fbpx

בלוג

TIKTOK CREATOR MARKET PLACE – קהילת יוצרי התוכן של טיקטוק היא המקום בו הייתי מתחיל לספר את הסיפור של ההצלחה המטאורית של הפלטפורמה הסינית. 

דמיינו לעצמכם עולם בו לכל איש בעולם יש מיקרופון ומצלמה והוא יכול להגיע לכל בן אדם בעולם בתוך כמה שניות. זה המצב של טיק טוק היום, לפחות בתיאוריה. למעשה יוצרי התוכן של טיקטוק הם כמו בעלי ערוצים או תוכניות טלוויזיה בעולם של שנות ה-90, כאשר כל מי שמתעניין באותו ערוץ טלוויזיה, יכול להירשם אליו או בטיקטוקית- לעקוב אחריו. בעולם השיווק הדיגיטלי זהו מכרה זהב, למעבר לעמוד פרסום בטיקטוק לחצו כאן.

יוצר תוכן בקהילת טיקטוק מעלה את התוכן החדש שלו לפלטפורמה והתוכן מופיע לגולש באזור של FOLLOWING או במקרים מאוד ויראליים באזור של FOR YOU, ככה פשוט.

מהם הקריטריונים להתקבל לקהילת יוצרי התוכן?

כדי להתקבל בתור יוצר תוכן לקהילה המובחרת צריך לעמוד בכמה חוקים:

– מעל 100 אלף עוקבים אחרייך

– יצירה של מעל 3 וידיאו במהלך החודש האחרון.

– גיל +18

– יש לך במצטבר מעל 100K לייקים בסרטונים של החודש האחרון.

גן העדן של המפרסמים - אפשרויות יצירת התוכן הבלתי נגמרות

בתור מפרסמים, אנחנו נמצאים  למעשה בגן עדן או לונה פארק של אפשרויות בלתי מוגבלות. טיקטוק נותנת למפרסמים את האפשרות למצוא תוכן על ידי חיפוש לפי נושאים או מילות חיפוש. אנשי מקצוע מהשורה הראשונה שיודעים ליצור תוכן סופר מושקע ומעניין, כזה שסוחף כבר אחריו כמות של מעל לכמה אלפי עוקבים. מה שנקרא בשיווק "קהל שבוי".

ניקח דוגמא חיה מהמרקט פלייס של טיק טוק

נניח ואני מפרסם שירותים של יועצים או פסיכולוגים אונליין למבוגרים, אני אחפש יוצרי תוכן שהם או קואצ'רים או יוצרי תוכן שכבר מדברים על זוגיות, קשר בינאישי, קשר זוגי, טיפים לנישואים מוצלחים או אפילו איך לבחור בן זוג אידיאלי .

הנה יוצרת בקהילה שממש יכולה להתאים לנו : חנה עם הליפסטיק – Hannah With The Lipstick

חנה היא יוצרת מאוד מצליחה בטיקטוק, יש לה  נכון להיום 188 אלף עוקבים, שזה המון אפילו למישהי מארה"ב. 

חנה שלנו מדברת המון על זוגיות  מהבית שלה, כאשר היא לבושה בפ'יגמה או חלוק בית והיא יכולה לייצר תוכן אותנטי שנשים רבות מתחברות אליו בקלות. היא סוג של מנטור לנשים בגילה.

חנה עם הליפסטיק

אוקיי , אז עכשיו שהבנו מתוך הדוגמא שיש כאלו "מומחים בפלטפורמה", נצלול יותר עמוק להבין עוד על TTCM.

נכון לכתיבת שורות אלו (יולי 2022) יש בפלטפורמת יוצרי התוכן של טיקטוק מעל 400K יוצרי תוכן איכותיים שעמדו בקריטריונים שציינו למעלה. הם מחכים שמישהו יפנה אליהם ויציע להם שיתוף פעולה תמורת כסף או מוצרים בחינם. 

כל מי שנמצא בקהילת יוצרי התוכן של טיקטוק בא לעבוד. כלומר הם לא נמצאים שם לחינם. הם מחוייבים לענות לחיוב או לשלילה לכל הצעה שהם מקבלים מהמפרסמים תוך 7 ימים או שעל ההצעה מתקבלת תשובה אוטומטית שלילית, שמציינת שהם לא פנויים כרגע לשיתוף פעולה.

אז מהו אותו שיתוף פעולה? אפשר להגיד שנחלק את העבודה ל-2 אפשרויות. האפשרות הראשונה היא הפצת תכנים של וידאו על ידי קהילת יוצרי התוכן ב"ערוץ שלהם"  תמורת כסף או הטבה, כאשר הוידאו נוצר על ידי המפרסם מחוץ לפלטפורמה של פייסבוק. זהו סוג של ערוץ הפצה נטו.

האפשרות השנייה והיותר יעילה היא להשתמש ביכולות של יוצרי התוכן כ- "סטודיו" ליצירת תוכן אותנטי ומעניין (משרד הפצות) ואז אפשר להשתמש בו גם כהפצה בערוץ הפרטי שלהם – מה שנקרא מודעות סאפרק – SPARK ADS או רק כיוצרי תוכן, כאשר ההפצה תעשה מחוץ לטיק טוק. 

כמובן שככל שמשתמשים במומחיות של יוצרי התוכן בתוך טיקטוק, יש אפשרויות מגוונות יותר, כי ניתן לייצר ביחד איתם אתגרי טיקטוק, מה שנקרא צ'אלנגים שסוחפים אחריהם מאות אלפי גולשים, שיוצרים תהודה רחבה לכל מותג.

תהליך העבודה עם יוצרי התוכן - עבודה בקמפיינים

בממשק של TTCM יש לנו נתונים מפורטים על כל יוצר תוכן והערוץ שהוא מנהל. אפשר לראות על איזה נושאים הוא מדבר, מי קהל היעד שלו, מה הגילאים שלהם וההרכב של הקהל יחד עם כל הסרטונים שלו והנושאים העיקריים שהוא משתף ועוד עשרות מטריצות חשובות.

המטרה שלנו כמפרסמים היא למצוא יוצר תוכן שמתאים לנו לשיתןף פעולה להשגת יעדי הקמפיין, שיתאים לנו מבחינת התקציב, מבחינת הדרך שהוא יודע להעביר את המסר וגם "הקהל השבוי" והמסור שלו יתאים לקהל המטרה שלנו.

אם כל זה מתאים, אפשר לפתוח קמפיין לגיוס יוצר תוכן באפליקציה.

תגובות: