fbpx

בלוג

עדכון IOS 14

מה קורה מחר ה-26 לאפריל ואיך זה ישפיע עליכם?

מחר יהיה יום חדש ומשמעותי מאוד בעולם השיווק הדיגיטלי . אפשר להגיד שזו תהיה התחלה של עידן חדש ומאוד מטלטל בעולמות הפרסום הממומן עם דגש על פרסום בפייסבוק. זה היה באוויר כבר כמה חודשים. המלחמה על "הפרטיות של הגולשים" או הקרב העיקש בין פייסבוק לאפל עם יריית הפתיחה של טים קוק יצאה לדרך  הקרב הייתה ואם היינו היסטוריונים צבאיים היתי מכנה זאת  הפצצה  סופר משמעותית מהאוויר. אז על מה כל הרעש?

 

אפל, יצרנית האייפון תמיד הייתה בעלת אינטרס שונה מענקיות הטכנולוגיה גוגל ופייסבוק. טים קוק המנכ"ל של אפל , פרסם פעמים רבות את דעותיו , כי הגולשים של אייפון , צריכים להיות בעלי השליטה במידע האישי שלהם והם אמורים לתת בצורה אקטיבית את הרשות לאפליקציות או לפלטפורמות צד שלישי ל-"סחור"  ולהשתמש במידע האישי שלהם על העדפות הגלישה שלהם ומאפייניהם הדומוגרפיים.

תקראו את ההצהרה הזו של קרייג פדריצי , סגן הנשיא לענייני טכנולוגיה באפל על מנת להבין כמה משמעותי היחס של אפל למדיניות הפרטיות של הפרט.

Privacy means peace of mind, it means security, and it means you are in the driver’s seat when it comes to your own data,” said Craig Federighi, Apple’s senior vice president of Software Engineering.

בעדכון המדובר שיוצא לדרך מחר , 26 באפריל ופורסם בכל הבלוגים הנחשבים לפני מספר חודשים , אפל משנה את הצורה הדיפולטיבית של השימוש בעוגיות צד שלישי ובכך פוגעת בפרסום של פלטפורמות רבות (ופייסבוק הגדולה והמשמעותית מכולן) וכעת מבקשת כי רק אם הגולש בוחר לשתף מידע על העדפותיו בצורה אקטיבית תוכל המערכת צד שלישי להשתמש במידע זה ולהיחשף אליו. 

נסביר זאת בהרחבה. פייסבוק בעלת השליטה באפליקציות וואטסאפ , מסנגר, אינסטגרם ועוד מקבל דיווח ישיר על פעילות הגולשים באתרים ברחבי הרשת , הודות לפיקסל שלה שמותקן במליוני אתרים ושולח דיווחים על איוונטים שהוגדרו מראש. לדוגמא צפייה בדף, התעניינות במוצר, צפייה בודיאו, הוספה לסל של מוצר וקנייה. כל זאת שהיה בעבר משודר אוטומטית לפייסבוק , נתון כעת לפתחו של הגולש שהוא חוזר להיות בעל הבית. 

החשש ששינוי זה ישפיע בעיקר על העסקים הקטנים שמצאו ביכולות הטרגוט המופלאות של פייסבוק את הפתרון היעיל והאפקטיבי לצורכיהם. והיכולת שלהם להתחרות במונופולים הגדולים.

 

מבחינת פייסבוק זו מכה משמעותית היות ורוב הפרסום שלה מותאם אישית על העדפות הצרכן על בסיס פעולות הגלישה שלו והתעניינות שלו במוצרים ברחבי הרשת.

המשמעות היא שמערכת הפרסום של פייסבוק , תהיה פחות יעילה, פחות מדוייקת וכתוצאה מזה יש צפי לירידה בביצועים של המפרסמים והורדת תקצבים בצורה גורפת.

חשוב לומר , גם בעבר יכלו הגולשים לשנות את ההגדרה במכשיר שלהם ל- Not Tracking ולא לאפשר לאפליקציות חיצוניות לעקוב אחר פעילותן כמו פייסבוק , אך הגדרה זו הייתה נחבאת אי שם בהגדרות הפרטיות שמעטים מקהילת האייפונים ידעו על קיומה או טרחו לשנות אותה.

המספרים אומרים ש- 70% מן הגולשים היו מאפשרים לאפליקציות צד שלישי לעקוב אחר פעילותן וכעת הצפי שרק 15% עד 20% יסכימו לעשות זאת מהמקום שהם אוהבים לקבל מודעות על בסיס העדפותיהם הפרסונליות. בנוסף מומחים רבים בתעשיית השיווק הטכנולוגי צופים כי גם אנדרואיד יצרנית מערכות ההפעלה השנייה של סמארטפונים תלך בעקבות אפל בעתיד ותיישר קן במדיניות הפרטיות .

ההגבלה החדשה מדברת  גם על עוד שינוי משמעותי. הפיקסל של פייסבוק יוכל לעקוב ולדווח על מקסימום  8 איוונטים לדומיין אחד- מתוך אלו שבכל הרשאו לך לעקוב אחר פעילותם (כאמור ההערכה שאלו יהיו רק 15% מהאוכלוסיה). זו תהיה פגיעה חזקה גם בעולמות האיפלייט שבהם כל אפילייט שם את הפיקסל שלו באותו אתר. כעת יצטרכו המותגים לבחור בקפידה אם אילו אפילייטס הם בוחרים לעבוד ואילו איוונטים הם רוצים ליצור עבורם כי המלאי מוגבל רק ל-8 איוונטים.

נקנח בדוגמא לפני שנעבור לשלב המעשי של מה אפשר לעשות. נניח חבר שלי , משה , שיתף בפיד שלו האישי לינק לזוג נעליים נייק חדשות שקנה מאתר נייק. אני שבעל אייפון ולא מרשה לעקוב אחריי , נכנס לאתר של נייק וצופה בכמה מוצרים, מוסיף לסל ואולי גם מתחיל תהליך קנייה אבל לא מסיים אותו.

פייסבוק לא תוכל לדעת אילו מוצרים צפיתי, באילו דפים ביקרתי ואפילו אם לא תהיה רכישה היא לא תדע שהייתי קרוב לרכישה בעקבות אותו קמפיין שמשה נחשף אליו בתחילה. 

נעבור להצעות האופרטיביות איך תוכלו להערך לשינוי הגדול

א. תוכלו לבחור רק לטרגט את הגולשים של אנדרואיד . פשוט לכו לבחירת פלטפורמות ספציפיות ומערכות הפעלה > אנדרואיד בלבד.

ב. בחרו את שמונת האיוונטים החשובים ביותר לכם שהגדירה המערכת או הגדרתם בצורה אישית.

זאת עושים על ידי בחירה של הפיקסל שלכם באיוונט מנג'ר של החשבון ולאחר מכן לוחצים על confingure web events כמו פה בתצלום.

 

ios 14 update

כחלק מהתהליך אתם מחוייבים לעשות אימות של הדומיין ושל הבעלות על הדומיין . שימו לב שרק מי שהוא אדמין על החשבון פייסבוק ויש לו גישה מלאה לאתר יוכל לעשות זאת.

חשוב להכיר שבפעולה זו אתם מדרגים את ה-8 איוונטים בעלי החשיבות הכי גבוהה להבנת היעילות של הפרסום לעסק שלכם. נניח שהגולש עשה איוונטים נוספים שהם לא חלק מהרשימה המצומצת של השמונה , אירוים אלו לא ידוווחו. כמו כן אד סטים שנשענים על אופטימזציה של אירועים שלא נעקבים יסגרו לאלתר.

ג. אימות הדומיין על ידי כניסה לאיוונט מנג'ר ומשם ישם התראה כיום על כל החשבונות שהם צריכים להערך לשינוי של IOS 14. זה נראה ככה: 

אימות דומיין בפיייסבוק

לחצו על הכפתור הכחול – Go To Resource Center

והמשיכו למשימה של Verify your domain – בה אתם בוחרים את הדומיין הספציפי שאתם רוצים לעשות לו אימות מהרשימה של כל האתרים שאתם מנהלים. ואז ממשיכים לפי ההנחיות הפשוטות של פייסבוק.

verify facebook domain

לדעתי התהליך סופר קל אז נתקדם לפעולות הבאות.

ד. רעיון סופר מבריק – ואם נשארתם עד הלום הרווחתם בוודאות. שימוש ב value optimization כלומר אופטימיזציה של לקוחות על ידי הערך שלהם. כלומר פייסבוק יביא לי עוד לקוחות שהגיעו לשלב ההמרה purchase אם כבר עשיתם את פעולות החובה הנ"ל:

1. יש לכם פיקסל שמשדר איוונטים ויש לכם קטלוג פעיל .

2. עשיתם טיוב של 8 ההמרות הכי חשובות לכם ושמתם את ה- purchase הכי גבוה ברשימת ההעדפות

3. יש לכם לפחות 100 המרות עם ערכי כסף ב-10 ימים האחרונים.

 

ה. רעיון חמישי – אם אתם עובדים ומפרסמים אפליקציות , תעדכנו או תתקינו את גרסת SDK לאיפון כלומר את Facebook SDK for iOS to version 8.1 or higher.

ו. הוסיפו עוד עמוד או בזמן ההרשמה לאתר – תבקשו מהיוזר את כך הפרטים שיהיו חסרים לכם למאמצי השיווק כמו שם מלא , גיל , עיר או כל נתון דמוגרפי שהיה קריטי.

אקורד סיום לפני שנפרדים…. אם אתם מפרסמים בישראל כדאי שתכירו את עוגת היצרנים של הסמראטפונים שמחזיקים הלקוחות הישראליים.

יצרנים של סמארטפונים

תגובות: