fbpx

בלוג

עדכון IOS 14

מה קורה מחר ה-26 לאפריל ואיך זה ישפיע עליכם?

מחר יהיה יום חדש ומשמעותי מאוד בעולם השיווק הדיגיטלי . אפשר להגיד שזו תהיה התחלה של עידן חדש ומאוד מטלטל בעולמות הפרסום הממומן עם דגש על פרסום בפייסבוק. זה היה באוויר כבר כמה חודשים. המלחמה על "הפרטיות של הגולשים" או הקרב העיקש בין פייסבוק לאפל עם יריית הפתיחה של טים קוק שיצאה לדרך. אז על מה כל הרעש?

 

 

אפל, יצרנית האייפון תמיד הייתה בעלת אינטרס שונה מענקיות הטכנולוגיה גוגל ופייסבוק. היות ורוב הכסף של אפל בא מהמכשירים של אייפון שהיא מייצרת ומה- in app purchase שהמרקט פלייס שלה מייצר לה. כזכור 30% מכל רכישה ישירה שבאה מהאפל סטור.

טים קוק המנכ"ל של אפל , פרסם פעמים רבות את דעותיו , כי הגולשים של אייפון , צריכים להיות בעלי השליטה במידע האישי שלהם והם אמורים לתת בצורה אקטיבית את הרשות לאפליקציות או לפלטפורמות צד שלישי ל-"סחור"  ולהשתמש במידע האישי שלהם על העדפות הגלישה שלהם ומאפייניהם הדומוגרפיים.

תקראו את ההצהרה הזו של קרייג פדריצי , סגן הנשיא לענייני טכנולוגיה באפל על מנת להבין כמה משמעותי היחס של אפל למדיניות הפרטיות של הפרט.

Privacy means peace of mind, it means security, and it means you are in the driver’s seat when it comes to your own data,” said Craig Federighi, Apple’s senior vice president of Software Engineering.

בעדכון המדובר שיוצא לדרך מחר , 26 באפריל ופורסם בכל הבלוגים הנחשבים לפני מספר חודשים , אפל משנה את הצורה הדיפולטיבית של השימוש בעוגיות צד שלישי ובכך פוגעת בפרסום של פלטפורמות רבות (ופייסבוק הגדולה והמשמעותית מכולן) וכעתהיא מבקשת כי רק אם הגולש בוחר לשתף את המידע על העדפותיו בצורה אקטיבית תוכל המערכת צד שלישי להשתמש במידע זה ולהיחשף אליו. 

 

נסביר זאת בהרחבה. פייסבוק בעלת השליטה באפליקציות וואטסאפ , מסנגר, אינסטגרם ועוד מקבלת דיווח ישיר על פעילות הגולשים באתרים ברחבי הרשת , הודות לפיקסל שלה שמותקן במליוני אתרים ושולח דיווחים על איוונטים שהוגדרו מראש. דוגמא לאיוונטים כאלו הם : צפייה בדף, התעניינות במוצר, צפייה בודיאו, הוספה לסל של מוצר וקנייה. בעבר כל זאת היה נשלח בצורה אוטומטית לפייסבוק ,בעזרת הפיקסל של פייסבוק שהוא נשען למעשה על המזהה היחודי שנותנת אפל – IFDA – identified for advertisers. בגדול כעת רק מי שיאשר במפורש לאפל להעביר את המספר המזהה שלו IFDA לצד שלישי שהוא בעל אפליקציה אחרת , תאפשר אפל בשיתוף המידע הזה בין הצדדים.

 

החשש ששינוי זה ישפיע בעיקר על העסקים הקטנים שמצאו ביכולות הטרגוט המופלאות של פייסבוק את הפתרון היעיל והאפקטיבי לצורכיהם. 

 

 

מבחינת פייסבוק זו תהיה מכה משמעותית היות ורוב הפרסום שלה מותאם אישית על פי העדפות הצרכן שהן נעשות על בסיס פעולות הגלישה שלו והתעניינות שלו במוצרים ברחבי הרשת.

 

המשמעות היא שמערכת הפרסום של פייסבוק , תהיה פחות יעילה, פחות מדוייקת וכתוצאה מזה יש צפי לירידה בביצועים של המפרסמים והורדת תקצבים בצורה גורפת.

 

חשוב לומר , גם בעבר יכלו הגולשים לשנות את ההגדרה במכשיר שלהם ל- Not Tracking ולא לאפשר לאפליקציות חיצוניות לעקוב אחר פעילותן כמו פייסבוק , אך הגדרה זו הייתה נחבאת אי שם בהגדרות הפרטיות שמעטים מקהילת האייפונים ידעו על קיומה או טרחו לשנות אותה.

 

האנליסטים אומרים ש- 70% מן הגולשים היו מאפשרים לאפליקציות צד שלישי לעקוב אחר פעילותן וכעת הצפי שרק 15% עד 20% יסכימו לעשות זאת רק מפני שהם אוהבים לקבל מודעות על בסיס העדפותיהם הפרסונליות. 

בנוסף מומחים רבים בתעשיית השיווק הטכנולוגי צופים כי גם אנדרואיד יצרנית מערכות ההפעלה השנייה של סמארטפונים תלך בעקבות אפל בעתיד ותיישר קו במדיניות הפרטיות שלה  .

 

מבחינת פייסבוק , ההגבלה החדשה שהיא אימצה כחלק משינויי מדיניות הפרטיות , תהיה שהפיקסל של פייסבוק יוכל מעתה לעקוב ולדווח על מקסימום  8 איוונטים לדומיין אחד- מתוך אלו שבעבר ההמערכת של האיוונטים עקבה באתרים (כאמור ההערכה שאלו יהיו רק 15% מהאוכלוסיה).

 

כבר נראה שהפגיעה לא תהיה רק בקרב אנשי ה PPC אלא זו תהיה גם פגיעה חזקה גם בעולמות האיפלייט שבהם כל אפילייט שם את הפיקסל שלו באותו אתר. כעת יצטרכו המותגים לבחור בקפידה אם אילו אפילייטס הם בוחרים לעבוד ואילו איוונטים הם רוצים ליצור עבורם כי המכסה בפייסבוק תוגבל רק ל-8 איוונטים.

הנה דוגמא:

 נניח משה , חבר שלי,  שיתף בפיד שלו בפייסבוק  לינק לזוג נעלי נייק חדשות שאותן קנה באתר נייק לאחר שנחשף לקמפיין פרסומי.  אני, בעל  מכשיר אייפון (שלא מרשה לעקוב אחריי) , נכנס לאתר של נייק וצופה בכמה מוצרים, מוסיף לסל ואולי גם מתחיל תהליך קנייה אבל לא מסיים אותו.

פייסבוק לא תוכל לדעת אילו מוצרים צפיתי, באילו דפים ביקרתי ואם לא תהיה רכישה היא לא תדע שהייתי קרוב לרכישה בעקבות אותו קמפיין שמשה נחשף אליו בתחילה. 

נעבור להצעות האופרטיביות איך תוכלו להערך לשינוי הגדול

א. תוכלו לבחור רק לטרגט את הגולשים של אנדרואיד . פשוט לכו לבחירת פלטפורמות ספציפיות ומערכות הפעלה > אנדרואיד בלבד.

ב. אימות הדומיין בפייסבוק והתאמת 8 אירועים החשובים ביותר.

 אימות הדומיין על ידי כניסה לאיוונט מנג'ר ומשם יש התראה כיום על כל החשבונות שהם צריכים להיערך לשינוי של IOS 14. זה נראה ככה: 

 

 

 

 

אימות דומיין בפיייסבוק

לחצו על הכפתור הכחול – Go To Resource Center

כחלק מהתהליך אתם מחוייבים לעשות אימות של הדומיין ושל הבעלות על הדומיין .

 שימו לב שרק מי שהוא אדמין על החשבון פייסבוק ויש לו גישה מלאה לאתר יוכל לעשות זאת.

 

 

והמשיכו למשימה של Verify your domain – בה אתם בוחרים את הדומיין הספציפי שאתם רוצים לעשות לו אימות מהרשימה של כל האתרים שאתם מנהלים. ואז ממשיכים לפי ההנחיות הפשוטות של פייסבוק.

verify facebook domain

לדעתי התהליך סופר קל אז נתקדם לפעולות הבאות. כעת צריך לבחור איוונטים שנוכל לעקוב בפייסבוק.

חשוב להכיר שבפעולה זו אתם מדרגים רק את ה-8 איוונטים בעלי החשיבות הכי גבוהה להבנת היעילות של הפרסום לעסק שלכם. נניח שהגולש עשה איוונטים נוספים שהם לא חלק מהרשימה המצומצת של השמונה , אירועים אלו לא ידווחו. 

כמו כן אד סטים שנשענים על אופטימזציה של אירועים שלא נעקבים יסגרו לאלתר.

ios 14 update

ד. תאפשרו מעקב המרות דרך API של פייסבוק שזו כעת הדרך היחידה שאפשר להעביר יותר איוונטים ישירות לפייסבוק. היות וזו הדרך היחידה והיעילה היום להעביר את כל האיוונטים לפייסבוק ללא תלות בהרשראה של הלקוח , כתבנו על זה פוסט שלם : 

איך לשפר את הדיווחים של ה-EVENTS לפייסבוק בעזרת PixelYourSite 

אקורד סיום לפני שנפרדים…. אם אתם מפרסמים בישראל כדאי שתכירו את חלוקת היצרנים של הסמראטפונים בידי הלקוחות הישראליים.

יצרנים של סמארטפונים

תגובות: