fbpx

בלוג

  1. מה זה משרד פרסום או מהי סוכנות דיגיטלית?
  2. כמה עולה משרד פרסום?
  3. עלויות של משרד פרסום קטן או גדול
  4. מי הם אנשי הצוות בסוכנות פרסום?
  5. בניית אסטרטגיה.
  6. מה חשוב להכיר לפני שמתחילים התקשרות עם סוכנות פרסום?
  7. האם כדאי לי להשתמש בשירותי משרד פרסום דיגיטלי או לעשות פרסום לבד?
  8. איך לבחור משרד פרסום או חברת דיגיטל לעסק שלכם.
  9. איך מציבים מטרות – מדדי הצלחה לסוכנות פרסום?

יש היום המון הגדרות שונות לשירותים דומים. יש משרדי פרסום, יש סוכנות פרסום, משווק דיגיטלי – פרילנס ועוד הגדרות נוספות. מסורתית שדיברו על משרדי פרסום לפני עשור, התכוונו יותר למשרדים שהתמחו או בטלוויזיה או בעיתונות הכתובה או שהיו עובדים עם סוכנויות דוגמנים/שחקנים.

היום הגבולות יותר מטושטשים , ומשרד פרסום יכול להיות גם דיגיטלי , כלומר לפרסם ברשתות החברתיות (פייסבוק , טיקוק , אינסטגרם, יוטיוב) או במנועי החיפוש. לכן צריכים לשאול כל משרד פרסום במה ההתמחות שלו .

סוכנות פרסום או סוכנות דיגיטלית בדר"כ מעידה על פעילות לטובת פרפורמנס כלומר החזר השקעה על תוצאות ממודעות פעילות . לכן אם אתם מחפשים רק תוצאה מיידית ולא את שאר השירותים כמו בניית אסטרטגיה , שירותי הפקה ותוכן או בניית ערכי מותג חפשו סוכנות דיגיטלית בה תוכלו לקבל ערך גבוה יותר עבור הכסף שלכם.

יתרון נוסף שיש לסוכנות דיגיטלית על משרד הפרסום המסורתי , היא ביכולת המדידה והאנליזה , מה שרוב הציבור מכיר כגוגל אנליטקס. רק בסוכנות פרסום יהיה לכם מומחה בתחום שכל עבודתו היא יצירת דוחות והטמעת איוונטים מיוחדים.

מי הם בעלי התפקידים במשרד פרסום או בסוכנות פרסום?

בעלי התפקידים השכיחים ביותר במשרדי פרסום הם : מנהלי קמפיינים , מנהלי סושיאל , אנשי גרפיקה , יוצרי וידיאו , מנהלי לקוח , מתכנתים וצוות הניהול של המשרד.

במשרדי הפרסום יש הפרדה מלאה בין צד הלקוח שמנוהל על ידי מנהלי הלקוח או הבעלים לבין מי שבפועל יוצר ומנהל את הצד הפרסומי. 

בסוכנות פרסום יש דגש יותר על פעילות האונליין לכן תוכלו למצוא גם תפקידים כמו : איש BI, אנליסט נתונים , איש דאטה סיינס או אנליטקס.

כמה עולה לי משרד פרסום?

העלויות משתנות בעיקר בנפח העבודה המבוקשת ולא רק מסוג היישות הפרסומית. יש סוכנויות פרסום גדולות מעל 50 אנשי מדיה , שעובדות בתקציבים של מעל מיליון דולר ללקוח בודד ולכן מפעילה מספר אנשים על כל פרויקט . לכן התמחיר הוא פונקציה רק של כמות העבודה ומספר האנשים ולא רק פונקציה של סוג המשרד.

נהוג להבדיל בין סוכנויות פרסום המפיקות עבור הלקוח את כל החומר הפרסומי בסטודיו של המשרד (סרטונים, באנרים , REELS) שם העלות יותר גבוהה , היות ויש עלות קבועה למעסיק של עובדים לעומת סוכניות פרסום שיכולות להתקשר לפרלינסרים קבועים שאין להם יחסי עובד-מעביד ולכן להוריד את העלויות ללקוח. כמו כן לכל משרד פרסום יש תעריף מוזל לעומת הלקוח בהזמנת חומרים פרסומיים ולכן עדיף להפיק את כל הפרסום דרכו ולא בצורה עצמאית.

מה חשוב להכיר לפני שמתחילים התקשרות עם סוכנות פרסום

חשוב להכיר , בתור לקוחות יש לכם כמה זכויות:

א. אם תרצו לפרסם בגוגל , כדי שהסוכנות פרסום , תפתח את החשבון על חשבון ג'ימייל בבעלותיכם. היות ורק כך תהיו הבעלים החוקיים של החשבון ותוכלו להמשיך לפרסם בו , גם לאחר סוף העבודה עם הסוכנות. זכות זו שמורה רק למי שמשלם ישירות לגוגל ולא דרך הסוכנות כחלק מהריטיינר החודשי. 

ב. בעלות על חשבוו פייסבוק – מאותו טעם בדיוק כמו גוגל , רק שפה נוסף עוד אלמנט של הפיקסל של פייסבוק שעליו יש הרשאות מיוחדות שזה אומר שאם יש פיקסל על האתר , רק מי שאימת את הדומיין ושם את הפיקסל יוכל לנהל את הפעילות וכל שאר בעלי התפקידים יכולים רק לקבל ממנו הרשאה או לפתוח חדש שזה אומר לאבד את כל הדאטה.

ג. אישור תכנים – מומלץ לפני שמתחילים לעבוד ביחד , להחליט האם הלקוח מעוניין לאשר כל פעילות לפני שהיא עולה לאוויר או שלאחר זמן , הוא נותן רשות לסוכנות הפרסומית לפרסם את התוכן שהיא רואה לנכון ומקסימום לתקן אם צריך. יש יתרונות לשתי השיטות : מהירות וכתיבה יותר שיווקית (שנותנים הרשאה לסוכנות) לעומת הכרה טובה יותר של השוק על ידי הבעלים.

ג. שקיפות ודוחות – מקובל מאוד להסכים על איזה דוחות מקבלים ומתי , על מנת להיות ערים לכל פעילות שהסוכנות מנהלת. כמו כן אנחנו ממליצים על התקשרות יומית/שבועית על הפעילויות הראשיות שמתרחשות בחשבון.

איך לבחור משרד פרסום או חברת דיגיטל לעסק שלכם.

רבים אומרים – אין הנחתום מעיד על עיסתו . אז לכן לא נמליץ עלינו או על שותפים אסטרטגיים שלנו . אך היות ולבחירה שלכם יש משמעות מכרעת להצלחת העבודה, נפנה אותכם למדדים העיקרים שאתם צריכים לקחת בחשבון בבחירת ספק פרסום.

תגובות: