fbpx

בלוג

גוגל שופינג למתחילים

מפרסמים חדשים בגוגל? בעלי אתר מקוון למכירת מוצרים(ECOMMERCE) , המדריך למתחילים הזה בוודאי יסייע לכם רבות.

מודעות שופינג בגוגל או בשם הישן שלהן product listing ads= PLA אלו הן מודעות בהם משתמשים בעיקר קמעונאים (retail) ומותגים המוכרים מוצרים באתרי אונליין בצורה ישירה כאשר במודעה המדוברת יש תמונה של המוצר, מחיר, תיאור קצר ושם האתר בו נמכר המותג. 

גוגל שופינג - איפה המודעות נראות ואיפה הן מוצגות?

גוגל שופינג - דוגמא

המודעה בגוגל יכולה להופיע במספר מקומות:

  1. 1.בכרטיסייה 'קניות' בחיפוש Google (במדינות נבחרות)
  2. 2. בחיפוש Google, לצד תוצאות החיפוש (בנפרד ממודעות טקסט) ובתמונות Google
  3. 3. באתרי שותפים ברשת החיפוש של Google (אם כללתם שותפים ברשת חיפוש בהגדרות הקמפיין), לא רלוונטי לכרטיסי מוצר חינמיים.
  4. 4. ברשת המדיה של Google, הכוללת את YouTube, ‏Gmail ו-Google Discover, לא רלוונטי לכרטיסי מוצר חינמיים.

כאמור המודעה מופיע בהרבה מאוד מקומות שגוגל מגישה מודעות ביחד עם רשת השותפים שלה ועובדה זאת יחד עם העובדה שהפורמט מאד ויזאולי ונותן לגולש תמונה ברורה של המוצר עוד לפני שהוא נכנס לאתר המכר , קורצת מאד גם למפרסם וגם לגולש.

לפי סטטיסטיקה שפרסמה גוגל על שנת 2018, מעל 76% מתקציב הפרסום בגוגל מנוהל בפורמט גוגל שופינג ומודעות תמונה של גוגל שופינג , כאשר כמות הקליקים היא 85% מסך כל הקליקים שאתרים אלו מקבלים בגוגל. שארית הפרסום נעשית בעיקר על ידי המותגים במודעות טקסט רגילות ופרסום מסייע ביוטיוב.

שילוב של מודעות טקסט עם שופינג

טיפ ראשון : כפי שראיתם פה באינפוגרף , מומלץ לשלב במסע הפרסום את 2 סוגי הקמפיינים יחדיו. מודעות שופינג המגובות בעזרה של מודעות טקסט – כאשר שתיהן רצות במקביל.

איך קטלוג מוצרים עובד?

על מנת להתחיל לפרסם בגוגל שופינג , עלייך להחזיק בחשבון גוגל אדס פעיל, יחד עם גישה מלאה לחשבון גוגל מרצנט סנטר (חשבון ניהול המוצרים) שעליו נלמד כעת.

נתחיל בהרשמה לשירות ופתיחת merchant center שזהו חשבון הסוחר שלך.

הכנס ללינק הנ"ל להרשמה.

חשבון merchant center

לאחר בחירת המדינה, אישור התנאים וההגבלות , אנו עוברים לאימות האתר והבעלות עליו . לא נרחיב על התהליך כי הוא מאוד אינטואטיבי ומוסבר טוב על ידי גוגל.

 

השלב הבא שלנו הזנת פרטים על העסק כולל כל הדברים החשובים של מעטפת השיווק: הזנת מחירי המשלוח, זמן המשלוח , כתובת העסק, אפשרויות ההתקשרות עם העסק.

אחרי שהגדרנו טוב- טוב את החשבון מוצרים , הגיע הזמן ליצור את הפיד עצמו. פיד המוצרים הוא קובץ שמכיל את כל המידע על המוצרים שאתם מוכרים. הנתונים השונים של המוצרים מתוארים במאפיינים שבעזרתם הלקוחות יכולים לחפש ולמצוא את הפריטים. ככל שאיכות הפיד גבוהה יותר, הקמפיינים טובים יותר.


יש  3 אפשרויות עיקריות ליצור את הפיד והבחירה באופציה הכי טובה צריכה להתאים לגודל העסק, מספר המוצרים, המשאבים והיכולות הטכנית של העסק. 

הנה הסבר קצר על איך שלושת הדרכים להעלות את המוצרים לחשבון מרצנט סנטר שלנו.


שיטת קלט: יש לבחור את השיטה המתאימה ביותר לצרכים שלכם:

Google Sheets .1: אפשר להעלות את הנתונים באמצעות גיליון Google Sheets שנוצר מתבנית או באמצעות גיליון Google Sheets קיים המכיל את נתוני המוצרים.

2. שליפה מתוזמנת: Google יכולה לשלוף את הפיד ישירות מהשרת שלכם.

3. העלאה: אפשר להעלות קבצים ישירות ל-Merchant Center באמצעות SFTP‏, FTP או Google Cloud Storage, או באופן ידני.

4. סריקת האתר: אם אין כרגע פידים בחשבון שלכם, ויש לכם באתר נתונים מובְנים מתאימים, Google יכולה לסרוק את האתר ולשלוף ממנו את נתוני המוצרים.

בחרתם, בדרך המתאימה לכם ביותר להעלות את הנתונים לפיד המוצרים? מצוין.

שימו לב שכל שדות החובה שגוגל דורש נמצאים כי אחרת המוצרים לא יוצגו בגוגל שופינג.

Google shopping fields

כל אחד מן השדות החובה הוא שדה שכדאי לכם להכיר ולקרוא עליהם, אך זה לא מספיק.

מומלץ מאוד להוסיף כמה שיותר שדות אופציונליים המתארים את המוצרים ומייצרים התאמה גבוהה יותר לקהל המחפש את המוצר.

תוכלו לקרוא עוד על טיפים לשיפור הפיד בפוסטים נוספים שלנו כמו כאן.

נעבור כעת לחלק של גוגל אדס בהקמת קמפיין שופינג ראשון.

הדבר הראשון שיש לעשות זה לחבר בין חשבון המרצנט סנטר עם פיד המוצרים – לחשבון גוגל אדס בו מתנהל הקמפיין הפרסומי.

אם אתם עדיין בחשבון המרצנט כנסו לאיקון של גלגל השיניים (בו הגדרתם את ההגדרות הבסיסיות של החשבון) ואז בחרו בחשבונות מקושרים > Google ads

lאם אתם כבר בחשבון גוגל אדס תוכלו לעשות את החיבור בין החשבונות דרך הגדרות כלים > SETUP ואז Linked Accounts. לא משנה מאיפה תעשו את החיבור, העיקר שתעשו זאת לפני הגדרות הקמפיין עצמו.

לפתיחת קמפיין שופינג חדש יש ללחוץ על הכפתור "קמפיין חדש" , אז לבחור  GOAL שבמקרה שלנו זה SALES , ואז יש לנו אפשרות לבחור בקמפיין מסוג Shopping.

כעת, נוכל לבחור את הפיד המתאים מתוך רשימה של המרצנט סנטר שחיברנו בסעיף הקודם. 

יש לנו 2 אפשרויות כעת : א. לבחור בקמפיין ידני – בו אנחנו מגדירים את הבידים למוצרי השונים ויכולים לסנן מילים לאחר שהקמפיין רץ כמילים שליליות.

ב. לרוץ בקמפיין מסוג Smart Shopping – שבו אין לנו שליטה אלא גוגל מריץ את הקמפיין שופינג לפי מערכת הבינה המלאכותית שלו והדבר היחיד שניתן לעשות הוא להגדיר למערכת את אחוז ההחזר על ההשקעה שנרצה.

לקריאת ההבדלים המהותיים בין 2 סוגי הקמפיינים , ואיך לדעת באיזה קמפיין לבחור באיזו סיטואציה יש לקרוא את הפוסט הבא.

כעת מה שנותר הוא להגדיר מודעות לקמפיין , לתת בידים או הגדות בסיסיות לקמפיין ואז לחכות כמה שעות שהמידע יוזן למערכות של גוגל והמודעות יתחילו להופיע.

פרסום בגוגל שופינג למתקדמים

אם קפצתם על המדריך למתחילים , ואתם מונעים ברצון עז לשפר את ההחזר השקעה שלכם , אקדיש לכם פה בסיפא פרק קצרצר.

שיפור ביצועים של קמפייני שופינג מתחלק ל- 3 חלקים:

א. שיפור חשבון המרצנט סנטר. 

כאן הכוונה קודם כל לשיפור של החשבון ומעקב אחר ההתראות של החשבון. נקודת המבט הראשונה שלנו היא מסך ה- Diagnostics – שם צריך לטפל בכל הבעיות שיש עם המוצרים לפי סדר עדיפות. 

התראות אדומות – לא יאפשרו למוצר להופיע ולכן יטופלו ראשונות.

התראות צהובות יטופלו ישר לאחר מכן כדי לשפר את הניקוד ואת נפח ההופעות של כל מוצר.

 

שלב שני נתמקד בכותרות המוצרים וננסה לדחוף כמה שיותר מידע עם מילים משמעותיות שאנשים מחפשים , אך מבלי לאבד את השפה הטבעית הנכונה של תיאור המוצר.

 

צריך להקפיד על זכר/נקבה , טעויות כתיב, זמנים , תיאור מדויק ומייצג וכן הלאה. מחקרים מראים ששיפור של טייטלים בלבד יכול להעלות את החשיפה ב- 151% , לשפר את האחוז הקלקה משמעותית ב- 47% וזה כמובן הוזיל את הקליקים ב -28% שזה המון!

 

אל תשכחו לנצל את כל ה-150 תווים.

 

נקודה נוספת שהיא חובה לדעתנו , היא תמונות חדות ברזולוציה טובה על רקע לבן. ההבדל בין המוטיבציה של לקוח להתחיל את מסע הרכישה כאשר התמונה אינה איכותית הוא כל כך גדול שמאוד משתלם לצלם מחדש את התמונות ועל הדרך לתת להם ייחודיות מהמתחרים.

 

ב.שיפור חשבון גוגל אדס:

כאן הכוונה לאותם מדדים רגילים שאנחנו מכירים טוב. לדוגמא רלוונטיות של המודעות.

או שיפור מתמיד לאורך זמן של ה- CTR.

אם אתם משתמשים בקמפיין ידני תוכלו כמובן להשתמש במילים שליליות על מנת להוריד ביטויים שמושכים שאילתות לא חשובות או שמייצרות החזר רע.

 

חשוב מאוד לסגמנט נכון את החשבון. נניח כל הנעליים ספורט לגברים יהיו בקבוצה יחדיו לעומת הפוטרים שיהיו בקבוצת מוצרים שונה.

 

ג.שיפור דפי המוצר באתר :

– מהירות טעינה יכולה לשפר את אחוז ההמרה בצורה משמעותית. הורדה של שנייה יכולה להיות תוספת של מעל 0.8% אחוז המרה.

-הוספת וידאו לחווית מוצר שלמה יותר.

– מחירים ברורים עם הסבר בעמוד מוצר על עלות המשלוח.

– מדיניות החזרת מוצרים.

– הורדת החיכוך וכמות ההחלטות המיותרת של הגולש.

– אפשרות לתשלום מהירה כמו אפליקציית תשלומים.

– הרשמה מהירה בלחיצת כפתור לאתר.

תגובות: