היא חברה כל ההתנהלות מולה נדונה מראש לכישלון. שקיפות ואמינות צריכה להיות מעל לכל. 

שיהיה לכם בהצלחה בבחירת הסוכנות הדיגיטלית המתאימה לכם ביותר.

תגובות: