אילו שיטות הצעת מחיר יש בגוגל אדס כיום?
בגוגל אדס התפתחו עם השנים הצעות מחיר שונות המתאימות כל אחת למטרה שרוצים להשיג ולגודל של הקמפיין שמריצים. בפוסט הבא ננסה לגעת קצת יותר בכל אחת מן השיטות השונות ומתי מומלץ לבחור כל אחד מהן.
- 1. השיטה הראשונה המוכרת יותר מכל היא Manual Cost per Click (CPC) – שהיא השיטה הרווחת בהרבה פלטפורמות אחרות. הלקוח ישלם לפי עלות על כל לחיצה על מודעה לפי העלות של אותה מילה.
- לכל מילה יש עלות שונה המושפעת מאוד מציון האיכות של המילה , התחרותיות של התחום, הביד המקסימלי שניתן על ידי המפרסם ואחוז ההקלקה.
- נשתמש בשיטה זו בעיקר בתחילת קמפיין חדש, שאין לנו עדיין נתונים על מנת שהמערכת תתחיל להגיש את הקמפיין. הרבה פעמים שנותנים לקמפיין חדש לפעול לפי T-CPA או ROAS ללא שהיה לקמפיין הקלקות קודמות, הקמפיין לא יכול לייצר את החשיפות והקלקות הראשונות ולכן נמליץ להתחיל ב Manual Cost per Click מהתחלה ואז לעבור ל ECPC או TARGET CPA.
- 2. Manual Cost per View (CPV) – בעברית – תשלום לפי צפייה של וידיאו. כאשר צפייה מוגדרת או צפייה של 30 שניות בסרטון או סיומו או הקלקה על הסרטון במהלכו.
- 3. Manual Cost per Thousand Impressions (CPM)- כאן אנחנו משלים על מחיר לפי 1000 הופעות של המודעות. זהו למעשה קמפיין חשיפה ברשת התוכן של גוגל. הבעייתיות במודל זה היא רבה כי פה המפרסם משלם על "צפיות" של גולש פוטנציאלי , שלא ראה בוודאות את המודעה כי יתכם שלא גלל או לא התעכב על המודעה. כמו כן המפרסם לא בדיוק בוחר את מיקום המודעה בדף ולכן שההופעה של המודעה הייתה במיקום נמוך , שלא באמת רואים. בקיצור שיטה שכדאי מאד להמנע ממנה.
- 3. Manual Cost per Thousand Impressions (CPM)- כאן אנחנו משלים על מחיר לפי 1000 הופעות של המודעות. זהו למעשה קמפיין חשיפה ברשת התוכן של גוגל. הבעייתיות במודל זה היא רבה כי פה המפרסם משלם על "צפיות" של גולש פוטנציאלי , שלא ראה בוודאות את המודעה כי יתכם שלא גלל או לא התעכב על המודעה. כמו כן המפרסם לא בדיוק בוחר את מיקום המודעה בדף ולכן שההופעה של המודעה הייתה במיקום נמוך , שלא באמת רואים. בקיצור שיטה שכדאי מאד להמנע ממנה.
4. Viewable CPM (vCPM) – פה יש תיקון של שיטת הביד של CPM שבה בכלל לא בטוח שהייתה צפייה של הגולש במודעה. על מנת לתקן זאת הגדירו צפייה כ- שנייה אחת שלמה של חשיפה מלאה למודעת באנר ברשת התוכן או 2 שניות לפחות של הסרטון שרץ מול הגולש.
שיטה זו מעולה לקמפיין מסוג חשיפה ומיתוג- brand awarness.
5. שיטת מקסימום קליקים במחיר נתון – maximize clicks.
הרעיון פה שבקמפיין יש הרבה מילים ויכול להיות שהתקציב יתבזבז במהרה על המילים היקרות יותר. אז פה אנחנו יכולים להגדיר ביד מקסימלי שגוגל יביא לנו כמה שיותר קליקים מכל המילים במחיר שנקבע מראש. זה מאפשר לתת לנו יותר שליטה על כמות ההקלקות היומיות והגדלת הטראפיק.
אנחנו אוהבים להשתמש בשיטה זו שאין הבדלים ענקיים במחירים בין רוב המילים וגם אחוז ההמרה של המילים די 'זהה בכל המילים.
לקריאת טיפים נוספים על פרסום בגוגל אדס כמו איך למנוע הקלקות מיותרות על המודעות שלכם, המשיכו לבלוג שלנו.
תגובות: