fbpx

בלוג

יש פתגם סיני עתיק שאומר גם מסע בן אלף מייל מתחיל בצעד אחד קטן. והם צודקים.מאות של פעולות איכותיות,מתוכננות מראש ומדידות, יכולות בסוף הדרך להוביל ליעד, שהוא שיפור אחוז ההמרה באתר.

מהי המרה? המרה יכולה להיות כל דבר שאתה מגדיר באתר כמשהו משמעותי אך לרוב אנשים מתייחסים להמרה כרכישה או התחייבות להוצאה כספית. לעומת זאת השארת פרטים מוכנה אצל הרוב ליד.

שמדברים על המרה שואלים בדרל כלל מה אחוז ההמרה מתוך הקליקים שסיימו את אותה פעולה רצויה ומשווים אותה לאחוז ההמרה שמקובל באותה תעשייה או תחום חיים. לדוגמא יש משפט מקובל להגיד שאחוז ההמרה באתר איקומרס הוא בסביבות 2% . אם אתה מתחתיו יש לך עוד הרבה עבודה לשפר את האתר.

אז איך משפרים את אחוז ההמרה שמשפיע ישירות על הרווחיות של החברה? שאלנו את מנכ"ל טומהוק שיווק, תומר הראל את אותה השאלה.

 

"בכל נישה או ורטיקל יש דברים שונים שמשפיעים על סך סל ההחלטות של הלקוח הפוטנציאלי אם לבצע את הרכישה או לעבור למתחרים. יש קהלים שהם מוטי מחיר בהחלטה שלהם לעומת כאלו שהם יותר מושפעים מנתח השוק של המותג או מכוח המותג,יש קהלים שהם מאוד אנליטיים ויש כאלו שרוצים להרגיש משהו לפני שהם מחליטים.  אבל לכל אוואטר כזה יש מספר אלמנטים שמשפיעים עליו, שאפשר לשפר/להוסיף  ועל הפעולות הללו חשוב לשים לזה את מירב המאמצים".

מדדי האופטימיזציה שמומלץ לשים אליהם לב

א. מהירות האתר. ידוע לכולם שהקהל של היום בעל סדנדרטים הרבה יותר גבוהים מפעם והוא מצפה שהאתר יטען ב 2-3 שניות. יש מאות מחקרים שמדדו את ההשפעה של אתר איטי וחלק אף הראו ששיפור של שנייה במהירות יעלה ב- 0.4% את אחוז ההמרה הכללי שזה הרבה!

 

ב. עיצוב- בהמשך לאותו קו מחשבתי, אנשים קונים עם העיניים. עם האתר נעים , פשוט , בנוי נכון מבחינת חווית משתמש ויודע ליצור תחושה של צורך – המרות ישתפרו פלאים.

 

ג. שאלונים – אנחנן ממליצים בכל אתר , אבל במיוחד באתרי איקומרס להשמש בפלאגינים או במיילים למי שנרשם ולקבל ממנו חוות דעת כנה על החוויה שלו באתר תמורת פיצוי או מתנה על הזמן שלו. שם לומדים באמת את הפסיכולוגיה החוויה של המשתמשים ואפשר לשאול שאלות כמו מה היה חסר שתשלים את הפעולה או למה עשית ככה שהמוצר מתוכנן למשפך אחר. כלי מעולה לביצוע שאלון הוא surveymonkey

ד.  Q&A 

האזור שאנחנו אוהבים לקרוא לו "תיבת הפנדורה" . בו נעלה מראש את כל השאלות שיכולות להיווצר לגולשים בכל שלב וננסה לתת מענה מדויק ואינפורמטיבי עם קונטציה מכירתית להתקדמות במשפך השיווקי.

 

ה. פעולות המשתמשים בפועל – ניתוח פעולות המשתמשים על ידי תוכנות שיתוף וידיאו של הגולשים . אפשר להמליץ על FULLSTORY או VWI

 

 

ו. טסטים – לצפות לעשות אותו דבר ולקבל תוצאה שונה זה שיגעון , משפט שמיוחס לאלברט אינשטיין לכך על כל כפתור באתר/כותרת/טקסט שכנועי/תמונה וכו' יש לעשות A/B טסטינג.

ז. הגדלת אמינות וסמכות באתר- איך נידע שואלים הלקוחות שהמוצר שלך איכותי או שנקבל את המשלוח בזמן? אי אפשר לדעת.

אבל אם יש אמינות שנבנית על ידי לקוחות מרוצים , חוות דעת, מערכת משומנת של אוטומוציות יהיה יותר קל להמיר.

סמכות באתר – זה מי ממליץ עלייך נניח איש מקצועי רציני כמו מייסד מובילאיי – אמנון שעשוע

 

תגובות: