לפעמים כדאי לעצור את התנהלות השוטפת בעסק ולהתעמק בנושא האנליזה של הנתונים באתר. לדוגמא מה אומר כל EVENT בגוגל אנליטקס 4 החדש. אז היום נעשה בלוג מפורט מאוד על הנושא החשוב הזה.
בעיקרון בגוגל אנליטקס 4- GA4 יש 4 סוגי EVENTS שונים:
א. AUTOMATICALLYEVENTS – אלו הם אירועים , שגוגל עוקב אחריהם בצורת ברירת המחדל.
ב. ENHANCEDMESSAREMENTS – אלו הם אירועים שגם גוגל עוקב אחריהם בצורה אוטומטית , מובנית בגוגל GA4 , אבל הם לא היו קיימים בגרסה הקודמת שנקראת יוניברסל. לדוגמא פעם ראשונה שאנליטקס עוקב כמדד אירוע ייחודי שנקרא קליקים , scrolling ו- עוד דוגמאות שתיכף נדון בהם.
ג. יש את ה- RECOMMENDED EVENTS שהם אירועים , EVENTS שגוגל ממליץ לכם לעקוב אחריהם.
ד. אחרונים חביבים – CUSTOM EVENTS , אלו הם אירועים שהם חשובים לכם ולכן אתם מוסיפים אותם.
AUTOMATICALLY EVENTS
נתחיל במשהו קל ….. FIRST _SESSION – הוא אירוע שנוצר בפעם היחידה והראשונה שהלקוח נוחת אצלכם באתר.
לעומתו SESSION_START הוא כל פעם שמתחיל SESSION חדש . בצורה הדיפולטיבית אם לא שינתם את ההגדרה זה אומר פעם בחצי שעה נוצר סשיין חדש. אם נכנסתם פעם אחת בבוקר ופעם אחת בלילה , זה ייספר כשתי פעמים.
אירוע נוסף שהוא חשוב להכיר הוא user_enagenement שמוגדר ככל פעם שיוזר נשאר לפחות 10 שניות בדף שהוא הגיע אליו. כלומר היה מעורב בדף , קרא או גלגל. לא ישר החליט לעזוב את העמוד. זה נותן אינדקציה טובה כמה הדפים מעניינים את הלקוחות.
Enhanced Measurement
כאמור אלו הם אוסף של אירועים EVENTS שלא היו קיימים בגוגל אנליטקס ו- GA4 עוקב אחריהם :
Page views, scrolls , outbound clicks , site search , video engagement file downloads , form interactions
לכל האיוונטים הללו אפשר להגיע דרך WEB STREAM DETAILS
ולהגדיר איזה מהם שיהיו פעילים ואילו לא , פרט לדפים נצפים שאותו אי אפשר לבטל והוא תמיד ייספור נתונים.
*** חשוב לדעת שרוב האיוונטים הללו ירשמו באנליטקס באיזור EVENTS רק לאחר 24 שעות ויותר. אז אל תצפו לראות אותם מייד.
וגוגל חושבת שכדאי לעקוב אחריהם כדי לקבל יותר מידע על העסק.
לכל אירוע כזה , יש את הדוקומנטציה , של איזו פרמטרים ה- EVENT הזה יכול לקבל . נניח ואנחנו באתר של איקומרס אז נרצה לשרשר לדאטה LAYER גם את הפרמטרים של העסקה :
Custom Events
הדרך שלך להגדיר בעצמך , אירוע EVENT כפי שאתה מעוניין . וזה יכול להיות כמעט כל דבר. נניח לחיצה על לייבל מסויים בתפריט הראשי – השירותים שלנו לדוגמא.
מהם ההבדלים העיקריים בין יוניברסל אנליטקס לגוגל GA4
גוגל אנליטקס 4, בקיצור GA4, מהווה שינוי משמעותי באופן איסוף, עיבוד ודיווח של נתוני ניתוח. להלן ההבדלים העיקריים:
1. מודל איסוף הנתונים
יוניברסל אנליטקס הישן היה מבוסס על SESSIONS . כלומר הוא היה מקבץ אינטראקציות של משתמשים (התאמות) בתוך מסגרת זמן נתונה.
סשיין מוגדר כקבוצה של אינטראקציות (היטים) המתרחשות באתר שלך בתוך מסגרת זמן נתונה. אינטראקציות אלו יכולות לכלול צפיות בדף, אירועים, אינטראקציות חברתיות ועסקאות מסחר אלקטרוני. פעילויות באתר משמשות להבנת הזרימה וההתנהגות של המשתמשים באתר שלך.
משך הזמן של סשיין:
הסשיין מסתיים לאחר 30 דקות של חוסר פעילות. זוהי ברירת המחדל ואפשר לשנות זאת.
-סשיין מסתיים בשעה חצות . החלק השני שלאחר חצות הוא יעבור לסשיין אחר.
-סשיין חדש נפתח אם מקור התנועה משתנה . לדוגמא באת מקמפיין ממומן ועזבת את האתר ואז חזרת ממייל שקיבלת. כאן ירשמו 2 סשיינים שונים.
2. מעקב - אחר פלטפורמות שונות CROSS Platforms
בגוגל אנליטיקס 4 כל הכניסות של המשתמש מפלטפורמות שונות יחשבו כפעילות אחת בנכס. נניח עם היוזר היה גם באתר ונרשם לשירות ואז נכנס לאפליקציה עם אותו שם משתמש , ירשם כפעילות אחת.
3. מעקב אחר אירועים עיקריים EVENTS
גוגל אנליטקס 3 דורש הגדרה ידנית למעקב אחר אירועים, כולל הגדרת קטגוריה (CATEGORY), פעולה (EVENT) ותווית (LABEL) עבור כל אירוע.
בגוגל אנליטקס 4 יש אירועים (EVENTS) שנמדדים בצורה אוטומטית , יש כאלו שמוטמעים בצורה אישית.
4. מדידה משופרת
גוגל אנליטקס 3 מעקב דפים בסיסי עם שיפורים אופציונליים באמצעות הטמעה נוספת.
בגרסה 4 מציע יכולות מדידה משופרות מחוץ לקופסה, כולל מעקב אחר גלילה, מעקב אחר חיפוש באתר, מעקב אחר מעורבות וידאו והורדות קבצים.
5. ממשק משתמש ודיווח
גוגל אנליטקס 3 מציע בעיקר אוסף של דוחות קבועים מראש עם יכולות חקירה מצומצמות יותר בהשוואה לגרסה GA4.
6. פרטיות המשתמש
גוגל אנליטקס 3 תלוי יותר בקובצי Cookie, מה שמציב אתגרים עם תקנות הפרטיות המתפתחות.
לעומת זאת GA4 עוצב תוך מחשבה על פרטיות, ומציע טיפול טוב יותר בפרטיות נתונים וניהול הסכמה. זה כולל גם תכונות למחיקת נתונים ואנונימיזציה.
7. יכולות למידת מכונה.
גוגל אנליטקס 3 יכולות למידת מכונה מוגבלות, עם זיהוי אנומליות בסיסי ותובנות אוטומטיות. בגרסה 4 יכולות למידת מכונה משופרות, מתן מדדים חזויים (למשל, הסתברות רכישה, הסתברות נטישה) ותובנות אוטומטיות כדי לסייע בזיהוי מגמות וחריגות.
8. אינטגרציה מלאה לגוגל אדס
הפרדה מוחלטת בגרסה 3 , של תנועה באפליקציות אל מול תנועה באתר.
בגוגל אנליטקס 4 הכל מאוחד בנקודת מבט אחת.
לסיכום
לסיכום, GA4 נועד לספק פלטפורמת ניתוח מקיפה וגמישה יותר הנותנת מענה לצורכי מעקב מודרניים, תוך התמקדות בהתנהגות משתמשים על פני מספר פלטפורמות, תכונות פרטיות משופרות ותובנות עוצמתיות של למידת מכונה.
תגובות: