fbpx

בלוג

להלן מדריך איך לפתוח חשבון הודעות ל- WhatsApp דרך ה- Meta (Facebook) Business Manager

שלב 1 – כניסה לחשבון Facebook Business Manager

א. מתחברים לפרופיל פייסבוק שמאפשר לנו גישה לחשבון ה- Business Manager של החברה/ הארגון, לאחר מכן נכנסים לחשבון ה- Facebook Business Manager דרך הקישור.

ב. מוודאים כי פרטי  העסק מוזנים בלשונית Business Info, אם אין מוסיפים כמו שמצולם פה בתמונה.

 

 

ממשיכים הלאה.

שלב 2 – יצירת אפליקציה

א. פותחים את לשונית Accounts בתפריט הצד > לוחצים על תת לשונית Apps > לוחציםעל כפתור AddAdd

הערה – במידה וכפתור יצירת אפליקציה חדשה אינו לחיץ פעלו לפי ההסבר כאן. לאחר מכן חזרו להסבר זה והמשיכו בשלבים לפי המפורט כאן.

ב. בוחרים באפשרות Create a new app ID

ג. הלחיצה מובילה אותנו אל אזור ניהול האפליקציות, בוחרים באפשרות Other ולוחצים Next

ד. בוחרים באפשרות Business ולאחר מכן Next

ה. בשדה הראשון נותנים שם לבחירתכם לאפליקציה, למשל InforU WA , בשדה הבא מוודאים שכתובת המייל שלכם מוזנת תקין וכמוה גם מוודאים ששם חשבון ה- Business Manager אליו יש לשייך את האפליקציה כמופיע בשדה השלישי תקין, לאחר מכן לוחצים על כפתור Create app

ו. גוללים את מסך ממשק האפליקציות למטה ולוחצים על כפתור Set up בקוביית WhatsApp

ז. תפתח חלונית, נוודא בה שה- Business Manager הבחור הוא הנכון ונלחץ על Continue*

 

*במידה ובנקודה זו קיבלתם שיאה שלא מאפשרת להתקדם יש לצור קשר עם צוות תמיכה של פייסבוק בלחיצה על סימן השאלה בתחתית תפריט הצד של ה- Business Manager. ניתן לצור איתם קשר בצ'אט בעברית, או במייל אם מעדיפים, הם נותנים מענה מהיר ויוכלו לסייע בבדיקה מדוע החשבון חסום להקמת שירות הודעות ל- WhatsApp .

ח. תחת לשונית API Setup נלחץ על הקישור  Configure webhooks

ט. נגדיר את הערכים בחלונית בהעתקה מהמקום אליו אתם שולחים את הוואטסאפ נניח MAKE

קישור –  make

טוקן – VEVTVFdIQVRTQVBQTk9USUZJQ0FUSU9OUw==

ונלחץ Verify and save

 

י. תחת Webhook Fields נלחץ על Manage

יא. נסמן את כל תיבות הסימון תחת עמודת Subscribe בחלונית

חשוב – יש לסמן את כל תיבות הסימון כולל ולרבות אלו שמתחת לגלילה הכפולה

בסיום נלחץ על Done.

שלב 3 – הגדרת טלפון לשירות

א. תחת API Setup נלחץ על Add phone number

ב. תפתח חלונית הגדרת מספר חדש.

נגדיר את הפרטים הבאים:

שם השולח 

•השם צריך לייצג את המותג/החברה השולחת את ההודעות בצורה נאמנה

•הוא צריך להיות נוכח בטקסט חיי באתר החברה המוזכר ב- Business Manager

•אתר החברה צריך להיות פתוח לגלישה מכל יעד בחול לאימות השם

•השם צריך להיות מוזכר בפרטי העסק ב- Business Manager

•הוא אינו יכול להיות כללי או גנרי מדיי

להלן הנחיות נוספות של Meta בנושא – https://www.facebook.com/business/help/757569725593362

קטגוריית עסק – לבחירה, אם לא מופיע הסיווג הנכון מבחינתכם בחרו ב- Other

תיאור העסק – שדה רשות, ניתן תמיד לעריכה בדיעבד, פתוח לטקסט חופשי עד 512 תווים

ג. בסיום ביצוע הגדרות אלו תפתח חלונית הגדרת המספר, יש להזין בה את המספר בפורמט בינלאומי ולבחור באמצעי לאימות שלו – בהודעת טקסט או בשיחה קולית.

ניתן להשתמש בטלפון נייד או קווי, ובתנאי שלא היה מותקן עליו שירות ווצאפ בעבר ושניתן לקבל אליו שיחת אקטיבציה (כלומר שזו לא מרכזיה שעונה עם נתב שיחות) או הודעת SMS לאימות המספר.

אם מדובר במספר נייח שאין לכם גישה אליו אפשר לעשות עקוב אחרי ממנו למספר אחר על מנת שתוכלו לקבל את שיחת האקטיבציה.

במידה ומדובר במספר נייד המסופק על ידי InforUMobile סמנו את האפשרות אימות בהודעת טקסט SMS וודאו כי יש לכם גישה לחשבון המערכת שלכם על מנת לראות בו את הקוד שישלח. את הקוד תמצאו בחשבון תחת עיגול ה- SMS> תפריט דוחות> דוח הודעות נכנסות.

 

לאחר הבחירה נלחץ Next וישלח קוד אימות למספר. את הקוד יש להזין בחלונית.

ג. המסך יתרענן ונראה את הפרטים המסומנים מטה מופיעים בו:

  • App ID
  • Phone Number
  • Phone number ID
  • WhatsApp Business Account ID
ד. נשכפל את לשונית הדפדפן (ה- Tab עליו אנו עובדים) ובמסך של הלשונית המשוכפלת נעבור ל- Settings בתפריט הצד > תחת זה נלחץ על תת לשונית Basic > נאתר במסך את ערך ה- App secret נלחץ על כפתור Show (יתכן ובשלב זה נדרש להזין מחדש את הסיסמה לפרופיל הפייסבוק שלנו מטעמי אבטחה).

ה. נשכפל את לשונית הדפדפן שוב ונעבור להגדרת תמונת פרופיל המשויכת למספר ולמידע מיתוגי נוסף בלחיצה על Configuration בתפריט הצד. במסך הקונפיגורציה נלחץ על כפתור Manage phone numbers

נגיע לאזור ניהול המספרים ונלחץ על המספר לו אנו רוצים לתת מאפיינים מיתוגיים.

הלחיצה תעביר אותנו אל אזור ההגדרות של הקו בו נטען את תמונת הפרופיל שלנו, לרוב זה יהיה לוגו חברה או מותג. שימו לב כי יש לטעון תמונה במידות אורך ורוחב זהות, מינימום 640 פיקסל כל צלע.

אפשר כמו כן להוסיף במסך את פרטי אתר ופרטי התקשרות נוספים אם נרצה.

בסיום נלחץ על כפתור השמירה בפינה העליונה מימין.

את הפרטים הללו תמיד אפשר לעדכן ככל שנרצה או שמשהו ישתנה בהמשך.

 

שלב 4 -הוספת אמצעי תשלום לאפליקציה

א. תחת API Setup נלחץ על Add payment method

ב. נלחץ על Add payment method בחלק התחתון של המסך, נזין פרטי אשראי ומידע לחשבונית.

יש לוודא שהפרטים מוזנים גם אם בחלק העליון של המסך כבר מופיעים פרטים.

ניתן להגדיר הזנה של פרטים זהים לאלו שכבר מוזנים מעלה בבחירה באפשרות Payment Method או להגדיר אשראי חדש בבחירת אפשרות Credit Card.

לאחר הזנת פרטי התשלום תפתח חלונית פרטים להגדרה עבור החשבונית שתשלח לכם כשיגבו תשלומים בעבור הודעות הווצאפ.

שלב 5 – יצירת System User

א. יש לחזור ל- Business Manager בלחיצה עלהקישור הזה . הלחיצה תוביל אותנו ללשונית People > תת לשונית System users בה יש ללחוץ על כפתור Add להוספת "משתמש" מורשה ל- API

ב. בחלונית הגדרת המשתמש ניתן למשתמש החדש שאנו יוצרים שם (לא משנה איזה) ונגדיר אותו כאדמין ככל שהממשק מאפשר, אם לא מאפשר נגדיר אותו כעובד. בסיום נלחץ על כפתור Create system user

 

 

שלב 6 – הקצאת הרשאות ל- System User

א.נפתח את לשונית  Accounts בתפריט הצד > נלחץ על תת לשונית Apps > נוודא שאנו עומדים על האפליקציה שיצרנו > נלחץ על כפתור Add people > תפתח חלונית הגדרות, נסמן את ה- System user שיצרנו על מנת לתת לו הרשאות לאפליקציה > תחת אזור Full control נעביר את טוגל הניהול של Manage app למצב מופעל > נלחץ על כפתור Assign.

ב. נפתח את לשונית Accounts בתפריט הצד > נלחץ על תת לשונית WhatsApp Accounts > נעמוד על חשבון הווצאפ שיצרנו > People > נלחץ על כפתור Add people > תפתח חלונית הגדרות, נסמן את ה- System user שיצרנו על מנת לתת לו הרשאות לחשבון, תחת אזור Full control נעביר את טוגל הניהול של Manage WhatsApp business accounts למצב מופעל > נלחץ על כפתור Assign.

ג. נפתח את לשונית Users בתפריט הצד > נלחץ על תת לשונית System users > נעמוד על ה- System user שיצרנו > נלחץ על כפתור Add Assets > נבחר באפליקציה שיצרנו > תחת אזור Full control נעביר את טוגל הניהול של Manage app למצב מופעל > נלחץ על כפתור Save changes.

שלב 7 – הפקת הטוקן להתחברות לחשבון ההודעות

א. נפתח את לשונית Users בתפריט הצד > נלחץ על תת לשונית System Users > נעמוד על ה- System User שיצרנו > נלחץ על כפתור Generate new token

ב. תפתח חלונית, נבחר בה את האפליקציה שיצרנו ונסמן את האופציה  Permanent (חשוב!)

ג נגלול את חלונית ההגדרות למטה ונסמן את כל תיבות הסימון שבהן מוזכר ה-  WhatsApp

 

ד. יפתח חלון טוקן, יש ללחוץ על הקישור (כאן בצורת כוכביות), אין לסגור את החלון לפני שהקישור מועתק

 

 

 

 

 

תגובות: