fbpx

בלוג

הידעתם? החברות הגדולות בישראל מדווחות:
 עלויות הפרסום השוטפות מרכיבות בין רבע למחצית מן ההוצאות הכלכליות שלנו

פרסום הוא משאבת החמצן העיקרית לכל עסק. בלי הזרמה קבועה של לקוחות חדשים, אין עתיד לעסק שלך. לראייה כל החברות מפרסמות גם חברת ענק כמו קוקה קולה, בעלת המותג החזק בקטגוריה שלה עדיין מקפידה כל העת לפרסם במדיה לקבלת חשיפה רחבה.

מה עושה סוכנות דיגיטל בפועל?

1.  בניית אסטרטגיה – כדי לגרום לפרסום להיות יעיל, יש צורך בבניית האסטרטגיה השיווקית שלכם. כלומר למי פונים, באיזה מסר שיווקי, מה אומרים , איך מגיבים למה שעושים המתחרים וכדומה.

2. מיתוג – גם אם המוצרים שלכם נחשבים למוצרים איכותיים, אם המותג לא חזק מספיק, המוצרים שלכם לא נמצאים בתודעה של הלקוח ברגע הקנייה. הדבר הראשון שסוכנות שיווק דיגטלית תעשה, זה בניית ערך מותגי (USP) על מנת להעלות את הביקוש ולמשוך אליו את הלקוחות הפוטנציאליים שמוכנים לבצע רכישה.

3. בניית אתר אינטרנט  או דפי נחיתה-

בניית אתר היא הרבה יותר מעמוד "אודות" ותיק עבודות. על מנת לבנות אתר שמייצר מכירות, הסוכנות תבצע עבורכם מחקר מילות מפתח, תעשה מחקר שוק , תכתוב כתיבה שיווקית, תפיק סרטונים ו/או באנרים ותיצור ביקושים לשירות שלכם.

4. פרפורמנס –  פרסום מוטה תוצאות. 

אחרי כל העבודה הקשה של בניית אסטרטגיה, יציאה לקמפיין וכו' בודקים מה הן התוצאות הפועל. המטרה לייצר החזר השקעה חיובי לאורך זמן של הפעילות. לפעמים פעילות זו נבנית לטווח קצר ולפעמים לטווח ארוך אבל תמיד העבודה תהיה עם סיכום חודשי של טבלאות אקסל ויעדים מדידים. 

5. שימור לקוחות – הבייס של העסק. סוכנות השיווק הלקוחות תשלח ניוזלטרים, וואטספים, ,פושים לאפליקציה לכל הלקוחות  על מנת להשאיר את המותג בתודעה ולייצר עוד הכנסות ב- UPSALES

6. דוחות ואנליזה של הפעילות של הגולשים באתר שלכם.

המציאות החדשה של משרדי הפרסום.

אבל כל מה שמנינו היום כבר לא מספיק….

היום מצפים מסוכנות הפרסום עוד.

היות ואנחנו חיים בעולם מלא בערוצי תקשורת , ובמקביל הקהלים שלנו , נמצאים בפלטפורמות פרסום ייחודיות לפי גיל , או תחומי עניין , יש צורך בהתמקצעות אמיתית בכל מדיה. 

בפוסט הנ"ל, נדון ביכולות המשופרות שהתפתחו בשנים האחרונות במשרדי הפרסום ובמדדי הפרסום/KPI החדשים שאנחנו ממליצים לכם לעקוב אחריהם.

המדדים החדשים שכדאי לשים אליהם לב

  1. 1. אינג'ימנט- כמה יוזרים היו במגע עם המותג בחודש האחרון
  2. הרציונל: מותג מוביל בשוק, רוצה להיות כל הזמן בתודעה של קהל היעד שלו, על מנת שבזמן אמת הם יבחרו בו מבין כל האפשרויות. רמת זכירות גבוהה ניתן להשיג רק על ידי קמפיני מיתוג או סרטוני מוצר במהלך כל ימות השנה.
  3.  קחו לדוגמא אתר איקומרס לנשים דתיות בגילאי 18-50 שמוכר שמלות ערב. אנחנו נרצה לבדוק כמה יוזרים יוניקים ביקרו באתר כל חודש, כמה יוניקים נחשפו למודעה וכמה רכשו בכל חודש.אנחנו נעשה לנו מדד שנקרא מדד החשיפה ונחלק את המספרים שציינו בסך כל היוזרים באוכלוסיית היעד. ככל שהחשיפה יותר גבוהה , רמת הזכירות עולה.

2. אחוז ההמרה- CONVERSION של לקוחות פעם ראשונה.

חוכמה קטנה היא למכור לקהל שבכל מקרה כבר מכיר אתכם והוא קהל נאמן. 

השאלה היותר מעניינת היא כמה האתר מקנוורט ללקוחות של פעם ראשונה? זוהי נקודת הייחוס לבדיקת איכות התוכן , העיצוב ומהירות האתר. לא פשוט להגיע ל-5% המרה ללקוחות, אבל יש אתרים שעושים את זה בצורה קבועה ורציפה.

 

3. למידת מכונה – AI

פלטפורמות הפרסום שיפרו משמעותית את יכולות הטירגוט שלהם בעשור האחרון. אם בעבר היינו מסתמכים על עשרות של פעולות ידניות של מנהל הקמפיינים, היום זה לא מספיק. צריך היום מערכות אוטומטיות , שמחשבות במהירות הבזק , את מכלול נקודות המפגש של המותג עם הלקוח הפוטנציאלי ואז לדעת אם להגיש לו הצעת מכר או לא. במילים אחרות למידת מכונה. 

לכן הפוקוס היום הוא בשיפור יכולת הלמידה ומדידת הנתונים. יכולת זו תשפר את הקמפיינים לאורך זמן בצורה משמעותית יותר מקמפיינים שלא מודדים היטב את סך התרחשויות. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא רשת הפייסבוק שבזכות זה שהיא השתמשה במידע אישי על הגולשים יכלה לשפר את מנגנון המודעות בצורה מיטבית, אך כעת בגלל עידכון IOS גרסה 14, בה הגולש חייב לאשר בצורה יזומה שיתוף דאטה לגביו , יש ירידה דרסטית בביצועים.

4. הגדלת התנועה החינמית לאתר:

אפשר לחלק את הגולשים ל- 2 סוגי קהלים. קהל שהיה צריך להשקיע כסף בצורה יזומה להביא אותו לאתר מול קהל "חינמי" שהגיע דרך הוצאה שהיא קבועה וכבר שולמה.

השוואה היא בין קהל של פרסום ממומן לבין קהל אורגני+ דיירקט .

אתר בריא הוא אתר שפחות מ-30% מן התנועה שלו באה בצורה ממומנת (פרסום).

5. שיפור מדדי ההמרה:

סוכנות שיווק בשנת 2022 , לא יכולה שלא להתערב בנעשה באתר הלקוח גם אם היא לא בנתה את האתר. ניתן להכפיל ואף לשלש כמעט כל אחוז המרה באתר על ידי שיפור מתמיד בעמוד הבית והעמודים הראשיים.

 

יש עשרות כלים מופלאים למעקב אחר פעילות הגולשים כמו FULLSTORY, MOUSEFLOW , VWI ועוד שמראים לכם הלכה למעשה איפה הגולשים נתקעים או נוטשים בגלל מחסור בערך. 

אנחנו במשרד שלנו , אוהבים מאוד את עמודי ה- Q&A , עמודי שאלות ותשובות היות ושם מרכזים הגולשים שאלות , תהיות וחששות לפני רכישה של מוצר. מענה חכם ונכון גם בשפה וגם בעיצוב בעמוד הבית של כל זאת יהיה מנוף אדיר בהעלאת אחוז ההמרה הכללי.

6. שיפור רווחיות , חישובי LTV

הלקוח או חברת הסטארטאפ במיוחד בעולמות ה- B2C , מבקשות סיוע בבניית מודלים של צפי הכנסות וחישובי LTV. 

על מנת לשפר את הרווחיות , צריך לדעת לחשב נכונה את ההכנסות העתידיות של הלקוחות ולוודא שההחזר השקעה הכולל הוא חיובי ויציב.

 

סוכנות הפרסום שלך לא עושה את כל זה? צור איתנו קשר עוד היום!

תגובות: