fbpx

בלוג

אם אתם חולמים על אתר מכירות מעוצב, מהפנט ומקצועי עד הקצה – עיצוב הוא אחד האלמנטים המרכזיים ביותר שעליהם תהיו חייבים לשים דגש. אתר מעוצב מהווה כיום "מסלול מהיר" לחוויית משתמש משופרת, מסע שכנוע איכותי ולבסוף מימוש מטרות יעיל המביא בסיומו לרכישה. איך זה שדווקא העיצוב "משכנע" את הקהל שלכם יותר? הנה כל הסיבות לכך:

עיצוב האתר – הרבה יותר מדרישה אסתטית​

החוש המפותח ביותר בדיגיטל הוא כמובן חוש הראייה, שמלווה אותנו במשך שעות רבות ביום כשהוא גולל, סורק ומעיין במגוון עצום של חלונות, דפים וקבצים. בדומה לאוכל, גם את המרחב הדיגיטלי צורכים "עם העיניים" ולכן מה שנתפס בעינינו יותר יפה, בהכרח מביא אליו יותר גולשים.

עיצוב אתרים מביא הלכה למעשה, לגלישה נעימה יותר, לצפייה ביותר דפים, שהות יותר ממושכת וגם לגלישה חוזרת – כולם מתורגמים הן לקידום יעיל יותר בגוגל והן לזיקה יותר גבוהה בין האתר למחזור העסקי שלו. 

עיצוב איכותי משפר את הרושם והתפיסה של הלקוחות, מספק להם ערך מבחינה מיתוגית ופסיכולוגית ולכן צפוי למקסם את רווחי העסק, בכפוף לנראות שתלווה את מסלול הרכישה של כל גולש.

web designer

האם להשתמש בתבנית מוכנה או לשכור מעצב גרפי?​

ככל שפלטפורמות בניית האתרים הופכות משוכללות ומתקדמות יותר, כך נפתחת האפשרות בפני בעלי העסקים לשימוש בתבנית מוכנה המותאמת לסוג התוכן באתר שלהם, מה שחוסך משמעותית בצורך לעצב אותו באופן יקר ומקצועי.

אלא שתבנית מוכנה עדיין לא עונה על ערכי הבידול, צרכי קהל היעד והאסטרטגיה העסקית + שיווקית שלו, מה שעדיין דורש גרפיקה מקצועית יעילה ומותאמת, שהגולשים יכולים לספוג ממנה את הערכים שמעוררים אותם לפעולה.

בחירת תבנית מתוך עיצוב מוכן כמו בעיצוב אתר וויקס או וורדפרס, טובה ככל שתהיה, עדיין לא פונה באופן אישי לקהל היעד של העסק שלכם. בכך היא מפספסת חלק מהזדמנויות המכירה ולא מגשימה את הפוטנציאל העסקי והרווחי שלכם. ולכן אם העדפתם בכל זאת, מכל שיקול, לבחור תבנית מוכנה לאתר שלכם, עדיף שמעצב מקצועי יערוך בה את ההתאמות הרלוונטיות לכם ולעסק.  

עיצוב כחלק ממערך המכירות​

כל תהליך עיצוב מתחיל בתכנון מוקדם ויעיל. העיצוב צריך להתקבל אחרי שקיימת תוכנית עסקית ובוודאי לאחר שגובשה תוכנית שיווק דיגיטלי לעסקים, משום ששתיהן יקבעו את הטון, הסגנון וגם האופי של עיצוב האתר, בהתאם לכל המטרות הרצויות לו. כמובן שבקרב עסקים נרצה להגדיל את קהל הלקוחות כמה שיותר ולשמר את אלו הקיימים, אך זו לא בהכרח המטרה היחידה של האתר וכך גם דוגמאות לעבודות קודמות, גלריית מוצרים יפה וברורה, תמונות מקצועיות שממחישות את המוצר או השירות וגם נראות איכותית בכל אלמנט שמוצג באתר יביאו למיקסום התוצאות. 

עליכם לשאול את עצמכם, מהן כלל המטרות של האתר על מנת לעצב אותו כראוי. עיצוב זה צריך לכלול גם אלמנטים כמו כפתורים, אזורים להשארת פרטים, הרשמה והצטרפות, הרשמה לשירות באתר ועוד. 

אז איך תכלס מעצבים?

סוכנות או חטיבת השיווק הדיגיטלי שלכם, אמורה לבצע עבורכם את מחקר המתחרים, במהלכו אתרי המתחרים ייבדקו וזאת במטרה לחשוב ולתכנן את הערכים המבדלים שלכם. הבידול יתבטא בסופו של דבר בעיצוב, שמבליט יתרונות וייחודיות וחוזר על עצמו שוב ושוב באתר. לאחר שנולדה האסטרטגיה הגרפית, מלאכת העיצוב תועבר לגרפיקאי שלכם, שיפתח את הקו העיצובי המתאים לכלל השירותים והמוצרים, בכל נקודת השקה בינם לבין גולשים ולקוחות. 

עיצוב זה מתחשב בהיררכיה הקיימת באתר מבחינת התפריטים שלו, עמודים ראשיים לעומת משניים, סוגי עמודים שונים, סוגים שונים של אזורים, מוצרים, הפרדה בין קהלי מטרה ועוד.

לאחר שהגרפיקה הושלמה בהצלחה, נרצה שהיא תיושם באתר בדרך שתעזור לנו להוביל את הגולש לפעולות המתאימות. לדוגמה, הכוונה ליצירת קשר עם העסק, הוספת מוצרים לסל, ביצוע רכישה ועוד. יש ליישם את הגרפיקה בהתאם למידות, הפרופורציות וגם הדרישות הרספונסיביות המעודכנות, כדי שהאתר ייראה מדהים בכל מכשיר המחובר לרשת, בכל זמן ומכל מקום. 

האתר צריך להיראות טוב ומשכנע, אך לא מן הנמנע שיהיה צורך להמשיך לנטר אותו, לאסוף לגביו נתונים ולשפר אותו גם במובן הגרפי לאורך הזמן ובהתאם לצורך. 

עיצוב איכותי משפיע על החלטות הגולש!​

עיצוב האתר מביא להשפעה אפקטיבית על תהליך קבלת ההחלטות של הגולשים – הם מתרשמים מהאסתטיקה שלו, הצבעים, הרמה, האיכות, חוויית השימוש והגלישה, הנגישות ועוד וכך מטפחים דעה לגביו. דעה זו תהיה חיובית ככל שהעיצוב מהוקצע ומותאם למטרות והמאפיינים שנקבעו בשלב התכנון ההתחלתי, מה שיביא בקלות לתוצאות המיוחלות.

ועכשיו משהבנתם את חשיבות התוכן, השפה וההיבט הוויזואלי של האתר שלכם, תוכלו להיעזר בסוכנות שיווק דיגיטלי מעולה על מנת להעניק לאתר שלכם מראה מקצועי, מרשים ומכובד, שיגדיל משמעותית את היקף המכירות. 

תגובות: