fbpx

בלוג

בעל חנות איקומרס? בעזרת 10 השאלות הבאות תוכל לדעת אם הפרסום שלך אפקטיבי או שאתה פשוט מפסיד המון כסף שמתגלגל על הרצפה.

שאלות בסיסיות

1. האם אתה יודע כמה עולה לך להביא לקוח פוטנציאלי לאתר? כלומר מהי עלות לקוח מתעניין – שזה אומר עלות שלקוח שראה מוצר אחד או יותר?

2. מהו אחוז ההמרה שלך באתר? האם אחוז ההמרה שלך בפרסום דומה או שונה מהותית מאחוז ההמרה שלך באורגני? כל הפרש של מעל 20% בינהם יחשב לצורך השאלון להפרש מהותי.

3. מהי ההכנסה שלך מלקוחות חדשים בחודש זה? כמה זה ביחס לחודש שעבר? ומהי בכלל החלוקה בין הלקוחות הקיימים ללקוחות חדשים?

4. מהי ההכנסה שלך מפעולות רימרקטינג או מפעילות החזרת לקוח על ידי שיווק חוזר כמו שיווק במייל, שיווק בוואטסאפ או שיווק ב- SMS?  מה הרווחיות שלך על סוג הפעילות הזה?

5. איפה נמצא אחוז הנטישה הגבוה ביותר במשפך השיווקי של הקנייה? ומהם הסיבות העיקריות לכך?

שאלות ברמה מתקדמת יותר

1. האם את/ה מפרסם בצורה תדירה ביותר מ-3 פלטפורמות פרסומיות בו זמנית?

2. האם מעל 50% מן הכנסות החודשיות מגיעים מערוצי טראפיק ללא תשלום כמו קידום אורגני, דף עסקי בפייסבוק או מפה לאוזן?

3. האם רשימת התפוצה של העסק – גדלה בקצב של פי 3 כל שנה?

4. האם תהליך השיווק שלכם בעסק אוטומטי? האם יש מתודולוגיה מאחורי השיווק?

5. האם הכנסות העסק גדלו בחצי שנה האחרונה בהשוואה לשנה קודמת?

במידה ועניתם על 3 שאלות ומעלה מתוך 5 על כל אחד מן השאלונים של רמה בסיסית או מתקדמת , יש לכם הרבה כסף שאתם מפסידים – בגלל תהליכי שיווק לא יעילים ומומלץ לכם להתייעץ או לקחת סוכנות חיצונית לפרסום שבוודאי תחזיר לכם יותר על ההשקעה מהתהליך הקיים.

פרט לשאלון שעניתם למעלה רצינו להוסיף עוד כמה טיפים שיעזרו לכם להבין להפנות את תשומת הלב שלכם לעוד כמה אזורים שמשפיעים רבות על התוצאות העסקיות שלכם:

1. מהירות האתר– מהירות האתר היא לא תורה מסיני. מהירות איטית של אתר במיוחד בפלפטפורמת קוד פתוח כמו וורדפרס היא לא משהו שצריך להשלים איתו או להשאר איתו לנצח. מחקרים של גוגל כבר הוכיחו בצורה חד משמעית. כל שנייה נוספת של עיכוב בטעינה של העמוד מורידה עוד 15% מאחוז ההמרה של האתר. לא חבל?

זה כמו לשלם עוד מס מיותר לצד שלישי. 

בגדול מבלי להיכנס ליותר מידי נתונים טכניים אפשר לחלק את הבעיות העיקריות של אתר איטי לכמה נושאים:

– תמונות באתר בפורמט לא דחוס , ששוקלות יותר מידי (מעל 200K זה המון)

– אחסון אתר בחוות שרתים לא טובה.

– קוד ישן ולא יעיל או קוד מיותר שנטען ללא סיבה.

– הפניות מיותרות או שאילתות המצריכות חישובים , מה שמאריך את זמן הטעינה.

– שימוש יתר בקטעי גאווה סקריפט המחייבים עיבוד לפני שהם מופעלים.

– שימוש יתר בתוספים שתוקעים את האתר 

– נצלו את הזיכרון של הדפדפנים המכונה CACHE בהם הגולשים יכולים להשתמש על מנת להביא אובייקטים מהמחשב שלהם שלא יצטרכו להטען מהשרת המרוחק.

ידעתם שכמעט חצי מהתוכן וממשקל האתר בא מתמונות?

גורמים המשפיעים על מהירות אתר

בעלות של כ-1000 שקלים לעמודים ראשיים תוכלו לקבל שיפורים משמעותיים במהירות האתר וכתוצאה ישירה - שיפור בביצועים ובמכירות.

2. תמונות המוצרים– איכות תמונות המוצרים או הפריטים היא סופר חשובה ויש רבים שמפספסים פה אחוז ניכר מהזדמנויות. התמונות צריכות להיות באיכות גבוהה ביותר , ברמת HD , עם מגוון זוויות צילום של המוצר מכל הצדדים: קדימה , אחורה ומהצדדים.

 

מחקרים מראים ששילוב של 4-6 תמונות מוצר + סרטון קצר של 360 מעלות של הפריט יחדיו יכולים להעלות את אחוז ההמרה במעל 10% , ובאתרים של מתחת ל-1000 מוצרים היינו ממליצים מאוד להוסיף קטע וידיאו.

לגבי משקל התמונה? אין ממש מספר קסם , אבל בהרבה בלוגים נחשבים של מקצועני איקומרס , ההמלצה היא על משקל תמונה שלא יעלה על 70K , אחרי דחיסה ואנחנו די מסכימים שזה מספר קסם. וכמובן תמונות בפורמט הנכון קרי JPEG ששוקלות מעט יותר מ- PNG או GIF.

 

 

אלמנט נוסף שיכול לשפר את תחושת הביטחון של הגולש הוא אפקט הזום של הגדלה/הקטנה של הפריט על הדוגמן/דוגמנית ואפשרות להסתכל על הפרטים הקטנים כמו התפירה, כפתורים וכו'.

3. טופס הרשמה לאתר/משלוח/תשלום

טפסים זה המקום שרוב האתרים נופלים בהם וזה באמת אחד המקומות הכי קלים לשיפור.

הסיבות הן רבות : 

א. חוסר בחיווי נכון איזה שדה הושלם לא נכונה או איזה שדה חסר להשלמת התהליך. נניח אם מישהו לא השלים את המספר טלפון נכון כמו רשם ללא קידומת. החיווי צריך לציין זאת ספציפית – מספר צריך להכיל 10 ספרות.

ב. ולדיציה מיותרת ולא נכונה או להפך – חוסר ולדציה במקום שצריך.

ג. טופס עם יותר מידי שדות. אני ממליץ עד 5 שדות לעמוד. 

כמה פעמים ראיתם אתר שמבקש פרטים של הלקוח בהרשמה ובמקום לשים צ'אק בוקס של כתובת המשלוח זהה לכתובת הנרשם , צריך הלקוח למלא מחדש את כל הפרטים. מיותר לגמרי. 

הכלל הוא פשוט. כל שדה הוא שדה חובה. אם הוא לא חובה , אז הוא לא צריך להיות.


ד. קחו את המייל או הטלפון כמה שיותר מוקדם בתהליך ההרשמה. זה יעזור מאוד לרימרקטינג שלכם למי שלא השלים את התהליך. 


ה. תנו לאנשים לעשות הרשמה בקליק- אם זה דרך פייסבוק, גוגל או כל פלטפורמה אחרת.


ו. צפו שעות בעמודי הטפסים על ידי תוכנות כמו HOTJAR או mouseflow שאלו הן 2 תוכנות מומלצות לצפייה בהתנהלות גולשים באתר באמצעות וידיאו. נסו להבין על אילו שדות אנשים מתעכבים יתר על המידה. הוסיפו הסברים מעל הכפתורים.


ז. אל תבזבזו לאנשים את הזמן בבקשה למיקוד של הדואר.


ח. תעשו לעצמם טובה. פשוט תכנסו לאתר של Zappos.com ותראו איך עושים זאת נכון.

הנה צילום לעצלנים שבינינו….

טופס הרשמה לאתר

שימו לב כמה בולטות ההטבות בעמוד. זה שיש אפשרות לקבל הנחה בעזרת קוד קופון , גם אם אין לך אותו כרגע , מאוד חשוב פסיכולוגית לקונה לדעת שזה אתר שיש בו דילים.

משפט סיכום לנקודה הסופר חשובה הזו: אזור מילוי טפסים הוא כמו שטח אש. ככל שהלקוח יותר זמן שם , הסיכוי יורד משמעותית להמרה. 

נסו להוריד 10%-15% מהזמן שצריך לגולש למלא את הטופס וראו בכמה עלה לכם שיעור ההמרה.

4. מדיניות משלוחים ברורה והחזרות

יש כל כך הרבה אפשרויות למשלוחים: דואר רשום, דואר שליחים , משלוח לבוקס , איסוף עצמי כל עסק צריך להבין מה הכי זול ומה הכי זול ללקוח שלו. הלקוח מסתכל על השורה הסופית כמה אני מוציא מהכיס. אז אם יש לכם עלות משלוח של 50 שח – אתם די בבעיה.

לפעמים כדי להעלות את האחוז ההמרה שווה לסבסד קצת את המשלוח נניח ב-10 שח ללקוח משלם.

תמצאו את הסכום המדויק , שמשתלם את לכם. יכול להיות שזה 99 שח או 200 או אפילו 400 שח אבל זה חייב להיות משהו שהגעתם אליו לאחר חישוב כספי של עלות שיווק- רווח.

להגדיר מדיניות החזרות

  1. 1. להחצין אותה באתר בעמודי המוצר, תהליך הצ’ק אווט
  2. 2. לייצר לינק בפוטר ובאזור של שירות לקוחות

5. מציאת הפריט המבוקש על ידי ניווט ושורת החיפוש.

מבחינת החשיבות זה בוודאי אחד מהתהליכים הכי חשובים לשיפור. הרבה מאוד אתרים בנויים מבחינת התפריט ואפשרויות הניווט לא נכון. כלומר שונה מאוד ממה שהלקוח מצפה , דבר שיוצר אי נעימות אצלו ולאחוזי נטישה גבוהים.

אם אתם בשלב של לפני בניית האתר או לפני מתיחת פנים של העיצוב מומלץ לראות 10 אתרים בינלאומיים בנישה שלכם ולהבין איך מעוצב אתר מבחינת הניווט שלו. לדוגמא האם הניווט יהיה לפי מגדר וגיל או בכלל לפי תחומי עניין. 

אחד האיתותים הכי חזקים שהאתר לא אופטימלי הוא יחס ההוספה לסל מתוך הקליקים הנוחתים באתר. אם יחס זה הוא מעל 1: 12 , וגם בנוסף אתם רואים אחוז של חיפושים גבוה בתיבת חיפוש (מעל 5% נחשב גבוה מאוד) , סימן שיש בו בעיה אקוטית.


מבחינת מנגנון החיפוש הוא צריך להיות מצוין או לא קיים. כלומר אם מעל 80% מהגולשים שמשתמשים בו לא מוצאים את מה שהם מחפשים , סימן שהמתכנתים שעשו את מנגנון החיפוש לא בנו את המנגנון טוב מספיק.

תיבת חיפוש צריכה להיות:

– בעלת יכולת של השלמה אוטומטית אחרי הקלדה של מעל 3 תווים.

– יכולה למצוא את כל המוצרים לפי שם המוצר, שם המותג , מק"ט וכו'

– יודעת לתקן שגיאות כתיב ו/או לתת תשובה הכי קרובה לשאילתא.

– יודעת להציג ויזואלית את הדף של התוצאה אם זה מבחינת האיקון של המוצר.

-מהירה מאוד. קבלת תשובה תוך 1-2 שניות.

-בולטת לעיין, במקום מרכזי.

-מתאימה בעיקר לנייד אך גם לדסקטופ.

-ניתנת לשידרוג והוספת שאילתות שחוזרות על ידי הגולשים.


ליחצו על הלינק למאמר נוסף שפרסמנו למה רוב בעלי העסקים נכשלים בשיווק? 

תגובות: