fbpx

בלוג

פייסבוק שוב החליטה לגוון לנו אנשי המרקטינג את החיים במעבר שלה ל- ODAX , שזה המקום שבו אנחנו בוחרים את סוג הקמפיין שלנו (אולי הדבר הכי חשוב שיש בבחירה בממשק). 

בפוסט הזה אנחנו נסביר היטב , מה המשמעות של השינוי של פיסבוק , למה היא עבדה קשה להוציא אותו לפועל ולמה חשוב מאוד ליישם כמה שינויים כבר עכשיו בחשבונות המודעות שלכם.

קצת אנגלית – ODAX – באה מראשי תיבות של OUTCOME DRIVEN AD EXPERIENCES

אם נוריד את זה לרמת עברית בסיסית ולא בתרגום של מילה במילה , אז זה הדרך של פייסבוק לפשט תהליכי בחירה של האובייקטיב (סוג הקמפיין) בממשק , מתצורה של 11 אפשרויות ב-3 קטגוריות שונות (הישן ) לממשק ODAX החדש.

אז ככה נראה הממשק שלכם עד היום….

facebook odax

ובקרוב מאוד הוא יקראה קצת ODAX 

אז על מה חגיגה פה , אתם שואלים ולמה אתה טורח לכתוב פוסט על עיצוב ?!!@! 

אז זהו שלא. זה לא רק עיצוב , זה נקודת שינוי בדרך שפייסבוק משפרת את האלגוריתמים שלה בהבחנה יותר מדויקת בין הניואנסים השונים של כל סוג "המרה " נניח בין השארת ליד לבין רכישה באתר. אם נניח לשם הדוגמא שפייסבוק מתרכזת המון , אולי 70% מהמאצים שלה לפחות , לזהות את העדפות של הגולשים בפייסבוק על פי ההתנהגות שלהם באתרים אחרים או העדפות של היוזרים בפרופיל האישי (על מה הפ מסתכלים , את מי הם אוהבים , על מה הם מדברים או משתפים וכו') , אז פה פייסבוק מכוונת את הפנס ל- OUTCOME שזה סוג הפעולה המבוקשת ושואלת המון שאלות על התנהגות גולשים שמבצעים את אותה תוצאה על בסיס התנהגות צפויה של מי שמצעים פעולות כאלו. נניח אפשר לעשות AI לכל הגולשים שקנו נעלי אדידס באתר שלנו ולהבין איך נראה אותו אווטר דמיוני או פרסונליזציה של יוזרים שקונים אדידס. אבל פה אנחנו מסתכלים על מטריקות אחרות כמו כמה מודעות הם צריכים לצפות לפני האינטרקציה , כמה חשיפות יוצרות אינגמנט אמיתי, באיזו שעות לעשות את החיבור הזה בין המותג ליוזר ופיזית מה הם עושים באתר . 

זה אולי כמו ההבדל בין לנתח מי יקנה שעון דופק יוקרתי של GERMIN >>>>> נניח הייטיקיסט בן 40 בעמדה ניהולית

לבין תראה לי קטע של 20 שניות על איך אתה רץ ואדע בסבירות גבוהה אם אתה תרכוש את המוצר המדובר.

אין פה מימד בכלל של הרקע של היוזר.

נחזור לדיון הקודם.

אז יש לנו כעת רק 6 אפשרויות לבחור מהם.

Awareness , Traffic , Enagement , Leads , APP Promotions and SALES

ניקח לדוגמא מקרה פשוט , אתם מפרסמים משרד עורכי דין שמבקש לקבל לידים חדשים לעסק. 

כעת תחשבו איזה סוג של ליד מדובר. אם אתם רוצים שהאנשים שגולשים בפייסבוק שנחשפים למודעה ישאירו ליד בטופס הבילט אין של פייסבוק , אז אם בעבר הייתם בוחרים באובייקט של "LEAD GENERATION" היום הוא נמצא ב- LEADS.

ושמסתכלים על רמת האד סט יש שם 4 אפשרויות לבחירה מאיפה אתם רוצים לקבל ליד : מטופס פייסבוק , טופס באתר שלכם , ליד טלפוני או ליד באפליקציה. 

 

כן פייסבוק אומרת בצדק , לא כל הלידים נולדו שווים . יש אנשים שונים בעולם וחלק אוהבים להשאיר ליד וישחזרו אליהם, חלק רוצים תשובה טלפונית כאן ועכשיו , חלק רוצים לקרוא עוד ואז אולי להשאיר ליד וחלק צריכים אפליקציה טכנולוגית.

 

לכן אנחנו , פייסבוק עושים היום הפרדה בין כל מה שהיה פעם תחת אותו מטרייה של LEAD GENERATION.

להדגיש את הנושא , להבדיל SALES , זה משהו עם אוריינטציה יותר מכירתית . אני רוצה לקנות מוצר בחנות איקומרס כעת. אני רוצה לרכוש מוצר שאין לו אתר איקומרס אבל יש לו כוונת קנייה אמיתית של הגולש. אני רוצה לקנות סדנה או מנוי לחדר כושר. 

נעבור לקטעים היותר מעניינים בפוסט , איפה זה פוגש אותנו?

1. קודם כל בתוצאות של הקמפיינים !! יש פה שינוי תפיסתי של האלגוריתמים של פייסבוק שצריך לראות איך הוא ישפיע על כל חשבון אצלכם.  נניח כמו בדוגמא הקודמת של לידים למשרד עורכי דין , פעם השתמשה פייסבוק בשיטה מסויימת להציג את המפרסמים שרוצים לידים (נניח כדי להשיג ליד צריך להציג מודעה כל 6 שעות 10פעמים ברציפות ואז הגולש פועל) כיום יש עוד מכונה שלומדת רבל מפעילה לוגיקה אחרת קצת שונה. מה שאומר שיכול להיות שבהפרדה ושימוש ב- ODAX , קמפיינים של לידים כמו בדוגמא הזו יעבדו יותר טוב אם לא עבדו בעבר מספיק טוב או שתסגרו את קמפיין ה- LEADS ותנסו דרך אובייקט אחר בשם "SALES" להגיע לתנועה גולשים לאתר שמשאירם ליד.


מבחינתי זה כמו להעסיק 2 אנשים בטלמרקטינג : את משה ואת יעקב. שניהם מתקשרים לאותו אנשים בדיוק נניח אבל בגלל האופי שלהם , הטון , הצורה של איך שהם מנהלים שיחה אפילו עם התסריט שיחה שלהם זהה , התוצאות שלהם יהיו אחרות.

לכן, כלל ברזל

 

אם הקמפיינים עובדים סופר דופר טוב , אל תגעו בהם בכלל ואולי הייתי עושה ניסוי קטן של 10% מהתקציב בשיטה החדשה לראות הבדלים.

 

אבל כן ההמלצה בקמפיינים שרוצים לשפר תוצאות קיימות , לסגור את הקמפיינים הישנים ולפתוח אותם ב – ODAX ברגע שהחשבונות שלכם עוברים לתצוגה הזו.

תגובות: