fbpx

בלוג

Hand,Turning,Optimization,Knob,Up,To,100,Percent,And,Dial

פתח דבר

המדריך שלנו יעסוק הפעם במעקב המרות נכון בגוגל אדס כאשר נחלק את המדריך ל-2 חלקים. בחלק הראשון נדבר על איך מקובל היום לעשות מעקב המרות בגוגל – מה מומלץ מכל השיטות ואיך לעשות זאת נכון.

בחלק השני נעסוק ברמה הבאה , איך לשפר את אחוזי ההמרה בכל אתר. אילו אלמנטים מוסיפים רמת אמינות גבוהה על המפרסם ואיך ליצור את תחושת הדחף – אם לא תקנה עכשיו תעלם לך ההזדמנות. 

מה זה בכלל המרה

המרה היא פעולה שאנחנו כמפרסמים מסמנים מראש , כפעולה שאנחנו רוצים שהגולש יעשה במהלך השהות שלו באתר. ההמרה הכי פופלרית היא רכישה באתר אך אפשר להוסיף עשרות המרות קטנות בדרך להמרה של הרכישה. כמו כן ישנם אתרים רבים שאין בכלל אפשרות לרכוש את המוצר באתר.

אילו סוגי המרות קיימים?

כאמור יש עשרות המרות שונות שגוגל אדס מאפשר להגדיר. בואו נכיר את סוגי ההמרות השכיחים ביותר:

א. שיחת טלפון- התקשרות לבית העסק – משמש בעיקר באתרים של נותני שירותים או ייעוץ מקצועי. לדוגמא : פסיכולוג. אפשר להגדיר שרק שיחה מעל X שניות תוגדר כהמרה ומה שמתחת לא ייחשב כהמרה.

ב. הורדת האפליקציה

ג. השארת פרטים בטופס לידים

ד. הרשמה לאתר

ה. רכישה באתר

ו. צפייה בסרטון או הרשמה לניוזלטר

ז. שהות מעל X זמן באתר 

 

עצרנו את מניין ההמרות שלנו על מנת להסביר נקודה מאוד חשובה. אפשר להגדיר כמעט כל איוונט (פעולה מוחשית) באתר כהמרה אך נשתדל להגדיר כהמרה רק פעולה שהיא סופר חשובה עבורינו והיא מתרחשת לפחות כמה פעמים בשבוע. אם המרה אינה מתרחשת פעמים רבות היא עדיין יכולה לשמש כהמרה אך לא נוכל לעשות אופטימיזציה אוטומטית עבורה כי גוגל מבקש בין 30-50 המרות בפרק זמן של חודש ימים על מנת שפונקציות כמו TARGET CPA או ROAS יעבדו בצורה חלקה.

אנחנו אוהבים להגדיר המרה סביב משהו שקשור לכסף. כלומר משהו שאנחנו יודעים להגיד מה הערך הכלכלי שלו עבורינו. אם נידע למשל שכל 10 אנשים שמוסיפים לסל , קונים לבסוף מוצר מן הסל , נוכל להגיד מה השווי של כל הוספה כזו וכמה נרצה לשלם עליה.

 

איך מגדירים המרות נכון?

גוגל מאפשר 4 סוגי העלאת המרות בממשק שלה כאשר נכנסים לטאב conversions.

 

א. ייבוא המרות– ההמרה הנוחה ביותר ותמיד אנחנו נגדיר אותה בכל לקוחותינו היא ההמרה שמייבאת את הנתונים. אפשר היום לייבא נתונים מגוגל אנליטקס GA4 החדש, גוגל אנליטקס יוניברסל (הממשק הישן) , אפשר לייבא נתוני המרות מסיילפורס – salesforce או מכל מערכות צד שלישי שגוגל מכירה. לדוגמא אפשר להגדיר את ההמרות ב- appsflyer ומשם למשוך אותם לממשק גוגל אדס. 

ייבוא המרות מצד שלישי הוא יבוא נוח, קל מאוד , והנתונים מתממשקים בדרך כלל תוך 24 שעות. באופן הזה של ייבוא לא אמורים להיות פערים גדולים אם בכלל בין המערכות , במידה שהזמנים של שניהם מכוונים לאותו אזור זמן.

ב. מעקב טלפונים-אפשר לעקוב על כל התקשרות לבית העסק אם זו התקשרות ישירה מהמודעה עצמה – מה שנקרא תוספי CALL EXTENTIONS או התקשרות מדף הנחיתה או האתר למספר בית העסק.

על מנת לעקוב אחרי תוסף ההתקשרות של גוגל אתם צריך להגדיר את התוסף ב – Ad extension . שימו לב שתוכלו בהגדרת תוסף ההתקשרות לערוך את השעות שבהן מופיע המספר במודעה או לערוך את המכשיר של הגולש שיראה את המספר.

לקריאה נוספת , טכנית יש לעבור לסרטון הבא

איך לוודא ירית המרות תקינה?

תגובות: