fbpx

בלוג

לא משנה איזה עסק יש לכם, רוב הסיכויים שאתם לא לבד בשוק בתחום שלכם. בטוח יש לכם לא מעט מתחרים ולא פעם אתם מוצאים את עצמכם מתוסכלים איך תצליחו למכור כשיש עוד רבים כמוכם. ואכן, יש לא מעט עסקים שלא מצליחים להתמודד עם התחרות הגוברת. הסטטיסטיקה מלמדת שאחוז לא מבוטל מהעסקים בישראל לא מצליחים לעבור את השנה החמישית, ובשביל שהנתון העגום הזה לא יחול גם עליכם, אתם צריכים לבצע פעולות שונות כשאחת החשובות שבהן היא יצירת בידול. אז מה זה בידול ואיך דואגים שהוא יקרה? איך אתם יכולים לרתום את הרשתות החברתיות לטובתכם בכל מה שנוגע לבידול? הנה כמה דברים שכדאי לדעת.

מה זה בידול עסקי?

בידול עסקי הוא מונח שיווקי המתאר פרקטיקה השואפת להדגיש את ההבדל, הייחודיות או השוני שבין מותג או מוצר מסוים לבין המתחרים שלו, במטרה לקדם את יעדיו השיווקיים. בידול עסקי מוצלח יאפשר ללקוחות הפוטנציאליים את זיהוי תכונותיהם הייחודיות של המוצרים או השירותים שאותם מציע העסק, כך שבזכות הבחנה זו הם יבחרו בו על פני החברות והעסקים המתחרים.

 

בידול (מלשון להבדיל) יכול לחסוך לכם לא מעט משאבים. למה? כי הוא למעשה הצהרה על הערך המוסף שאתם נותנים עם השירות שאתם מספקים, והבדלה שלו משאר העסקים.  בזכות אותו בידול תוכלו כבעלי עסקים לדרוש מחיר גבוה יותר מהממוצע בשוק או שבזכותו תהיה לכם העדפה צרכנית .יש דוגמאות שונות של בידול בשיווק ומה יכול להיות אצלכם שונה משאר העסקים בתחום שלכם שתיכף נראה, אבל חשוב לדעת שזה יכול להיות לגמרי game changer בעסק שלכם,  כזה שיכול לעשות את ההבדל בין עוד עסק שמתי שהוא ייסגר לבין עסק שחשבון הבנק שלו רק ילך ויתפח. 

כיצד מוצאים את הבידול הספציפי שלכם?

על מנת ליצור את הבידול העסקי, יהיה עליכם לתת או להראות ערך מוסף כלשהו לעסק שלכם . נהוג לחלק את סוגי הבידול העסקי ל-3 קטגוריות שונות : בידול מוצרי, בידול מחיר ובידול שירות.

על מנת ליצור את הבידול העסקי, יהיה עליכם לתת או להראות ערך מוסף כלשהו לעסק שלכם . נהוג לחלק את סוגי הבידול העסקי ל-3 קטגוריות שונות : בידול מוצרי, בידול מחיר ובידול שירות.

בידול מוצרי

בידול עסקי מוצרי יהיה מבוסס על תכונותיו של המוצר שלכם. התכונות הללו עשויות להיות תכונותיו הפיזיות (למשל, גודלו) שמבדילות בינו לבין מוצרים מתחרים ראו דוגמאות בשוק הסלולארי עם מסך מתקפל או פלאפון קטנצ'יק, או תכונותיו האחרות של המוצר שמעניקות לו ביצועים מוצלחים יותר. אחת הדוגמאות לכך היא ההשקות של מוצרים חדשים על ידי חברת אפל(מחשבי המקינטוש, האייפד והאייפון).

בידול על ידי מחיר

במצב בו כל המוצרים בתחום מסוים נחשבים לדומים האחד לשני מבחינת נתוניהם או ביצועיהם וגם אין ביניהם הבדלים בולטים ברמות השירות, העדפת הצרכנים תיטה לכיוון רכישת המוצר / השירות שמחירו הוא הזול יותר. לכן חברות גדולות פעמים רבות מייצרות ומשווקות מוצרים דומים לאוכלוסיות שונות של מוצרי פרימיום ומוצרי מחיר שוק. דוגמא חיתולים של רמי לוי מול פמפרס.

בידול על ידי שירות

אחת מהדרכים האפשריות ליצירת הבידול העסקי תהיה מתן שירות טוב / יעיל יותר ללקוח. יהיה עליכם להיכנס לנעליו של הלקוח, לנסות לראות את הדברים דרך עיניו ולחשוב מה הן ציפיותיו לגבי השירות שהוא מקבל וכיצד תוכלו להעניק לו את השירות יוצא הדופן שיגרום לו להעדיף דווקא את העסק שלכם על פני שאר המתחרים.

יש בשוק הרבה מאוד דוגמאות לחברות שמתמקדות בעיקר בחווית השירות. הנה מספר דוגמאות נפוצות:

א. זמני אספקה מהירים מהמקובל בשוק – ראה TERMINALX

ב. מוקד שירות לקוחות שפתוח 24/7 – חברות ביטוח רכב/גרירה.

ג. שליח שמגיע בדיוק לאן שהלקוח נמצא בתיאום מראש – חברות כרטיסי אשראי.

ד.  משלוח החזרות חינם – חנויות אופנה.

ה. מוצרים עם אריזה חדשנית מרהיבה – תחום החטיפים.

ו. טעם חדש של מוצר קיים – מילקי עוגיות וכו'.

החשיבות של הרשתות החברתיות כחלק ממערך שיווק העסק

פייסבוק , אינסטגרם וטיקטוק , שלושת הפלטפורמות החברתיות הכי חמות היום משמשות זירה משמעותית לאינטראקציה עם הלקוחות והעברת מסרים. בעזרת סרטונים , מסרים , תמונות ושיתופים יכולים המותגים ליצור את הבידול המיוחל למאסות של האנשים שנמצאים בסושיאל.

אם נסתכל על הפלטפורמות הללו מקרוב , נוכל לראות 2 מגמות מאוד חזקות:

א. עלייה של דור המשפיענים/ות ברשת שהפכו להיות כוכבים ברשת עם מיליוני צפיות. אותם משפיענים שהתחילו מיצירת תוכן חדשני ורלוונטי בתחום ההתמחות שלהם , היום הם הפרזנטורים של מוצרים אחרים. הדוגמא הכי בולטת היא הצלחה המטאורית של אנה זק.

 

ב. קידום ומכירות של חברות ענק/עסקים קטנים בעזרת סרטונים של מוצרים קיימים נניח קרם לחות על ידי  המשפיענית מעיין אדם.

היתרון החזק ביותר של  פרסום ברשתות חברתיות הוא העובדה שעל מנת להצליח בפרסום שם אתם חייבים לבלוט ובעצם לייצר את הבידול הזה בצורה יוזמה. המערכות הללו פועלות בצורה כזו שמי שלא מעניין או שלא מקליקים עליו >> לא יצליח בפרסום. לכן צוות השיווק בונה בצורה מיוחדת אסטרטגיית קריאטיב לכל פלטפורמה. אין מישהו שלא מכיר את העורך דין שמדבר בצורה מוגזמת עם הידיים או המומחה לפיננסים שמביא אפיזודות מהחיים של כל אחד מאיתנו.

לסיכום, בידול הוא תהליך חשיבתי ארוך חלק מבניית אסטרטגיה שיווקית ארוכת טווח , שמבוצע על ידי חברות פרסום, מחלקת שיווק בחברות ומתממש במדיה החברתית על ידי המפרסם. בתהליך הבידול חשוב להכיר היטב את קהל היעד וצרכיו על מנת לשדר איתו באותו גל.

 

חושבים לצאת למהלך אסטרטגי גדול של בידול בעסק? הגעתם לכתובת הנכונה. צרו איתנו קשר עוד היום!

תגובות: