fbpx

בלוג

clickcease

 

הרבה מפרסמים בגוגל אדס חוששים בצדק שמישהו ילחץ על המודעות שלהם ללא צורך. אם נהיה יותר מדויקים, הם חוששים מקליקים זדוניים מכוונים על ידי המתחרים שלהם.

הקלקה על מודעות מתחרים, נעשית בצורה מכוונת לפגיעה עסקית באותו ברנד על מנת לסלק אותו מהמכירות הפומביות הבאות על לקוחות אמיתיים ובכך לגרום לו לנצל את התקציב היומי במהרה.

מתי זה עלול להתרחש?

ניתן פה שני כללי אצבע לתרחישים הגיוניים למצבים ש"מעודדים " את המתחרים שלך לפעול בצורה לא כשרה:

א. ככל שהסביבה היא תחרותית יותר ועלות הקליק גבוהה יותר, כך יגדל האינטרס להפעיל כלים של הקלקה זדונית. 

ב. ככל שתחום העיסוק הוא יותר מתאים לגוגל ופחות לרשתות החברתיות, אנחנו רואים אחוז הולך וגדל של 

Invalid Clicks.

 

חשוב לדעת שגוגל עצמה מנסה להלחם באותם קליקים זדוניים, במלחמת חורמה. האינטרס שלהם הוא חזק וברור, ככל שיגדלו כמות הקליקים הזדוניים, האמון של המפרסמים במערכת יקטן וכמו כן היעילות של הפרסום לבעלי האתרים תהיה לא כדאית ולכם הם יצמצמו פעילות.

אז האם נגזר גורלנו לשאת בעונש? האם אנחנו  יכולים לעשות משהו בנדון?

על כך נרחיב בפוסט הבא, שייתן סקירה של אחד הכלי המובילים בשוק- ClickCease.

כמה מילים על החברה: 

החברה נוסדה בשנת 2014 על ידי מספר יזמים ישראלים ובסיס מושבה הוא בתל אביב.

החברה נרכשה על ידי תאגיד CHEQ בשנת 2020 והיא מתמקדת היום בפעילות SMB לחשבונות גוגל אדס.

 

לפי מחקרים שביצעה החברה, באזור ה-20% מבין הקליקים של מפרסמים הם קליקים זדוניים המבוצעים ידנית על ידי מתחרים או על ידי בוטים (רוב הקליקים). 

הבוטים משתמשים בכלים אוטומטיים וב- VPN על מנת לטשטש את ה- IP של ה"גולש" ובעיקר על מנת להראות שכל פעם זה גולש אחר ולא אותו מקור.

Clickcease

ניתוח מקורות הקלקלה מעלה את המסקנות הבאות:

32% לא מאפשרים לקבצי גאווה סקריפט לרוץ על הדפדפן שלהם ולכן הכלי של CLICKCEASE לא יעבוד!

29% לחצו מספר פעמים מעל המכסה המותרת- הגיונית.

17% הם מטווח IP הידועים לשמצה.

13% חוות קליקים כלומר פעילות משולבת של כמה גורמים על מנת לבצע הקלקה רבתית. 

9% משתמשים ב VPN להסוות את עצמם.

 

כמה יתרונות בולטים שמצאנו בכלי:

1. כלי למחקר של מודעות המתחרים.

2. כלי להבנת המיקומים של המודעות שלי לעומת המתחרים הישירים.

3. הכלי יודע לחסום מודעות שלנו שנמצאות ברשת התוכן GDN שמקבלות במובייל קליקים לא מכווונים בגלל מיקום לא נכון או גודל של הבאנר שגורם ללחיצה לא מכוונת על ידי הגולש.

4. יש לכלי יכולת אדירה לקבוע חוקים איזה IP יוחרגו ואילו לא.

     לדוגמא : אם בתעשייה שלך יש מעל X קליקים ב- 90 יום אנא החרג את IP.

     דוגמא נוספת: אפשר לי לקבל תנועה רק של דפדפנים התומכים בגאווה סקריפט.

ועוד המון מקרים שאפשר להשתמש בכלי להחרגה.

 


סה"כ לסיכום – בעלות של 50$ אתה יכול להגן על עצמך מלא מעט קליקים מיותרים ועל הדרך להרוויח כלי מעקב על מודעות של מתחרים ולמנוע קליקים מיותרים בקמפני GDN. 

בקיצור, מומלץ מאוד לאתרים בסדר גודל בינוני ומעלה עם מעל 2000$ הוצאה חודשית.

מעוניינים לקרוא עוד? ליחצו עליי!  פרסום בגוגל

תגובות: