fbpx

בלוג

הפרסום בלינקדאין השתפר מאוד בשנים האחרונות, הרבה בזכות אימוץ של למידת מכונה (AI) ובינה מלאכותית, שהתחילה להיות מיושמת מאחורי הקלעים של הפלטפורמה. בעבר לינקדאין היתה פלטפורמה שמאפשרת אפשרויות טרגוט רבות (לפי מקצוע, לפי חברה, לפי תעשייה וכו') אבל השילוב המנצח הזה – שיפר את הביצועים שלה פלאים.

כאמור, הטרגוט בלינקדאין הוא מאוד מדויק ובעל אפשרויות רבות לסגמנטציה. בפוסט הזה ננסה לתת לתת לכם כלים נוספים בשיפור הקמפיינים הפרסומיים שלכם. שנתחיל?

איך לטרגט נכון בלינקדאין

 לפני שנתחיל בעבודה הטכנית, נסביר משהו מאוד חשוב מבחינה קונספטואלית.

אם נחלק את הקהלים הפוטנציאליים שאנחנו יכולים להקים במערכת, אז יש לנו 2 קבוצות שונות. הקבוצה הראשונה היא קבוצת קהלים חדשים שאתם מרכיבים על פי המאפיינים הדמוגרפיים שלינקדאין מאפשרת לבחור מהם והקבוצה השנייה היא של קהלים שאתם בונים LOOKALAIKE מתוך התבססות הפיקסל של לינקדאין באתר שלכם או קבוצות הנתונים (אימיילים/טלפונים) שהעלאתם מבעוד מועד.

אחרי שהבנו את ההבדלים בין 2 הקבוצות, אפשר להתחיל לדבר על הפרטיקה.

נתחיל בקבוצה של הקהלים מבוססי הדאטה:

ניתן להעלות פרטי מידע של לקוחות עבר של החברה או של דאטה מאושר שקניתם. במעבר שלכם בתפריט הראשי ל-

ACCOUNT ASSETS >AUDIENCE נפתחת לכם אפשרות להעלות פרטי מידע לפי טמפלט מוכן של לינקדאין

עליכם להכין קובץ CSV שמכיל לפחות איימייל או שם פרטי ומשפחה או מספר מכשיר סלולארי. לינקדאין תידע לזהות את המתשמש במאגר שלה ולשייך אותו/ה לקבוצה שפתחת.

The maximum file upload size is 20MB. Include only one contact per row. At least one field must be used in each row. Upload between 10,000 – 300,000 contacts for the best results. Include at least one of the following: (a) email address, (b) first and last name, (c) mobile device id, or (d) google user id. Additional fields such as company, job title, or country increases the accuracy of the match.

לאחר שהעלאתם את הרשימה שלכם, תוכלו גם לטרגט אותה.

בנוסף, תוכלו לבנות קהל דומה – לוקאלייק , שיוכל להיות הקהל החדש שאליו תפנו את הפרסום. חשוב לדעת שלוקח למערכת עד 48 שעות לייצר מקובץ האקסל את הקהל הראשוני ואותה תקופת זמן של יומיים, את קהלי הלוקאלייק.

Account Base marketing - ABM

הדרך הכי פשוטה להסביר את המונח, היא הדרך שלכם לטרגט רשימה של חברות שמעניינות אתכם, על ידי העלה של קובץ אקסל עם שמות החברות שמעניינות אתכם לפי הפרמטר companyname.

מהניסיון שלנו יש לזה בערך 50% של התאמה, כי לפעמים השמות של החברות בלינקדאין נרשמות קצת שונה או שלא קיימות.

דרישות הסף הן להעלות לפחות 300 חברות ולא יותר מ- 30,000 חברות בקובץ CSV.

טרגוט לפי מאפיינים דמוגרפיים

על מנת להגיע לאזור של בחירת הטרגוט עליכם להגיע בתפריט הראשי לקהלים Audience.

כאשר מתחילים לבנות את הקמפיין החדש , שימו לב מצד ימין ל – audience size שמתחיל להשתנות. עיקרון מנחה שלנו הוא לבנות קהל של לפחות 10,000 איש עד 500,0000 כהנחיית BEST PRACTICE.

יש המון אפשרויות לבחור את הקהלים שלנו, אבל הם מחולקים ל-2 קבוצות:

א. לבנות את הקהלים לפי החברות שהעובדים/לקוחות הפוטנציאליים עובדים בהם (התעשייה, גודל החברה, אחוז גידול שנתי ועוד).

ב. לבנות את הקהלים דרך פרופיל המשתמש האישי הבודד (התפקיד שלו, הניסיון שלו, ההשכלה וכו').

הפיקסל של לינקדאין

הפיקסל של לינקדאין נמצא בתוך התפריט של account assets.

 בפעם הראשונה שלכם באתר, בחרו באופציה של insight tag וקבלו את הקוד להשתלה באתר בכל עמוד בסוף הקטע של ה- BODY.

שימו לב, על מנת לייצר את הפיקסל, עליכם להזין את שם הדומיין (ללא WWW או http) ומיד תקבלו את הקוד להטמעה באתר. לאחר ההטמעה תקבלו אישור שהקוד הוטמע כהלכה.

לאחר הטמעת הפיקסל תוכלו לייצר איוונטים של פעולות שתרצו לעקוב באתר שלכם, כמו השארת פרטים, הגעה לעמוד מסוים או צפיה בוידאו באתר.

כל איוונט הוא איוונט ייחודי. לאחר מכן תוכלו לייצר לכל איוונט כזה אם תגיעו ל- 300 איוונטים קבוצת LOOKALIKE שתוכלו להשתמש בה לפרסום. אם לא תשתמשו בקבוצה זו מעל 60 יום, היא תיכנס לארכיון ולא תוכלו לעשות בה שימוש מחדש.

Retargeting- ריטרקטינג בלינקדאין

לפני שאתם מתחילים לחשוב על טרגוט יוזרים מחדש בלינקדאין, צריכים לקרות 2 דברים מקדימים.

ראשית יש לשתול את קוד הלינקדאין באתר שלך ובנוסף שיהיו לך לפחות 300 איש ברשימת רמרקטינג.

למה לעשות רימרקטינג בלינקדאין? כי תהליך המכירה לא מסתיים עד שאין חתימה על עסקה. כלומר, חשוב להבין שבחברות גדולות עד שמבשילה עסקת מכר, זה יכול לקחת מספר חודשים. אז כדאי ואף רצוי להמשיך לחנך את קהל היעד בפתרון שלך, גם לאחר שהוא השאיר את הליד ולתת לו עוד מסרים או סרטונים עד ששיחת הדמו תתרחש.

נגדיר קהל חדש של רמרקטינג דרך תפריט MATCH AUDIENCE בו נוכל לבחור באחת מהדרכים הבאות להחזיר יוזרים:

א. ריטרגט כל מי שעשה איוונט שמוגדר בלינקדאין.

ב. ריטרגט כל מי שצפה בוידאו מסויים.

ג. ריטרגט כל מי שפתח את דף הלינקדאין של החברה.

ד. ריטרגט כל מי שלא השלים את הטופס לידים (אבל פתח אותו) או מי שמילא אותו כהלכה.

ה. ריטרגט כל מי שהיה באתר או בעמוד מסוים באתר.

ו . ריטרגט כל מי שנמצא ברשימה שלי.

 

Linkedin Audience Network

 אם תסתפקו רק בפעמים שמנהלים בכירים מבקרים בלינקדאין, אולי לא תצליחו להגיע לכמות מספקת של אנשים בקמפיין. לכן, יש אפשרות לפרסם ברשת התוכן של לינקדאין LINKEDION AUDIENCE NETWORK.

חשוב לא לבצע את ההרחבה הזו דרך הצ'ק בוקס באזור ה- AUDIENCE היות והרחבה זו מזיקה לביצועים של הקמפיין.

אם אתם רוצים לבחור את אותו קהל מנהלים פוטנציאלי, אתם צריכים לסמן רק את ה- V במקום של הפלייסמנטים.

ראו תמונה לדוגמא:

תגובות: