fbpx

בלוג

גוגל שופינג למתחילים

 

רבים מאוד מן המפרסמים מתייחסים לפיד המוצרים רק בשלב ההקמה של הגוגל מרצנט סנטר, וזה חבל מאוד.

 

שיפור וטיוב פיד המוצרים זוהי פעולה שצריכה להתרחש בשוטף ולכן היא חלק מה- Weekly on going tasks של כל מפרסם איקומרס מנוסה.

הפעם אתייחס לשיפור פיד המוצרים בטכניקות שמעטים מכירים, כאשר נקודת המפתח היא שיפור הניקוד שמקבל הפיד על ידי גוגל (התאמה יותר מקצועית של הפיד לדרישות של גוגל על ידי העשרת המידע).

מאיפה המידע הגיע אלינו?

בטומהוק שיווק אנחנו מנהלים בו זמנית מעל ל-15 לקוחות אי קומרס בו זמנית. בגלל הניסיון הרב והפרקטיקות שקיבלנו במהלך הדרך, אנחנו מנהלים שיחות  עם צוות איקומרס של גוגל בקליפורניה בצורה שוטפת וכל הפרקטיקות הללו הוטמעו ונוסו במהלך עבודה עם אותם צוותים. 

מה חשוב לעשות!

הטיפ הראשון שאוכל לתת לכם הוא הוספת Product type לפיד.

סיווג קו המוצרים – Product type הינה האופציה שלך המפרסם לתת קטגוריה כראות עינך לקו המוצרים שלך. זה קצת מזכיר לנו את google_product_category . 

אבל בשונה מהקטגוריה של גוגל בה אתה מתבקש לבחור מרשימה סגורה של גוגל, פה יש לך אפשרות להתאים את הקטגוריה בצורה מותאמת אישית.

יש לזה המון יתרונות:

– אפשרות הבלטת מילים חשובות כולל הוספת מילות תיאור: לדוגמא לקוח פלוני שהפיד שלו קיבל את הפרמטר מצעי איכות מבמבוק  או במוצר אחר כותנה מצרית.

– יש אפשרות להוסיף המון תתי קטגוריות ולכתוב עד 750 תווים.

-שיפור ציון הפיד.

דרישות מינינמליות שגוגל מגדירה: 

1. יש להשתמש במאפיין הזה רק אם לא הוקצו למוצר זה מזהי מוצר ייחודיים (UPI).

2. מוצרים שהמאפיין idenfitier_exists (מזהה_קיים) שלהם מוגדר באופן שגוי כ-no [לא] או כ-false [לא נכון] ויש הוכחה לכך שקיים עבורם מזהה מוצר ייחודי (UPI) ייפסלו.

דוגמאות לשימוש מומלץ: 1. כדי להפריד בין רמות שונות בקטגוריה, משתמשים בתו >. כמו כן, יש לכלול רווח לפני ואחרי התו > זה יראה ככה: Home > Women > Sport Shoes > Nike דוגמא נוספת: Home > Women > Dresses > Maxi Dresses      [דף הבית > נשים > שמלות > שמלות מקסי].   2. יש לשלוח את המאפיין product_type למוצרים קמפיין. ככה גוגל מקשרת טוב יותר בין לקוחות שמחפשים את המוצרים בקטגוריה שהכנסתם אליכם. 3. מומלץ להזין את "נתיב הניווט" המלא. במידת האפשר, מומלץ לכלול קטגוריות מפורטות יותר, מפני שהן מסווגות את המוצר בצורה מדויקת יותר. לדוגמה, הנתיב Books > Non-Fiction > Sports > Baseball [ספרים > ספרי עיון > ספורט > בייסבול] עדיף על Baseball [בייסבול]. 4. אם חלוקת המוצרים שלכם לקטגוריות כוללת כמה רמות, יש לכלול את כל הרמות. לדוגמה: אם המוצר שייך לקטגוריה שמלות מקסי, יש לפרט את המחרוזת המלאה: Home > Women > Dresses > Maxi Dresses [דף הבית > נשים > שמלות > שמלות מקסי].

איך מטמיעים את הטיפ?

 

1. נכנסים לגוגל מרצנט סנטר ובוחרים את החשבון המבוקש.

2. בוחרים במוצרים > פיד  או products >feed

3. בוחרים בפיד שלנו ואז הולכים להגדרות > Feed rules.

4. בוחרים בכפתור +  שהוא בצבע כחול ומקלידים בשורת חיפוש שנפתחת (type or select) את הביטוי- Product type או בוחרים את המילה Product type מהתפריט הנפתח Processed attributes

5. אתם אמורים להגיע כעת למסך הזה:

select attribute product type

כעת בחרו את האופציה השמאלית (SET TO) על מנת להכניס בעצמכם את הפרמטר,

אל תשכחו להקליד בעצמם את הקטגוריה לפי התחביר שלמדנו מקודם:

לדוגמא מאתר שלי :

 Apparel & Accessories > Clothing > Baby & Toddler Clothing >baby sheets & blankets 

 

כעת יש לשמור את מה שעשינו כ- save as a draft – נמצא בחלק העליון של המסך מצד ימין.

ולבסוף יש לעשות APPLY אחרי שחזרנו למסך המקורי.

product type - apply - shopping ad


אם הצלחתם להגיע למסך זה ולאשר – הללויה!!! בזה הרגע הגדרתם לכם Product type לפיד והעלאתם לו ניקוד שיתבטא בירידה בעלות ה- CPC בעוד שבועיים – שלושה. בהבטחה.

רצוי להגדיר את הפרמטר הנ"ל לכמה שיותר מוצרים בצורה יוניקית (אמנם זהו פרמטר אופציונלי) אך הוא נותן מידע נוסף לגוגל על מנת לדעת מתי נכון יותר מבחינת המפרסם להראות את המוצר ועל ידי כך לשפר את אחוז ההקלקה שלכם ומכאן את העלות הסופית.

 

 

מעוניינים לקרוא עוד? פרגנו לעצמכם בלחיצה על הלינק Google shopping

תגובות: