fbpx

בלוג

חברת שיווק לגוגל שופינג

שלום לכם. יש פוסטים שהם כל כך חשובים שצריך לתת להם קצת זמן להתבשל. הנה עוד פוסט חשוב על טיפים לעבודה נכונה בגוגל שופינג

מה נלמד היום?

היום נתמקד בעיקר בפיד המוצרים של גוגל ושל פייסבוק כאשר המטרה היינה להעלות את ציון האיכות של הפיד בעיניי גוגל . כמו כן נדבר על הבדלים שונים בין הפיד לכל פלטפורמה. לגוגל ולפייסבוק.

טיפ 1:

רוב האנשים משתמשים בפיד המוצרים של גוגל גם בפייסבוק. זה קורה מכמה סיבות :

א. בעיקרון רוב שדות החובה הם זהים.

ב. הקצאת משאבים של פיתוח (לאלו המשתתמשים בפתרון API) או ניצול זמן יעיל יותר של מנהלי הקמפיינים.

במניין החסרונות של שימוש באותו פיד , אפשר לציין את הסכנה שאם לא נטען הפיד או יש בו בעיות הוא משפיע גם על גוגל וגם על פייסבוק יחדיו. סוג של לשים את כל הביצים בסל אחד.

ובנוסף רוב האנשים שמתשמשים בפיד אחד עוצרים ולא מוסיפים עוד המון שדות שגוגל מאוד ישמח לקבל על הפיד מוצרים וזו טעות קריטית.

טעויות נפוצות בבחירת הקטגוריות של המוצרים:

1. לאלו המשתמשים באותו פיד , יש צורך בהתאמת הקטגוריה של המוצרים לכל פלטפורמה.

אם בגוגל אתם בוחרים את הקטגוריה המתאימה ביותר מרשימה סגורה של 5582 קטגוריות בלינק הנ"ל  (ביחרו בקטגוריות כפי שהן מוגדרות על ידי גוגל , ללא יצירת קטגוריה מותאמת אישית) אז בפייסבוק הרשימה מצטמצמת ל- 530 קטגוריות שונות שנמצאת בלינק הזה.

 

לפיכך יהיו לנו 2 עמודות שונות בפיד המוצרים עם 2 פרמטרים שונים. 

פרמטר google_product_category לגוגל

ואילו לפייסבוק נשתמש בפרמטר fb_product_category.

 

2. טעות שנייה רווחת היא שימוש בשפה הלא נכונה לשם בחירת הקטגוריות. ראיתי הרבה פידים שכתובים באנגלית אבל הפיד כולו בעברית וגם התיאור של המוצר בעברית , לכן גם הקטגוריה המתאימה צריכה להיות בעברית.

תחשבו על אתר שמקדמים אורגני בגוגל וחלק מן הכותרות באנגלית וחלק מהתיאורים בעברית. ממש לא SMART SEO .

הנחת המוצא כללית שחשוב שתדעו:

ככל שנעשה אופטימיזציה של הפיד על ידי הוספת קטגוריות אופציונליות לתיאור המוצרים בפיד , כך ישתפר הציון הסופי של הפיד ואיתו נראה שיפור של התוצאות.

מבדיקות ושיחות שעשינו עם נציגי הצוות המיוחד של גוגל שופינג בקליפורניה , למדנו כי הזמן המינימלי הנדרש לראות שיפור בתוצאות הוא 14 יום לפחות.

איך משפרים את הפיד?

1. הוספת פרמטרים אופציונליים . נסתכל על דוגמא להמחשה :נרצה להוסיף את הפרמטר product_type.

מה זה Product_type? זהו שדה בן 0-750 תווים שאתה יכול לערוך/להוסיף באופן אישי תיאור על המוצרים

 או קטגורית המוצרים. המטרה היא לדייק את הקטגוריה לפי ראות המפרסם.

פה תעלה שאלה הגיונית, למה בכלל לעשות זאת אם אני הזנתי כבר קטגוריית מוצרים דרך הפרמטרים 

google_product_category  של גוגל ו fb_product_category של פייסבוק?

והתשובה מבדיקות שלנו לבד ושיחות מומחי גוגל היא סופר פשוטה. אינדוקס וזמינות. כלומר לפי נציגי השופינג של גוגל כמו כל היירכית מבנה חשבון בגוגל אדס אם אתם שמים FINAL URL ברמת המילה הוא יותר חזק וגובר על ה- URL ברמת המודעה של כל האד גרופ וכמובן שכל דבר ברמה הגרנולורית יותר חזק מרמת הקמפיין. ולכן מומלץ להזין product_type שונה או מותאם לכל מוצר בפיד ולא להסתפק ב Google_product_category אחד לכול המוצרים או אפילו Product_type יחיד לכל המוצרים.

החבר'ה של שופינג של גוגל אומרים שהמערכת של השופינג קודם כל הולכת להגדרות המוצר היחיד דרך מה שהגדרתם בפיד או ב Supplemental Feed ורק לעיתים יותר נדירות הולכת לראות מה השתנה ברמה הכללית של כל החשבון.

להוספת הפרמטר Product_type יש 3 אפשרויות להטמעה:

א.  או דרך ה – feed rules  לכל החשבון – כאמור פחות מומלץ , אבל עדיף מכלום.

ב. או דרך ה- supplemental feed לכל מוצר בצורה ספציפית – קל מאוד וידנית

ג. דרך כלי חיצוני כמו שהמלצתי בעבר כמו ADCORE

ניתן לכם הסבר מפורט על כל דרך כעת.

סעיף א – הוספת ה – feed rules  לכל החשבון :

צעד 1:  נכנסים לפיד המוצרים ובוחרים בפיד הראשי.

צעד 2: מעבר ל- FEED RULES ולחיצה על כפתור + לשם הוספת הפרמטר

צעד 3: התחילו להקליד בשדה החיפוש את המילה  Product type

product_type_plus

צעד 4: ביחרו את המטריקה של Prouduct type מהרשימה הנפתחת אליכם בתפריט וכעת הגדירו את הפרמטר הרצוי על ידי  הפקודה SET TO.

גוגל שופינג הזנת מוצרים

אוקיי . מצוין עכשיו עלינו להגדיר את הסוג הקטגוריה האישית שלנו לפי הסינטקס של גוגל שהוא שימוש ב – > להגדיר תתי קטגוריות .

אז הנה דוגמה שתסביר הכל: – לחנות טקסטיל שמוכרת מצעים וכלי מיטה יוקרתיים כך יראה הפרמטר : מוצרי טקסטיל לבית > מצעים וכלי מיטה מבמבוק > סדינים שמיכות מצעים כריות וציפיות. 

***הערה חשובה : שימו לב לתת קטגוריה הכי גרנולורית , בה לא השתמשתי בפסיקים בין המילים סדינים שמיכות מצעים ….. היות ושימוש בפסיק מוריד את המילה לעוד תת קטגוריה פנימית.

מה נותר כעת? 

פשוט לשמור את מה שהזנו כ- save as  draft

ואז המערכת תשמור זאת ונעבור למסך שנצטרך לעשות – apply.

product type - apply

אחלה – עשינו את זה!! הזנו למערכת מידע על product type. כבר שיפרנו את הפיד שלנו.

סעיף ב -  הוספת - feed rules דרך Supplemental feed

לא נחזור בפוסט זה על כל מה שהסברנו על Supplemental feed בעבר, תוכלו לקרוא זאת בלינק הזה.

מה שאתם צריכים זה ליצור עמודה חדשה נוספת לפיד (כמובן שאחריי שיש לכם לפחות פרמטר מזהה אחד כמו ID) ופשוט באותה שיטה ושמירה על הסינטקס הנכון להזין באקסל 

לכל מוצר Product_type יעודי. ננניח לסדינים שלנו ניתן:

מוצרי טקסטיל לבית > מצעים וכלי מיטה מבמבוק > סדינים > סדינים למיטה זוגית> 180

 

או לסדין יחיד ניתן:

מוצרי טקסטיל לבית > מצעים וכלי מיטה מבמבוק > סדינים > סדינים למיטת יחיד.

 

וככה הלאה לכל המוצרים. 

הרבה עבודה שמאוד תשלם לכם בעתיד.

לפני שנסיים......

אז הראנו איך להוסיף פרמטר לדוגמא כמו product_type ב-2 שיטות שכמובם שהוספה של אותה עמודה דרך הפיד בכלים חיצוניים היא דומה מאוד ואני בטוח שאתם שולטים בהוספת עמודה והכנסת פיסת מידע אליה.

אני ממליץ בחום לעשות זאת גם במדדים נוספים לדוגמא Gender. ואתן פה עוד טיפ של אלופים מתנה למי שטרח וקרא את כל הפוסט.

נניח שאתם מוכרים ציוד ספורט ויש לכם קטגוריה לנשים ולגברים. זה נכון שהגולש ימצא את דרכו לנעלי נייק לנשים לפי התפריטים באתר או ניווט יעיל ששמתם.

אבל – גוגל צריך עזרה בשופינג. 

זה נכון שבטייטל או בדיסקפשיין אתם יכולים לכתוב נעליי נייק לנשים או נעלי ריצה לנשים וכאמור גוגל יבין זאת.

אבל אם תעזרו לגוגל ותשימו על המוצר הזה פרמטר Gender : Female

גוגל יציע אותו הרבה יותר לנשים אך גם לגברים שגוגל זיהה שרוצים לקנות נעליים לנשים לפי שאילתות קודמות שלהם או צפייה במוצרים של המתחרה שלכם לפני חצי שעה.

 

תודה וחג פסח שמח.

מוזמנים לשתף את הפוסט ולהירשם לניוזלטר.

תגובות: