fbpx

בלוג

לפעמים כדאי לעצור את התנהלות השוטפת בעסק ולהתעמק בנושא האנליזה של הנתונים באתר. לדוגמא מה אומר כל EVENT בגוגל אנליטקס 4 החדש. אז היום נעשה בלוג מפורט מאוד על הנושא החשוב הזה.

בעיקרון בגוגל אנליטקס 4- GA4 יש 4 סוגי  EVENTS שונים:

א. AUTOMATICALLY EVENTS – אלו הם אירועים , שגוגל עוקב אחריהם בצורת ברירת המחדל. 

ב. ENHANCED MESSAREMENTS – אלו הם אירועים שגם גוגל עוקב אחריהם בצורה אוטומטית , מובנית בגוגל GA4 , אבל הם לא היו קיימים בגרסה הקודמת שנקראת יוניברסל. לדוגמא פעם ראשונה שאנליטקס עוקב כמדד אירוע ייחודי שנקרא קליקים , scrolling ו- עוד דוגמאות שתיכף נדון בהם.

ג. יש את ה- RECOMMENDED EVENTS שהם אירועים , EVENTS שגוגל ממליץ לכם לעקוב אחריהם. 

ד. אחרונים חביבים – CUSTOM EVENTS , אלו הם אירועים שהם חשובים לכם ולכן אתם מוסיפים אותם.

AUTOMATICALLY EVENTS

נתחיל במשהו קל ….. FIRST _SESSION – הוא אירוע שנוצר בפעם היחידה והראשונה שהלקוח נוחת אצלכם באתר.

לעומתו SESSION_START הוא כל פעם שמתחיל SESSION חדש . בצורה הדיפולטיבית אם לא שינתם את ההגדרה זה אומר פעם בחצי שעה נוצר סשיין חדש. אם נכנסתם פעם אחת בבוקר ופעם אחת בלילה , זה ייספר כשתי פעמים.

אירוע נוסף שהוא חשוב להכיר הוא user_enagenement שמוגדר ככל פעם שיוזר נשאר לפחות 10 שניות בדף שהוא הגיע אליו. כלומר היה מעורב בדף , קרא או גלגל. לא ישר החליט לעזוב את העמוד. זה נותן אינדקציה טובה כמה הדפים מעניינים את הלקוחות.

Enhanced Measurement

כאמור אלו הם אוסף של אירועים EVENTS שלא היו קיימים בגוגל אנליטקס ו- GA4 עוקב אחריהם : 

Page views, scrolls , outbound clicks , site search , video engagement file downloads , form interactions

לכל האיוונטים הללו אפשר להגיע דרך WEB STREAM DETAILS 

ולהגדיר איזה מהם שיהיו פעילים ואילו לא , פרט לדפים נצפים שאותו אי אפשר לבטל והוא תמיד ייספור נתונים.

*** חשוב לדעת שרוב האיוונטים הללו ירשמו באנליטקס באיזור EVENTS רק לאחר 24 שעות ויותר. אז אל תצפו לראות אותם מייד.

Recommended Events

רשימה של איוונטים שמופיעים בלינק הזה : 

https://support.google.com/analytics/answer/9267735?hl=en

וגוגל חושבת שכדאי לעקוב אחריהם כדי לקבל יותר מידע על העסק.

לכל אירוע כזה , יש את הדוקומנטציה , של איזו פרמטרים ה- EVENT הזה יכול לקבל . נניח ואנחנו באתר של איקומרס אז נרצה לשרשר לדאטה LAYER גם את הפרמטרים של העסקה : 

Custom Events

הדרך שלך להגדיר בעצמך , אירוע EVENT כפי שאתה מעוניין . וזה יכול להיות כמעט כל דבר. נניח לחיצה על לייבל מסויים בתפריט הראשי – השירותים שלנו לדוגמא.

תגובות: