fbpx

בלוג

יהיה קשה מאוד למצוא בן אדם בגילאי חמש עד שמונים שעדיין לא יודע מה זה טיקטוק (TikTok). האפליקציה כבר מזמן כבשה את העולם עם הסרטונים הקצרים שלה והיא סוחפת אחריה מאות מיליונים ברחבי העולם שרק רוצים לעבור לסרטון הבא.

מדובר באפליקציה כיפית במיוחד, כל כך כיפית שיש בה היום אפשרות להפחית התמכרות! אפשרות זו הוכנסה אחרי שהמפתחים הבינו ששימוש מוגזם בה, יכול להיות הרסני.

אז מהי טיקטוק ולמה כל בעל עסק שמפרסם של העסק שלו צריך לעשות שימוש גם בפלטפורמה הזו? הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם על האפליקציה.

טיקטוק (TikTok) – נעים להכיר

את דרכה היא התחילה כחברה סינית בשם דיוואן שפיתחה אותה, עד שב-2018 כשהחברה שמאחוריה, בייטדאנס, התאחדה עם חברה נוספת, מיוזיקלי ושינתה את השם לטיקטוק. אז החלה הפריצה הגדולה העולמית (לפני כן היא היתה פופולארית מאוד אבל רק בסין).

האפליקציה זמינה ב-75 שפות וב-150 מדינות, ויש לה כבר הרבה יותר ממיליארד הורדות ברחבי העולם. אפשר להעלות בה סרטונים קצרים של ריקודים, מוזיקה וכל דבר אחר שעולה על דעתם של המשתמשים.

חלק מהסיבות שהיא כל כך פופולארית היא שיש בה טרנדים שתופסים המון גולשים. מהם אותם טרנדים? הנה כמה מהם שאתם צריכים להכיר.

Challenges/ אתגרים

טרנד שקיים כבר לא מעט שנים והוא ממש לא חדש, אבל בטיקטוק הוא תפס תאוצה רבה יותר ובטח פופולריות וטראפיק משמעותיים יותר מכל מקום אחר. אתגרי טיקטוק יכולים להיות מגוונים ומה שעומד בבסיסם הוא פעולה כלשהי שהגולשים צריכים לחזור עליה. זוכרים את אתגר דלי הקרח? זה בדיוק זה. באתגר דלי הקרח כל מה שהיה זה שגולש צילם את עצמו שופך על עצמו דלי עם קרח וביקש מהגולשים לעשות כמוהו (האתגר הוא האם הם יכולים) ומשם הכל היסטוריה.

 

ליפסינק

ליפסינק הוא עוד טרנד די חם בטיקטוק, במסגרתו מושמעת מוזיקה ברקע או דיבור ויש למעשה התאמה של תנועות השפתיים עם קול והוא כולל בדרך כלל גם ריקודים ותנועה. הוא יכול להיות בהקשר של הופעות חיות ושל הקלטות ובטיקטוק.

שיתוף פעולה עם משפיענים

פרסום עסק באינטרנט הוא הדבר הברור והמתבקש ביותר בפלפורמת המונים, אבל אם אתה מפרסם את העסק שלך ברשת, תגלה מהר מאוד שיש לך בו המון מתחרים ואז צריכים לחשוב על דרכים יצירתיות להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם. סרטוני טיקטוק יכולים להיות בדיוק מה שאתם צריכים, אבל בשביל להפוך סרטון לסרטון ויראלי, אתם צריכים לגייס משפיענים ומובילי דעת קהל שיסייעו לכם. איך? קודם כל הם יכולים להיות בסרטון אותו אתם מצלמים. כן, הם ישחקו בו והם יפרסמו את העסק שלכם והוא יהיה בסבירות גבוהה הרבה יותר לפופולרי.

עוד דרך לעשות שימוש במפורסמים ומשפיענים היא שהם ימליצו וישתפו סרטון שלכם. יש למשפיעני רשת המון עוקבים ובמונחים של משפיעני טיקטוק זה מגיע למיליוני עוקבים ואתם יכולים בן לילה לפרסם את עצמכם בצורה מדהימה. אילו סרטונים תוכלו להעלות? לדוגמא: "אתגר להחליף 10 זוגות נעליים בדקה" (אם יש לכם חנות נעליים או שאתם משווקים מותג נעליים לצורך העניין).

אין ספק שטיקטוק היא אפליקציה שנמצאת כאן כדי להישאר. יש עוד המון טרנדים חמים באפליקציה ואתם יכולים לעשות בה שימוש בשביל ההנאה או בשביל לקדם את העסק שלכם. דבר אחד חייבים להפנים – היא לא נועדה לתוכן רציני וכבד, היא נועדה לתוכן קליל וזורם, מצחיק וחמוד וכזה שאפשר להעביר בכמה רגעים. 

נסיים בקטע יוטיוב של אתגר שמאוד אהבנו השנה. אתגר שבו 2 חברים טובים שלא היו זוג מעולם, בודקים את המתח המיני בינהם, זה נקרא נישקתי את ה-BFF  שלי.

מה שיפה פה בעיניי, זה שחלק מהגולשים ששיתפו עשו זאת בהפתעה מלאה לחבר/ה שלהם. חלק זרמו עם העניין בקלילות, חלק קיבלו דחיה משפילה וחלק ממש נראו בשוק. תהנו.

תגובות: