fbpx

בלוג

היום בבלוג שלנו , נלמד קצת יותר על מסמך בניית אסטרטגיה שיווקית ועל הדרך שהחברות הכי גדולות בעולם ניגשות לניתוח ההזדמנויות שלהן בשוק , כאשר לצורך הדוגמא נכתוב על טסלה של איילון מאסק.

החלק הראשון - מצב החברה

כל מצגת על בניית אסטרטגיה שיווקית מקצועית מתחילה בתיאור המצב הנוכחי. 

בחלק הזה מספרים בכלליות מה מטרות החברה , איפה היא פועלת היום ומה הם ההישגים הבולטים שלה.  

טסלה היא יצרנית רכב הבונה רכבים חשמליים, פאנלים חשמליים וכמו כן היא מתמחה ביצור יחידות שימור אנרגיה.

מטה החברה נמצא בפאולו אלטו קליפורניה והחברה מונהגת על ידי יו"ר הדירקטוריון , איילון מאסק שהוא גם המנכ"ל 

וגם ראש אגף הייצור של החברה.

טסלה נוסדה על מנת להיות חלוצה של תחום הרכבים החשמליים, כלומר רכבים באנרגיה ירוקה, שיהיו פחות מזהמים, יותר חסכוניים ובעלי יכולת נסיעה לטווחים ארוכים ככל האפשר כמו הרכבים המונעים בדלק. השימוש באנרגיה ירוקה היה היתרון היחסי הבולט והסיבה לגדילה המואצת של החברה בשנים הראשונות. בנוסף הגדילה החברה לפתח מודל רווח נוסף מרשת המטענים החשמליים בנקודות הפריסה ברחבי המדינה שהגדילו את ההכנסות בצורה משמעותית .

הצרכנים מתארים את טסלה כחברה מתקדמת מאוד אך פשוטה לצריכה, המספקת שירות מעולה מנקודת המגע הראשונה ועד המסירה הסופית.

בשנה שלמה, או לכל אורכה של 2022 ייצרה טסלה 71,177 עותקים של מודל S ו- 66,705 של מודל S. עם מודל 3 ודגם Y – הרכב הנמכר ביותר באירופה בחודשים האחרונים, הגיעה החברה ל-1,298,434 כלי רכב שיוצרו ו-1,247,146 מסירות ב-12 החודשים שחלפו. זה מביא לייצור כולל של 1,369,611 מכוניות חשמליות ו-1,313,851 מסירות לשנת 2022.

גרף מכירות של טסלה לפי שנה

Tesla annual revenue

כמות הרכבים שיוצרו בכל שנה

Tesla vehicle production

החלק השני - ניתוח השוק (SWOT)

המצבר של טסלה מורכב מתאי סוללות ליתיום-יון מדגם 2170. במצבר הדגם הבסיסי 2,976 תאי סוללות, בקבוצות של 31 סוללות, ובדגם לטווח מוגדל 4,416 סוללות בקבוצות של 46 סוללות האחת. 
הנתונים הפנומנליים הללו מאפשרים לחברה לתת אחריות נרחבת יותר  משאר היצרניות של רכבים חשמליים, שמגיעה עד 8 שנים או 192,000 ק״מ של המודל 3 והמודל Y, או 8 שנים ועד 240,000 ק״מ לדגמי ה-S/X.

תגובות: