פתח דבר
מה זה E-A-T
ראשי התיבות של Expertise, Authority, Trust כלומר כמה הפוסט/האתר שלכם מקצועי ונכתב על ידי אנשים ברי סמכא בתחום ובגדול כמה אפשר להתייחס למה שכתוב בו כנותן ערך מקצועי לגולשים.
אם נדבר על דרכים לשפר את מדד ה- E.A.T של האתר , אפשר להזכיר פעולות חשובות כמו:
1. חתימה של כותב המאמר – מי הוא כותב המאמר , מה ההשכלה שלו , מה הניסיון המקצועי שלו , מאמרים שכתב ,והפניות לדף מקצועי כמו לינקדאין.
2. תכנים מקצועיים , מקיפים הנותנים פיתרון כולל לשאלה של הגולש.
3. אזכורים של המאמר במקומות אחרים ברשת, שיתופים של המאמר ואיזכורים של המחבר.
4. עמוד אודות מקצועי ומאוד מפורט על החברה שלכם.
מה עוד ניתן לשפר במדדי E-A-T
אלמנט חשוב מאוד של המדד הוא התוכן שאתם מייצרים. התוכן צריך להיותכמה שיותר מושקע, כזה שכתוב בשפה מקצועית עשירה של מקצוען בתחום. שאתם כותבים תוכן לאתר , אל תסתפקו במאמר קצר של 300 מילה , אלא נסו לכתוב על דף נייר מה הבעיה העומדת בפני הגולש, מה קיים בשוק, איזה פתרון העסק שלך מציע, דרכים לרכוש את המוצר וכדומה. למעשה אתם צריכים במאמר לענות על כמה שיותר שאלות שבוודאי מתעוררות אצל הגולשים (ואם אפשר לענות על השאלות הללו עוד בתוצאות החיפוש , מה טוב) ולתת את המידע הכי עדכני והכי אינפורמטיבי שאתם יכולים להציג. הגולשים שלכם לא רק יודו לכם על כך, אלא גם ירצו לצרוך מכם עוד.
נצטט מהאתר של דניאל זריהן, אחד המקדמים המובילים בישראל את דעתו על "עמודי זבל".
"בתחום ה-SEO (קידום אתרים אורגני) יש מונח שנקרא עמודי זבל (יש מצב שאני המצאתי אותו), וכל מקדם אתרים או בעל אתר שנפגע עקב עדכון אלגוריתם של גוגל, צריך לבדוק את קיומם של עמודים כאלו, כמעט באופן מיידי אחרי העדכון"
מהם עמודי זבל?
עמודי זבל הם עמודים שלא מציעים ערך מוסף אמיתי לגולש. אלו יכולים להיות:
- עמודים בעלי תוכן מועט שלא מחדש שום דבר
- עמודי פרמטרים שונים שכלל לא היה צריך לאנדקס (למשל עמוד נעלי שקר כלשהו בצבע לבן מידה 43, ועמוד נעלי שקר כלשהו בצבע לבן מידה 44)
- עמודים שמכילים תוכן משוכפל (אולי גם כזה אשר מפר זכויות יוצרים)
- עמודים עם תוכן מיושן שכלל אינו רלוונטי
- עמודים עם תוכן מטעה (למשל עצות רפואיות מסוכנות)
- עמודים שמעודדים אלימות, פורנוגרפיה, הסתה ועוד ועוד.
באופן עקרוני, הרבה מקדמים עסוקים בהוספת תוכן לאתר כחלק מן האסטרטגיה של יצירת ערך לגולש.
רבים מהם מוותרים, שלא בצדק, בדיוק על הפעולה ההפוכה: קידום האתר בדפי תוצאות החיפוש באמצעות הסרת תוכן לא רלוונטי.
איך יודעים שהיה עדכון ליבה בגוגל?
1. גוגל עצמה מודיעה על כך בטוויטר או בעמודי הרשתות החברתיות שהיא מנהלת. הנה ההודעה על עדכון יוני הקרוב.
2. אתרי SEO עולמיים כמו MOZ.COM או SEARCH ENGINE JOURNAL שעוקבים אחר תנודות בתוצאות החיפוש העולמיות ומנטרות את כל העדכונים השוטפים שמתרחשים בדיורג ברמה היומיות.
הנה לינק למעקב :
https://www.searchenginejournal.com/google-algorithm-history
3. פורומים של SEO ברחבי הרשת.
איך משפרים את חווית המשתמש באתר?
בואו נכיר כמה מדדים חשובים. אלו הן מדדים שגוגל התוו בשנים האחרונות ומתחילת שנת 2021 אפשר להגיד שם שמים עליהם יותר ויותר דגש. יענו Core Web Vitals- מרכיבים חשובים לאתר.
המדד הראשון LCP – מודד את משך הזמן הדרוש לטעינת האובייקט הגדול ביותר על המסך.
המדד השני, FID – First Contentful Paint מדבר על הזמן מרגע התחלת הטעינה של עמוד מסוים ועד האפשרות של גולש ללחוץ על מקום שהוא אינטרקטיבי כלומר שעושה את הפעולה המבוקשת.
המדד השלישי- Cumulative layout shift , מדבר על יציבות הדף והשינויים בו כל עוד הדף עדיין מורד מהשרת.
תגובות: