fbpx

בלוג

להלן השלבים לביצוע מחקר מילות מפתח ב-Google Ads שכל סוכנות פרסום בגוגל מבצעת:

המקום הכי טוב להתחיל את מחקר המילים הוא בכלי של גוגל – KEYWORD PLANNER. על מנת להיות חשוף לכלי זה עלייך לפתוח חשבון פרסומי של גוגל אדס . 

1. התחל עם רשימה רחבה של מילות מפתח פוטנציאליות: התחל בסיעור מוחות של רשימה של מילות מפתח הקשורות למוצרים או לשירותים שלך. כלול את כל המונחים הרלוונטיים שלקוחות פוטנציאליים עשויים להשתמש בהם כדי לחפש את מה שאתה מציע. גוגל נותנת לך להוסיף בכלי 10 מילים רחבות ככה האפשר ואז היא מייצרת לך רשימות של מילים פוטנציאליות.

 

מתכנן מילות המפתח הוא כלי חינמי בתוך Google Ads שעוזר לך לזהות מילות מפתח חדשות ולקבל הערכות ביצועים עבור מסעות הפרסום שלך. אתה יכול להזין את רשימת מילות המפתח הראשונית שלך ולראות מילות מפתח קשורות, נתוני נפח חיפוש ועלויות משוערות לקליק.

מתכנן המילים של גוגל הוא לא הכלי היחידי שיש בשוק. ישנם כלים רבים. אנחנו התייחסנו בעיקר לכלי זה היות והוא פותר 90% מהסוגייה.

אבל לנוחיותכם הוספנו מספר כלים שכדאי לשקול:

 

SEMrush: זהו כלי פופולרי למחקר מילות מפתח המספק נתונים מפורטים על נפח חיפוש, קושי של מילות מפתח והערכות מחיר לקליק. הוא כולל גם תכונות לניתוח מתחרים וקיבוץ מילות מפתח, שיכולות לעזור לך לארגן את מסעות הפרסום שלך בצורה יעילה יותר.

 

Ahrefs: כלי זה מספק נתוני מילות מפתח מקיפים, כולל נפח חיפוש, קושי של מילות מפתח ואומדני שיעור קליקים (CTR). הוא כולל גם תכונות לניתוח מתחרים ומחקר תוכן, שיכולות לעזור לך למצוא הזדמנויות חדשות למיקוד.

 

Moz Keyword Explorer: כלי זה מספק הצעות למילות מפתח המבוססות על רלוונטיות, נפח חיפוש ושיעור קליקים אורגני. זה כולל גם תכונות לניתוח SERP, שיכולות לעזור לך להבין את התחרות ולזהות פערים בשוק.
 
WordStream: כלי זה מספק הצעות למילות מפתח המבוססות על נפח חיפוש, תחרות ורלוונטיות. הוא כולל גם תכונות לארגון מסעות הפרסום שלך ומעקב אחר הביצועים שלך לאורך זמן.
 

Google search console – המקום בו תוכל לראות את המילים שכבר האתר שלך מדורג עליהן בגוגל אורגני.

 

ubersuggest –  ניתן לו את הכבוד היות וזה היה מהכלים הראשונים בתחום.

2. צמצם את הרשימה שלך עם נתוני נפח חיפוש: בדוק את נתוני נפח החיפוש עבור כל מילת מפתח והתמקד במילות מפתח רלוונטיות בנפח גבוה שסביר להניח שיובילו תנועה לאתר שלך. ההמלצה שלנו בישראל לא להוסיף מילים עם פחות מ-50 חיפושים בחודש היות והן לא יקבלו חשיפה מספקת וגם לא תוכל ללמוד יותר מידי מהקלקות עליהם.

 

חשוב לדעת : תוכל גם לסנן מילות מפתח לפי מיקום, שפה וסוג מכשיר כדי להבטיח שהמודעות שלך ממקדות לקהל הנכון.

3. שקול את הכוונה  של הגולש והרלוונטיות: בעת בחירת מילות מפתח, שקול את כוונת המשתמש ואת הרלוונטיות של מילת המפתח למוצרים או לשירותים שלך. לדוגמה, אם אתה מוכר נעלי ריצה, תוכל למקד למילות מפתח כמו "נעלי ריצה לגברים" או "נעלי הריצה הטובות ביותר למרתונים". חשוב מאוד לשים לב לאופי המילים. יש לשלול הוספת מילים כמו שירות לקוחות אם אתם מייצגים אתר איקומרס או חינם בשירותי פרימיום וכדומה.


לעומת זאת אם אתם מספקים שירותים אז מאוד כדאי לכלול מילים כמו מחיר, טלפון , חנות , חברה המעידות על כוונה חזקה לקנות את השירות.

4. השתמש במילות מפתח שליליות: מילות מפתח שליליות הן מונחים שברצונך לא לכלול במסעות הפרסום שלך. הם עוזרים למנוע את הצגת המודעות שלך בחיפושים לא רלוונטיים ויכולים לשפר את הביצועים הכוללים של מסע הפרסום שלך. השתמש בכלי מתכנן מילות המפתח כדי לזהות מילות מפתח שליליות ולהוסיף אותן למסעות הפרסום שלך.

 

5.  עקוב אחר ביצועי המודעות שלך ובדוק באופן קבוע את רשימת מילות המפתח שלך. אם תשמש במילים רחבות כמו שתיארנו בסעיף 1 תוכל למצוא מילים חדשות ותצטרך להסיר מילות מפתח שאינן מניבות ביצועים טובים. השתמש בנתונים ממסעות הפרסום שלך כדי לייעל את המיקוד שלך ולשפר את החזר ה-ROI שלך לאורך זמן.

6. השתמש בקמפיינים מסוג DYNAMIC ADS המאפשרים לך לא לעבוד עם רשימת מילים מראש אלא גוגל נותן לך את המילים שלדעתו הכי מתאימות לתוכן הדף. לאחר כמה ימים תוכל להכנס לטאב של המילים המחופשות בחשבון ולצרף את המילים המתאימות ביותר.

7 . ראה בגוגל אורגני אילו עוד מילים רלוונטיות למילים שחיפשת לפי בדיקת הטייטלים של הכותרות של התוצאות הראשונות וקריאה של התיאור של Description.

לסיכום על ידי ביצוע שלבים אלה, תוכל ליצור רשימה מקיפה של מילות מפתח ממוקדות שיעזרו לך להגיע לקהל היעד שלך ולהוביל תנועה לאתר שלך.

כמובן שזו רק חלק מהרשימה הארוכה מאוד איך כדאי להתחיל את מחקר מילות המפתח , אך חשוב לזכור שכל מילה ממירה באופן שונה ולכן כדאי להתייעץ עם מומחה פרסום בגוגל על מנת לבחור נכון את הרשימה הסופית.

 

תגובות: