fbpx

בלוג

הבידול העסקי של אפל הוא אסטרטגיה המייחדת את אפל ממתחרותיה על ידי שימת דגש על תכונות ויתרונות ייחודיים הפונים לשוק היעד שלה. אפל בידלה את עצמה בהצלחה בכמה דרכים:

עיצוב:

אפל ידועה בעיצוב המוצר הייחודי והמסוגנן שלה, שמייחד אותה מהמתחרים. 

מותג:

אפל בנתה מותג חזק שהוא שם נרדף לאיכות, חדשנות וחווית משתמש.

אינטגרציה: 

המוצרים של אפל נועדו לעבוד יחד בצורה חלקה, וליצור חווית משתמש ייחודית שאינה זמינה עם מותגים אחרים.

חווית משתמש: 

אפל שמה דגש חזק על חווית משתמש, מה שבא לידי ביטוי בממשק האינטואיטיבי, התוכנה הקלה לשימוש והדגש על שירות הלקוחות.

חדשנות: 

אפל ידועה במוצרים ובתכונות החדשניות שלה, כמו מסך המגע של האייפון ויכולות מעקב הבריאות של Apple Watch.

אסטרטגיה של אפל

על מנת שנבין יותר את הייחודיות של אפל והדרך של מנהליה לבנות בידול שמחזיק לאורך שנים נסתכל על ההשקה של אייפון הראשון בשנת 2007.

לפני השקת האייפון, לאפל היו כמה שלבי שיווק מרכזיים שעזרו לבנות ציפייה ובאזז למוצר. שלבים אלה כללו:

1. בניית מותג חזק: אפל כבר בנתה מותג חזק המבוסס על מוצרים חדשניים ועיצוב מסוגנן. זה עזר ליצור עניין בכל השקת מוצר חדש.


2. בניית בסיס לקוחות נאמן: לאפל היה בסיס לקוחות נאמן למחשבי ה-Mac ולנגני ה-iPod שלה, מה שסיפק קהל מוכן לאייפון.

3.  שימוש בקדימונים וסרטונים בלתי רשמיים: בחודשים שקדמו להשקת האייפון פרסמה אפל סדרת מודעות טיזר שהציגה את הצללית של אדם המחזיק במכשיר החדש. זה יצר התרגשות והשערות לגבי מה יכול להיות המכשיר.
 
4. שיתוף פעולה עם AT&T: אפל השיגה שותפות בלעדית עם AT&T כדי להיות הספק היחיד שמציע את האייפון בארה"ב. זה עזר לעורר עניין מלקוחות AT&T שהיו להוטים לנסות את המכשיר החדש.

בנאומו,  בזמן ההשקה בכנס , אמר ג'ובס, "אני כבר מצפה לזה במשך שנתיים וחצי", וכי "אפל הולכת להמציא מחדש את הטלפון".  סטיב ג'ובס הציג את האייפון כשילוב של שלושה מכשיריםשונים שכבר היו בשUE: "האייפוד עם מסך המגע הגדול", "טלפון סלולרי מהפכני", ו-"תקשורת אינטרנטית פורצת דרך". כל זאת במכשיר אחד שלא תוכלו בלעדיו. 


הודות לנאום הזה וכל מאמצי השיווק הנלווים נוצר באזז חזק של גולשים המתעניינים במוצר. אלו  יצרו תורי ענק של אלפי אנשים מול חנויות אפל , כמה שעות לפני פתיחתן, עובדה שהצליחה לייצר תהודה רבה וכיסוי תקשורתי ענק.

תגובות: